חיפוש

מה העונש על נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף?

מאחר והחיים בישראל הם דינמיים וכולם עסוקים, ישנם נהגים ששוכחים לחדש את רישיון הנהיגה שלהם. סיבות אחרות יכולות לנבוע מאי יכולת לנהוג בשל מחלה או נכות זמנית או פשוט דחייה של הנושא עד שמבינים שעבר הזמן. למרות זאת, החוק בישראל אינו מאפשר לנהוג ברישיון שאינו בתוקף, ולכן ניתנים על כך עונשים. המאמר יפרט מה העונש על נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף.

 

מה העונש על נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף?

למרות שנהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף אינה נחשבת לסוג של עבירות תנועה חמורות היא טומנת בחובה ענישה הכוללת קנסות ונקודות בהתאם לזמן בו לא חודש רישיון הנהיגה. זאת אומרת שנהג שלא חידש את רישיון הנהיגה במשך חצי שנה מאז שפג תוקפו יקבל קנס של 250 ₪ ו-8 נקודות.

אם מדובר על אי חידוש רישיון לזמן ארוך יותר ועד לשנתיים הקנס יעלה ל-750 ₪ עם אותן נקודות. מעל זה החוק אינו מקל על הנהגים והעונש יהיה פסילת רישיון וזימון לבית דין תעבורה. יתרה מכך, החוק מחמיר כשעבירה זו נוגעת לנהגים חדשים. מספיק שהם ינהגו עם רישיון לא בתוקף חצי שנה ויותר כדי לקבל זימון לבית הדין.

 

האם העונש חמור יותר כשלא מחדשים רישיון נהיגה במשך שנים?

במקרה בו לא מחדשים את רישיון הנהיגה למשך מספר שנים מסיבות שונות ובכל זאת נוהגים, העונש יהיה חמור יותר מאחר וההתייחסות של החוק לכך היא כמו נהיגה ללא רישיון נהיגה בכלל. כלומר, במקרה כזה מסתכנים בעונש של מאסר בפועל בהתאם לנסיבות.

 

חידוש רישיון מעל גיל 70

הדין גם אינו מקל על מבוגרים מעל גיל 70. אוכלוסייה זו צריכה לחדש את רישיון הנהיגה כל 5 שנים לעומת נהגים בגיל צעיר יותר שמחדשים את רישיון הנהיגה כל 10 שנים. בנוסף, לאחר גיל 80 הם מחויבים לבצע בדיקות רפואיות ולחדש את רישיון הנהיגה כל שנתיים בדומה לנהגים צעירים.

 

כיצד ניתן להימנע מעונש או לקבל הקלה?

ראשית יש לחדש את רישיון הנהיגה בזמן ולא לדחות את הנושא גם אם לא יכולים לנהוג באופן זמני. שנית, אם המקרה כבר קרה יש לפנות עם קבלת הדו"ח לעורך דין תעבורה ולקבל ייעוץ משפטי. עורך הדין הוא אדם בעל ניסיון ומומחיות בנושא ויוכל לטעון מהן הסיבות לאי חידוש הרישיון. בנוסף, אם מתבצעת חקירה משטרתית מומלץ שעורך הדין יהיה נוכח כדי שרישיון הנהיגה לא ייפסל גם אם לא מקבלים זימון לבית הדין.

 

היעילות של עורך דין תעבורה

לסיכום, עורך הדין יסביר את הסיבות ההכרחיות שימנעו את הפסילה בין אם מדובר על נהיגה לצורך עבודה ופרנסה ובין אם מדובר על חופש תנועה ובנוסף יבדוק האם הדו"ח תקין והאם אין טעות בזיהוי.

עונש על נהיגה

אולי תאהבו גם את