חיפוש

3 המקרים הבולטים בהם חובה לפנות לעורך דין ביטוח לאומי

כל אדם בישראל מחויב לשלם דמי ביטוח לאומי על כל הכנסה, בין אם הוא שכיר ובין אם הוא עצמאי.

תשלום דמי הביטוח מקנים לכל אזרח פיצוי וזכויות רפואיות במקרים מסוימים.

עם זאת, חלק מהם מותנים בהגשת תביעה ובוועדות רפואיות.

המאמר יציג את 3 המקרים הבולטים בהם חייבים לקבל סיוע מעורך דין ביטוח לאומי.

 

1 – סיוע לקבלת נכות כללית

עורך דין ביטוח לאומי מסייע לאנשים רבים התובעים את הביטוח הלאומי עבור נכות כללית או נכות מעבודה על מנת שימצו את מלוא זכויותיהם. כאשר דורשים נכות כללית יש למלא טופס מקוון באתר של הביטוח הלאומי בצירוף מסמכים רפואיים ותלושי משכורת ולתבוע על פי הכללים הכתובים באתר. רק אם עונים על תנאי הזכאות מוזמנים לוועדה רפואית שם נקבעת דרגת הנכות לאחר בדיקה מקיפה. תביעה לנכות כללית ניתן להגיש כאשר כושר ההשתכרות נפגע ב-50% לפחות או כאשר יוצאים לפנסיה רפואית לפני גיל הפרישה. התביעה מוגשת בשל פגיעה פיזית, נפשית או קוגניטיבית ודרגת הנכות של כל פגיעה נקבעת על פי ספר החוקים של הביטוח הלאומי. במידה ודרגת הנכות מעל 50% עם פגיעה בכושר התפקודי או מעל 55% ללא פגיעה תפקודית, ניתנת דרגת נכות המזכה את התובע בקצבת נכות.

 

2 – סיוע לקבלת נכות כנפגע עבודה

גמלת נכות משולמת רק למי שנקבעה לו נכות זמנית או צמיתה עקב תאונת עבודה. גם במקרה זה יש להגיש תביעה מסודרת עם כל המסמכים הרפואיים המוכיחים כי הפגיעה קרתה במקום העבודה, עקב העבודה, בדרך לעבודה או בחזרה ממנה. לאחר הגשת התביעה הביטוח הלאומי יזמן את התובע לוועדה רפואית בה יקבעו את דרגת הנכות שלו ואת גובה הקצבה. לאינפורמציה נוספת כנסו לאתר https://liatfaigel-law.co.il/עורך-דין-דיני-עבודה/עורך-דין-ביטוח-לאומי.

 

3 – סיוע לקבלת גמלת סיעוד

אנשים לאחר גיל הפרישה הזקוקים לסיעוד הבא לידי ביטוי בפיצוי כספי ובסיוע יום יומי של פעולות סטנדרטיות או אנשים שזקוקים לסיעוד בגין ניתוח או אשפוז, רשאים לתבוע את הביטוח הלאומי באתר ולצרף מסמכים רפואיים. לאחר בדיקת הזכאות הביטוח הלאומי ישלח נציג שיערוך למבקש מבחן תלות בביתו ורק לאחר מכן יוחלט אם מגיע לו קצבה או סיוע אחר. מבחן התלות מתבסס על פרמטרים שונים כאשר הביטוח הלאומי מערים קשיים לא מעטים על התובע בזמן המבחן.

לסיכום, מכיוון שלעורך דין ביטוח לאומי יש את כל הכלים והידע כיצד להתמודד עם תביעות מול הביטוח הלאומי וליווי לוועדות הרפואיות על מנת לקבל דרגת נכות ולממש את כל הזכויות, חשוב מאוד לקבל סיוע ולא להגיש את התביעה לבד. במידה ובכל זאת מגישים את התביעה לבד והבקשה נדחית או שלא מקבלים את הפיצוי הראוי, ניתן להגיש ערעור בסיוע מעורך דין ביטוח לאומי.

 

איש משפט

אולי תאהבו גם את