חיפוש

מה ההבדל בין רכב יד שנייה לרכב יד ראשונה

רכישת רכב חדש מעלה בכל פעם מחדש את הדילמה הנצחית – רכישת רכב חדש מהניילון, או רכישת רכב משומש, משנתונים קודמים הקרובים ככל האפשר לשנתון של הרכב החדש. בשורות הבאות נסקור את היתרונות והחסרונות ברכישה של רכבים חדשים מול היתרונות והחסרונות של רכישת רכבים חדשים פחות.

 

היתרונות והחסרונות של רכישת רכב חדש

היתרון הברור והבולט ביותר של רכישת רכב חדש, אל מול רכישת רכב מיד שנייה, גם משנתונים קרובים מאד, טמון בעובדה שמדובר ברכב שלא נהגו בו ויש לו כל היתרונות האפשריים. קילומטראז' נמוך – פשוט כי הוא רכב חדש, העדר תקלות ומה שחשוב יותר – יש אחריות של היצרן על התחזוקה והתיקונים של הרכב. זאת, כיון שמדובר ברכב חדש שהתקלות הצפויות בו הן מינוריות, ובדרך כלל הן מטופלות במוסך של היצרן או היבואן של הרכב. במרבית המקרים, היצרן מעניק אחריות לרכבים חדשים מתוצרתו, למשך שנתיים או שלוש. האחריות הזאת מסייעת לבעל הרכב להתגבר על תקלות שקורות מעת לעת, מבלי לקרוע את הכיס ומבלי להתמקח עם המוסכניק על סוג התיקונים הנדרש ועל הסכומים הגבוהים שנדרשים בכל פעם שהרכב נכנס למוסך. אף שרבים אינם ששים להודות בזה, הרי שקיימת רתיעה מסוימת מפני כניסה למוסך והתעמת תות עם בעל מקצוע, כשהוא מחזיק אצלו את הידע וההבנה ואילו בעל הרכב איננו יודע לסתור את ההנחות ולשים סכר לדרישות הכספיות שלו. ואולם דבר אחד ברור – גם ברכב ודש וגם ברכב חדש פחות, חשוב לבצע השוואת ביטוח רכב ולרכוש את פוליסת הביטוח הזולה והמתאימה ביותר עבורכם, עם הכיסויים הביטוחיים הנוחים לכם.

יתרון חשוב נוסף טמון באפשרות של בעל רכב חדש להחליף אותו אצל היצרן לאחר תקופה של שנתיים או שלוש ולקנות שוב רכב חדש. מדובר בעסקה שבה הרכב הישן נמכר לספק והרכב החדש נרכש בהנחה של שלושים אחוזים, פחות או יותר. למעשה, מדובר בסוג של עסקה הדומה במהותה לעסקת ליסינג.

 

היתרונות ברכישת רכב יד שנייה

היתרון העיקרי של רכישת רכב יד שנייה, טמון בעובדה שניתן לרכוש רכב משנתון מתקדם, במחיר סביר מאד. זאת, כיון שירידת המחיר של הרכב כבר התרחשה והמשך הירידה ככל שהזמן עובר הוא מתון. אם בשנה הראשונה והשנייה מאבד הרכב שלושים אחוזים מהערך שלו בערך, הרי שבשנים הבאות הוא ימשיך ויאבד אחוזים בודדים בלבד בכל שנה. סוגים מסוימים של רכב אפילו שומרים על ערכם לאורך זמן. זאת, הן בגלל הביקוש הרב לרכבים הללו והן משום שמדובר ברכבים איכותיים שהתקלות בהם מעטות בדרך כלל.

מנגד, החיסרון ברכישת רכב יד שנייה, טמון בעובדה שלא ממש אפשר לדעת מה המצב של הרכב לאשורו ושום בדיקה לא יכולה לזהות באמת את כל התקלות ברכב. למעשה, רכישת הרכב הישן היא במידה רבה סוג של הימור מחושב. לפעמים קורה שהרכב באמת במצב מצוין. מנגד, קורה שרכב שנרכש במחיר מציאה, הופך לבור ללא תחתית של הוצאות.

רכב חדש

אולי תאהבו גם את