חיפוש

מדריך מקוצר – תביעות ביטוח לאומי

תביעות כנגד ביטוח לאומי יכולות להיות מורכבות עבור רבים. מי שאינו יודע כיצד לתבוע את ביטוח לאומי או מתי כדאי לתבוע, עלול לאבד הרבה מהזכויות המגיעות לו. הכנו עבורכם מדריך מקוצר לתביעות ביטוח לאומי, כך שתוכלו לממש את כלל הזכויות המגיעות לכם. אז איך תובעים את ביטוח לאומי ומתי תובעים? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

מהן תביעות ביטוח לאומי?

תביעות ביטוח לאומי הינן תביעות אשר מטרתן לתבוע את הזכויות המגיעות לכם מביטוח לאומי. לרוב מדובר בתביעה להכרה בנכות כאשר מדובר בנכות או פגיעה פיזית הנובעת ממחלה או תאונה, וגם כאשר מדובר באובדן כושר עבודה זמני, וכן בנושאים נוספים כמו מצבים סיעודיים ועוד. מטרת התביעה היא לקבל את ההכרה הנדרשת עבורכם מביטוח לאומי, ובכך למצות את זכויותיכם ולקבל קצבת נכות במידה ואתם זכאים לכך.

 

איך תובעים את ביטוח לאומי?

על מנת לתבוע את ביטוח לאומי יש להגיש את טופס התביעה המצורף באתר ביטוח לאומי, מסמכים רפואיים המעידים על מצבכם, מסמכי אישור על עבודתכם ועל השכר שלכם, וכן מסמכים וחוות דעת נוספות באשר למצבכם. את המסמכים יש להגיש לאחד מסניפי ביטוח לאומי.

לצורך תביעת ביטוח לאומי מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום תביעות ביטוח  אשר יוכל ללוות אתכם ולסייע לכם למצות את זכויותיכם וידאג שתקבלו את כל מה שמגיע לכם.

 

מתי תובעים את ביטוח לאומי?

את ביטוח לאומי כדאי לתבוע כאמור במצבים של נכות, מחלה הפוגעת בכושר ההשתכרות שלכם, מצב סיעודי חריג המצריך סיוע, וכן בכל מצב רפואי אחר אשר ביטוח לאומי יוכל לעזור לכם. כאמור, מומלץ להתייעץ עם עורך דין לפני שאתם תובעים את ביטוח לאומי וכן במידה ואתם שוקלים זאת.

 

איך אדע האם לתבוע את ביטוח לאומי או את הביטוח הפרטי?

עבור מצבים רפואיים רבים יש לנו גם ביטוח פרטי שדאגנו לעצמנו כמו ביטוח תאונות אישיות או ביטוח סיעודי. מה שנוכל לקבל מחברות הביטוח שונה לעומת מה שנוכל לקבל מביטוח לאומי ולכן כדאי לבדוק האם אתם מכוסים בביטוח פרטי במקרה שלכם והאם ביטוח לאומי יוכל לעזור לכם. בדקו את זכויותיכם ברשת והתייעצו עם עורך דין.

 

מה ניתן לקבל מביטוח לאומי?

במקרים של נכות ביטוח לאומי יוכל לדאוג עבורכם לקצבת נכות וזאת בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו לכם. בנוסף, תוכלו לקבל סבסודים מסוימים עבור טיפולים רפואיים ותרופות, תשלומים חיוניים וכן אמצעים נוספים שיעזרו לכם במצבכם.

 

לסיכום – הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על תביעות ביטוח לאומי

תביעות ביטוח לאומי הינן תביעות קריטיות במצבים רפואיים מורכבים לרבות נכות, אובדן כושר עבודה ומצב סיעודי. במצבים אלה ניתן לקבל סיוע רב מביטוח לאומי ועל מנת למצות את זכויותיכם בצורה מלאה מומלץ להיעזר בעו"ד.

ביטוח לאומי

אולי תאהבו גם את

תרגום תואר מחול
מי רשאי לתרגם תואר מחו"ל?

כאשר אנשים ממדינות שאינן דוברות עברית או שאינן דוברות אנגלית משיגים תארים בחו"ל ורוצים לממש הזדמנויות לימודיות או מקצועיות בישראל, תרגום התואר שלהם הופך להיות

קראו עוד »