חיפוש

כיצד אפשר לשפר את תנאי המשכנתא למוגבלים?

לקוחות מוגבלים הם לקוחות שהבנק לא תמיד מאשר להם משכנתא מאחר והוא רואה סיכון שהם לא יצליחו להחזיר את ההלוואות עקב ההיסטוריה הפיננסית שלהם שהביאה אותם לסטטוס של לקוחות מוגבלים. מדובר במצב מצער שמונע מרבים להשיג משכנתא למרות שהם יכולים לעמוד בה כלכלית. האפשרויות שעומדות בפניהם הן שונות, ומדובר בתהליך מורכב שכדאי להתייעץ בו עם יועץ משכנתאות מומחה. לפניכם קצת על כיצד אפשר לשפר את תנאי המשכנתא למוגבלים.

 

האם לקוחות מוגבלים יכולים לקבל משכנתא?

מאחר ולקוחות מוגבלים מסומנים על ידי הבנק כלקוחות בעלי היסטוריה פיננסית בעייתית ולא יציבה, הם לרוב לא יקבלו משכנתא, כי הבנק לא ירצה לקחת את הסיכון שהם לא יצליחו להחזיר את ההלוואה. מדובר במצב בעייתי, שכן לקוחות כאלה עשויים לקבל סירוב משלל הבנקים השונים, ולעמוד בבעיה בגלל מעמדם כלקוחות מוגבלים.

משכנתא למוגבלים היא סיטואציה שצריך להשקיע בה מחשבה כי היא אינה פשוטה לקבלה, ומומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות. ישנן כמה דרכים מומלצות להתמודדות עם משכנתא ללקוחות מוגבלים שכדאי להכיר ולהתייעץ עליהן עם יועץ מומחה למשכנתאות.

 

מה הם לקוחות מוגבלים?

משכנתא למוגבלים היא משכנתא שניתנת ללקוחות שנחשבים ללקוחות מוגבלים מטעם הבנק. הבנק מגדיר לקוחות מסוימים מלקוחותיו כלקוחות מוגבלים, שמבחינת הבנק הם בעייתיים כי חזרו להם מספר רב של צ'קים בשנה וכי חשבונם אינם יציב. לקוחות מוגבלים, נחלקים על ידי הבנק ל3 קבוצות:

לקוח מוגבל רגיל – כל לקוח שחזרו לו כ- 10 צ'קים בשנה אחת ייחשב ללקוח מוגבל רגיל. ההגבלה תימשך שנה.

לקוח מוגבל חמור – לקוח שכבר נחשב ללקוח מוגבל יותר מפעם אחת ושנה אחת בלבד. במידה ולקוח נחשב לחמור, ההגבלה עליו תימשך שנתיים.

לקוח מוגבל בנסיבות מיוחדות – לקוח בדרגת ההגבלה הבוהה ביותר, שלא רק שחזרו לו הצ'קים, אלא הוא גם מוגבל בהוצאה לפועל וכדומה.

 

כיצד לקוחות מוגבלים כן יכולים לקבל משכנתא ולשפר אותה?

ייעוץ משכנתאות – ייעוץ משכנתאות יוכל לנהל עבורכם משא ומתן מול הבנק, ולעזור לכם להשיג משכנתא למרות שאתם נחשבים ללקוחות מוגבלים או שנתקלתם בסירוב. זו אחת הדרכים היעילות לנסות ולקבל משכנתא. היועץ יכול עף לעתור לבית המשפט עבור עתירה לקבלת משכנתא בשמכם.

משכנתא או הלוואה חיצונית – בעוד והבנקים לא מאשרים משכנתאות ללקוחות מוגבלים ברוב המקרים, משכנתאות חוץ בנקאיות והלוואות חוץ יכולות לעשות את העבודה, ושם תתקלו בתנאים פחות נוקשים.

להמתין שתקופת ההגבלה תסתיים – רבות לקוחות מוגבלים בוחרים להמתין ליום בו הם לא יוכרו כלקוחות מוגבלים, וכך ככל הנראה הם גם יקבלו משכנתא והיא לא תקבל סירוב מעילה של הגבלה. משאו מתן מול הבנק, המתנה לסיום תקופת ההגבלה והבנה מלאה של העילות לסירוב, יוכלו לסייע לכם להבין את הסיטואציה ולשקול באופן הטוב ביותר את הצעדים שלכם בהתאם אליה.

משכנתא

 

אולי תאהבו גם את