חיפוש

תביעה אזרחית נגד שוטר: פירוט שלבי ההגשה

תביעה אזרחית

המשטרה היא הגוף האחראי על אכיפת החוקים במדינה, לצורך שמירה על ביטחון האזרחים, מניעה של פשיעה והבאת עבריינים לדין.

יחד עם זאת, לעיתים קרובות מאוד, שוכחים נציגי המשטרה כי עליהם לפעול בשיקול דעת וזהירות רבה, מתרשלים בתפקידם, גורמים נזקים לרכוש ולגוף ובמקרים כאלה, חשוב לדעת כי גם המשטרה אינה חסינה בפני תביעות ולמעשה המשטרה משלמת בכל שנה פיצויים בגובה עשרות מיליוני שקלים לאזרחים שנפגעו. אז אם גם אתם נפגעתם מהתנהלות לקויה של המשטרה – מה אפשר לעשות?

 

שלב ראשון – לשכור עו"ד מתאים

תביעה אזרחית נגד שוטר יכולה להפוך לתביעה נגד המשטרה – אם המשטרה מקבלת אחריות על מעשיו של השוטר ומחליטה לייצג אותו בתוך הסיטואציה המורכבת.

משום כך וכן משום שמדובר על מצב מורכב ועדין לכל המעורבים, חשוב להיוועץ לפני הכל בשירותיו של עו"ד מתאים, אשר יבצע את הבדיקות הדרושות, כדי לוודא כי אכן קיימת עילה מוצדקת לתביעה וכדי לבחון את הסיכויים להצלחה ואת הזכאות לקבלת פיצוי.

 

שלב שני – לזהות אם יש עילה לתביעה

החוק רואה במשטרה ובשוטרים, כחלק מהמשטרה, אחראית למעשיה. במילים אחרות, אם המשטרה ונציגיה פועלים ברשלנות, או באופן לקוי אשר גרם נזק לאזרחי המדינה ברכוש, בגוף, או בנפש, אפשר להגיש תביעה אזרחית ולקבל פיצויים נכבדים, בהתאם לחומרת הפגיעה ונסיבותיה.

ישנן דוגמאות רבות למקרים בהם החלטות המשטרה ונציגיה נבדקו ונמצאו לקויות ולהיפך, אך בתי המשפט קבעו כי בכל מקרה תיבחן לגופה השאלה – האם המשטרה היתה מסוגלת לצפות את הנזק שנגרם כתוצאה מפעולות שלה ופעולות של נציגיה.

כדי לענות על שאלה זו, יש להוכיח כי כל אדם סביר, כל שכן שוטר, יכול להבין את הנזק שעשוי להיגרם בעקבות פעולותיו וכי למרות זאת, בחרה המשטרה לבצע פעולות אלה.

הוכחה של קשר סיבתי בין הפעולה לבין הנזק שנגרם חיונית גם היא לצורך התביעה, כדי להוכיח כי הפעולות שבוצעו על ידי המשטרה, מתוך רשלנות, תוך הפרה של חובת הזהירות החלה על המשטרה ועל השוטרים המייצגים אותה,  הן אכן הגורם הישיר לנזקים.

לעיתים קרובות, כדי להוכיח את הדברים הללו, יש לקבל מידע אשר נמצא דווקא בידי המשטרה, אשר מצריך אישור מיוחד מהשופטים כדי לעיין בו, זאת כדי להוכיח למשל כי בידי המשטרה היו די ראיות כדי לפעול אחרת ולמנוע פגיעה באדם, או ברכוש.

לעיתים קרובות, למרבה הצער, קשה מאוד להוכיח לבית המשפט כי יש אכן צורך בעיון במידע הנמצא בידי המשטרה.

 

לסיכום

החוק קיים אמנם כדי להגן על אזרחי המדינה וכדי לשמור על הסדר, אבל הוא גם מגן על המשטרה ועל השוטרים מפני תביעות שווא ולכן, כאשר רוצים לפעול נגד עוולה שבוצעה על ידי המשטרה ולתבוע תביעה אזרחית כדי לקבל פיצויים, ,יש להיעזר בשירותיו של עו"ד מנוסה, אשר יודע כיצד לנווט תביעה מסוג זה ולהביא לתוצאות מוצלחות.

 

ציוד משפטי

אולי תאהבו גם את

פשעי אינטרנט
מהן עבירות מחשב ואינטרנט?

עולם המחשבים והאינטרנט פתח אפשרויות חדשות רבות עבור כולנו, אך יחד איתן צמחו גם סוגים חדשים של עבירות. עבירות מחשב ואינטרנט הם מעשים פליליים המבוצעים

קראו עוד »