חיפוש

באיזה סוג פרויקטים עורך דין מקרקעין עוסק

תחום המקרקעין הוא תחום נרחב הכולל תחתיו נושאים רבים.

ניתן לחשוב כי רק אנשים בעלי ממון אשר קונים ומוכרים נכסים הם אלו שיצטרכו עורך דין מקרקעין, אולם בפועל אנשים רבים יאלצו להיעזר בעורך דין מומחה בתחום במהלך חייהם.

במאמר זה, נפרט מספר תחומים מרכזיים בהם עוסק עורך דין לענייני מקרקעין.

 

עסקאות

עסקה במקרקעין משמעותה העברת זכות במקרקעין מאדם לו הזכות שייכת לידי אדם אחר. הזכות יכולה להיות זכות בעלות, שימוש, שליטה ועוד. העברת זכות במקרקעין מחייבת מסמך בכתב, חתום על ידי הצדדים. כדי לוודא שהחתימה והעסקה נעשית על פי הכללים, מומלץ להיעזר בעורך דין מומחה.

 

בעלות משותפת

בעלות משותפת היא מצב בו יש יותר מבעלים אחד על אותו מקרקעין. בעלות משותפת מתרחשת בעיקר בירושות, כאשר לאחר מות המוריש יורשיו, נחשבים לבעלים משותפים במקרקעין לאחר מתן צו ירושה או צו קיום צוואה. אפשרות נוספת לבעלות משותפת היא באמצעות קניית מקרקעין עם בן זוג או עם שותף עסקי. בכל אחת מהאפשרויות מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה על מנת שזה יוודא כי האינטרסים של כלל הצדדים מוגנים ומוסדרים.

 

ניהול ושימוש במקרקעין

לפי ס. 30 לחוק המקרקעין, עניינים בניהול קרקע ייקבעו על ידי רוב השותפים, אלא אם כן מדובר במקרה החורג מגדר הרגיל, אז יש צורך בהסכמת כולם. בכדי להגיע לסיטואציה בה מצד אחד הרוב יכול לנהל את ענייניו השותפים במקרקעין ומהצד השני מוגנים זכויותיהם של המיעוט. לעיתים, עולה הצורך להגיע לבית המשפט בכדי שזה יכריע מה בסיטואציה המובאת לפניו נראה לו צודק ויעיל.

 

בית משותף

זהו מקרה מיוחד של מה שקראנו לו בעלות משותפת. הייחודיות במקרה של בית משותף הוא שילוב בבעלות. מצד אחד, בחלקים הציבוריים הבעלות היא משותפת ומהצד השני לכל דייר יש את הדירה הפרטית בבעלותו שלו.

 

דירות ורכוש משותף

בחוק המקרקעין מופיע בפירוט כלל ההסדרים הרלוונטיים הנוגעים לזכויותיהם וחובותיהם של בעלי הדירות במקרקעין משותפים.

 

תקנון

על פי חוק המקרקעין, ניהול בית משותף יתבצע על פי תקנון. את התקנון יכולים לנסח דיירי הבית כרצונם. אולם, במידה והם לא יעשו זאת, התקנון המצוי בתוספת לחוק המקרקעין הוא זה שיקבע את ההתנהלות.

 

יישוב סכסוכים

כתוצאה טבעית מהיות חלק ניכר מהמקרקעין בבעלות משותפת, עלולים להתפתח סכסוכים שונים. על מנת לפתור את הסכסוכים בצורה יעילה, חוק המקרקעין קובע כי במקרים מסוימים יש לפנות אל המפקח על הבתים המשותפים ולא לבית משפט.

לסיכום, ניתן לראות כי יש מגוון רחב של נושאים אליהם מתייחס חוק המקרקעין, בכל נושא כזה מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום, כגון https://yonilevy.co.il על מנת שזה ידריך אתכם איך לנהוג בצורה בה זכויותיכם יהיו מוגנות.

 

 

ספרים ופטיש

אולי תאהבו גם את