חיפוש

כיצד מתנהלת תביעת פיצויים בגין נזקי גוף?

החיים עלולים לתפוס אותנו לא מוכנים, ונוטים להיות מורכבים ובלתי צפויים. מקרים כמו תאונות עבודה, הליכים רפואיים המסתיימים ברשלנות רפואית חמורה, תאונות דרכים- כל אלה הם חלק מהמארג האקראי של הקיום שלנו. אם אכן מצאתם את עצמכם בסיטואציה לא מוכרת וסבוכה, דעו שיש מה לעשות. מאמר זה יעסוק בתהליך הגשת תביעת פיצויים בגין נזקי גוף מסיבות כאלו ואחרות. 

 

סוגיה קשה ומורכבת

תביעות בגין נזקי גוף נחשבות לתביעות לא פשוטות, התלויות במספר נתונים וקריטריונים שהופכות אותן למורכבות. סוגיות שנמצאות בתחום האפור כמו רשלנות רפואית, מבקשות להכריע על ידי בית המשפט בדבר מידת האשמה של הצד הנתבע, דבר שלא קל להוכיח.

הליך תביעת פיצויים דורש מילוי טפסים והגשת מסמכים למקורות כספיים רבים, לרבות תביעת נכות כללית לביטוח לאומי, התנהלות מול חברת הביטוח הפרטית וגם אל מול המעסיק של הנפגע, במידה ומדובר בתאונת עבודה.

 

הוכחת דבר הפגיעה כצעד ראשון

בשלב הראשון, תהליך הגשת התביעה חייב לכלול את חוות הדעת הרפואית מטעם מומחה, על מנת לבסס קשר סיבתי ברור בין התאונה או הליך בגינו נפגע התובע, לבין מצבו הרפואי הנוכחי שנגרם כתוצאה מנסיבות המקרה. בחוות הדעת יינתן דגש על השלכת מצבו הרפואי של הנפגע על שגרת חייו, אחוזי הנכות במידה ונקבעו לו כאלה, ובבסיס חוות הדעת- ההוכחה של הקשר בין מקרה הפגיעה לנזק שנוצר.

 

הכתובת לתביעה- בהתאם לנסיבות המקרה

תביעות נזקי גוף מתחלקות לפי הכתובת אליה יש להגיש את התביעה. לצד תביעת הנכות או מילוי טופס לקבלת תגמולים מביטוח לאומי, דבר שמתבצע בכל מקרי נזקי גוף. יש להבדיל בין המקרים השונים.

  • חברת ביטוח פרטית– כל אדם מבוטח בחברת ביטוח במגוון ביטוחים עליהם הוא משלם בכל חודש, מתוך מחשבה על ימים קשים שעלולים להגיע ועל מנת שלא יישאר נטול תמיכה. חברת ביטוח המבטחת את הנפגע בביטוח חובה, מחויבת לפצות אותו במקרה של תאונת דרכים, ואף במקרים אחרים בהתאם לסוג הביטוח. במקרים לא מבוטלים תנסה חברת הביטוח להתנער מתשלום הפיצויים, אז יש לערב עורך דין נזקי גוף.
  • רשלנות רפואית– במקרה זה ניתן יהיה לתבוע לא רק את חברת הביטוח הפרטית, אלא את הגורם הרפואי לרבות מוסד או איש צוות, שחשוד בהתרשלות בתפקידו, בין אם מדובר באבחון שגוי שגרר טיפולים מיותרים, צילום שגוי שבוצע על ידי טכנאי או הליך כירורגי שכשל. במקרה זה יש להוכיח על ידי חוות דעת רפואית את הקשר בין הנזק שנגרם כתוצאה מההליך לבין המצב הרפואי של הנפגע, שלא היה נגרם מלכתחילה אלמלא הטיפול הבעייתי.
  • המעסיק– במקרה של תאונות עבודה הכוללות גם תאונות דרכים בדרך למקום העבודה או בחזרה ממנו, לרבות שליחויות ונסיעות עבודה, חלה חבות המעסיק לשלם פיצויים לעובד שנפגע והוא הכתובת העיקרית לטיפול במקרה.

פציעות אישיות

אולי תאהבו גם את

פשעי אינטרנט
מהן עבירות מחשב ואינטרנט?

עולם המחשבים והאינטרנט פתח אפשרויות חדשות רבות עבור כולנו, אך יחד איתן צמחו גם סוגים חדשים של עבירות. עבירות מחשב ואינטרנט הם מעשים פליליים המבוצעים

קראו עוד »