חיפוש

מהם העונשים בגין עבירות סחיטה ואיומים?

סחיטה ואיומים הן עבירות פליליות שהעונשים המוטלים בגינן עלולים להיות חמורים מאוד. עבירות אלה מוגדרות בצורה רחבה מאוד, ולכן ישנם אנשים שעוברים עליהן בלי ידיעה שכך עשו. ריכזנו בעבורכם מידע על סחיטה באיומים, מה הם העונשים המוטלים בגינה ואילו פעולות עלולות להוביל להגשת כתב אישום בגין סחיטה באיומים. 

 

איך מוגדרת עברת סחיטה באיומים?

עבירה של סחיטה באיומים מוגדרת כניסיון לגרום לאדם לבצע או לא לבצע פעולה, וזאת בניגוד לרצונו ובהתאם לרצונו של הסוחט, תוך כדי שימוש באיומים על האדם הנסחט. בניגוד לאמונה הרווחת, עבירת סחיטה באיומים יכולה להתבצע בכל אמצעי תקשורת, בין אם מדובר באיום מילולי מפורש או באיום באופן מרומז, באיום בכתב, בפגיעה פיזית או בפגיעה ברכוש.

כל אחת מצורות תקשורת אלה עלולה להיחשב כעבירה של סחיטה באיומים. בנוסף, איום לשחרר מידע או פרטים שעלולים להביך ולהזיק לצד הנסחט, נחשבות גם הן לעבירה של סחיטה באיומים. אם מוגש נגדכם כתב אישום בגין איומים או סחיטה באיומים, כדאי לכם להיעזר בשירותיו של עורך דין סחיטה ואיומים.

 

מה הם העונשים המוטלים בגין עבירה זאת?

מכיוון שעבירת סחיטה באיומים היא עבירה אנטי סוציאלית שפוגעת במרקם החיים החברתיים בישראל, מערכת המשפט בישראל מתייחסת אליה בצורה חמורה מאוד. העונשים בגינה עלולים להגיע עד למאסר של 9 שנים במידה והוכח שהעבירה נעשתה בנסיבות מחמירות.

במידה ומדובר על עבירת סחיטה באיומים בנסיבות רגילות העונש עלול להגיע ל-7 שנים בכלא. כמובן שעונשים אלו מוטלים בגין ביצוע של העברה בצורה חד פעמית. חזרה על עבירה זאת עלולה להוביל לעונשים חמורים בהרבה.

 

אילו פעולות עלולות לגרום לאישום בעבירה זאת?

חשוב להבין שעבירת סחיטה באיומים לא מצריכה ביצוע של האיומים בפועל או אפילו כוונה אמיתית לביצוע האיומים על ידי הסוחט. בכדי להגיש כתב אישום בגין סחיטה באיומים מספיק להוכיח שהסוחט ניסה לשכנע את האדם הנסחט לבצע פעולה בניגוד לרצונו תוך כדי שימוש באיומים. כמובן שהאיומים המדוברים צריכים לכלול פעולות לא חוקיות.

 

הוגש נגדי כתב אישום בגין סחיטה באיומים, מה לעשות?

במקרה שהוגש נגדך כתב אישום שכזה, יש ליצור קשר עם עורך דין פלילי. עורך דין פלילי מקצועי יכול לעזור לך לצמצם את העונש המוטל עליך ואף לבטל את כתב האישום לחלוטין. גם במידה וזומנת לחקירה בגין עבירות אלו, חשוב ביותר לא להגיע לחקירה בלי ליווי של עורך דין מנוסה.

 

סחיטה ואיומים – סיכום

עבירת סחיטה באיומים היא עבירה אנטי סוציאלית ומערכת המשפט רואה אותה בחומרה רבה. כל ניסיון לשכנע אדם לבצע פעולה בניגוד לרצונו תוך שימוש באיומים נחשבת לעבירה של סחיטה באיומים. העונשים המוטלים בגינה עלולים להגיע עד ל-9 שנות מאסר בנסיבות מחמירות ועד ל-7 שנות מאסר במקרה של סחיטה באיומים בנסיבות רגילות.

עורך דין סחיטה ואיומים

אולי תאהבו גם את

פשעי אינטרנט
מהן עבירות מחשב ואינטרנט?

עולם המחשבים והאינטרנט פתח אפשרויות חדשות רבות עבור כולנו, אך יחד איתן צמחו גם סוגים חדשים של עבירות. עבירות מחשב ואינטרנט הם מעשים פליליים המבוצעים

קראו עוד »