חיפוש

סובלים פריצת דיסק בגלל מאמץ פיזי בעבודה? כך תפעלו

ישנם הרבה מקרים שעובד יכול להיפצע במקום עבודתו, אחד מהמקרים הכי שכיחים היא כאשר העובד נפצע עקב מאמץ פיזי בעבודה. מאמץ פיזי במקום העבודה יכול לגרום לנזקים גופניים ואחד מהנזקים הוא פריצת דיסק, מה עליכם לעשות במקרה זה ואיך ניתן לקבל הכרה על כך לפי חוקי ביטוח לאומי?

 

מה היא פריצת דיסק

פריצת דיסק הן טבעות העשויות מחומר סחוסי גמיש וחזק. טבעות אלה מפרידות בין חוליות שונות ותפקידם המרכזי הוא לבלום את הלחצים המופעלים על עמוד השידרה שלנו. כאשר נוצר כבד מידי על הדיסק, בין מדובר על אירוע ממושך או אירוע חד פעמי, הדיסק עלול לזוז ממקומו, והנוזל בתוך הדיסק עלול לפרוץ החוצה וכך למעשה ליצור לחץ רב על העצבים הנמצאים בעמוד השדרה. התופעה הזו מוכנה פריצת דיסק.

 

פריצת דיסק היא תופעה שגורמת להגבלות רבות בתנועה, לכאבים חזקים, לתחושה של נימול, חולשה בשרירים ועוד תופעות. פריצת דיסק יכולה להתרחש בזמן העבודה במקרה שהעובד עובד עבודה פיזית. חלק מהעבודה שלו יכולה לכלול סחיבה של משאות כבדים, או אפילו ישיבה ממושכת מאוד.

 

פריצת דיסק כתאונת עבודה

במקרה ופריצת הדיסק קרתה בעקבות העבודה או תוך כדי העבודה, תאונה זו יכולה להיות מוגדרת כתאונת עבודה וכך היא תוכל לזכות את העובד בזכויות שונות. פגיעה זו יכולה להיות עקב מקרה חריג שהתרחש בעבודה, אך יכול להיות גם בעקבות מספר פגיעות חוזרות וקטנות שהפעילו במשך הזמן לחץ מתמשך על הדיסק, תופעה זו נקראת מיקרוטראומה.

 

ניתן להכיר בפריצת דיסק כתאונת עבודה שקרתה בעקבות אירוע חד פעמי כמו הרמה של משא כבד מאוד, או עבודה תאונת עבודה שנגרמה עקב הפעלת לחץ מתמשך על החוליות כמו הרמת משאות כבדים באופן מתמשך.

 

דרכי פעולה

כחלק מכך שנפגעתם מתאונת עבודה, יש לכם זכויות המגיעות לכם גם מביטוח לאומי. מביטוח לאומי תוכלו לקבל דמי פגיעה ועליכם להוכיח שאין ביכולתם לעבוד עד 90 ימים. במקרה ועדיין נותרה פגיעה לאחר ה-90 ימים, אותו עובד יהיה זכאי לקבל גמלת נכות בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו לו. כמו כן, הנפגע יהיה זכאי לקבל טיפולים בחינם לכל אורך הזמן שיידרש כתוצאה מתאונת עבודה.

 

במידה ונגרמה לכם פריצת דיסק במהלך העבודה או בעקבות עבודה, עליכם לתבוע את המעסיק שלכם בפיצויים הנגרמו לכם עקב התאונה. אך את התביעה אל תגישו לבדכם. שכרו עורך דין אובדן כושר עבודה בכדי שיגיש את התביעה עבורכם ויעזור לכם בכל מה שקשור לבירוקרטיה, ילוו אתכם מתחילת עד סופו של התהליך ויעזרו לכם לקבל את כל הזכויות המגיעות לכם.

 

לסיכום

פריצת דיסק שנגמרה בזמן העבודה או עקב עבודה תחשב כתאונת עבודה. פריצת דיסק יכולה לשלול גם מהעובד את היכולת שלו לעבוד. פריצת דיסק עלולה לקרות ממגוון סיבות. חשוב מאוד כאשר מגישים תביעה להיוועץ בעורך דין מומחה.

 

בחירת תמונה ראשית

אולי תאהבו גם את