חיפוש

האם מס ירושה בארה"ב הינו מס עיזבון?

מדינות רבות רואות את החשיבות במימוש רצונו של כל אדם בעת מותו. רצונו של המנוח יכול להתבטא במספר צורות, כמו כיצד הוא רוצה שתתקיים הלוויה שלו או היכן הוא רוצה להיקבר. אחת הדרכים למימוש הרצון הזה היא האפשרות של המנוח לקבוע מלפני מותו כיצד הוא ירצה שהרכוש שלו יחולק בין קרוביו. מדינות מסוימות, כמו ארה"ב, מטילות מיסוי על ירושות ועיזבונות. נשאלת השאלה: האם מס ירושה ועיזבון, אחד הם? החלטנו לעשות סדר.

 

מהו מס ירושה?

מס ירושה הוא מס שמוטל על יורשים. כאשר אדם נפטר, הוא לרוב משאיר אחריו צוואה, הקובעת מי הם היורשים החוקיים של הנכסים השונים שהוא צבר במהלך חייו. נכסים אלו יכולים להיות סכומים כספיים, נכסים נדלניים, ניירות ערך שונים וכל סוג של רכוש כלשהו. האנשים שמקבלים את הרכוש הנ"ל הם היורשים כאמור.

מס ירושה בארה"ב הוא מס המוטל על היורשים. המס מוטל כל עוד העיזבון, כלומר הנכסים שהשאיר אחריו המנוח, נמצא בשטחי ארצות הברית. לכן, מס ירושה יכול להיות מוטל גם על אזרחים אמריקאיים וגם על אזרחים זרים, כאשר הדבר המשנה הוא מקום הימצאות העיזבון. המס מוטל בצורה הדרגתית לפי קירבת היורש למנוח והיכולות הכלכלית העצמאית שלו.

 

מהו מס עיזבון?

רבים נוטים לחשוב שמס ירושה הוא מס עיזבון, מכיוון שמדובר בשני מושגים דומים. הגיע הזמן לנפץ את המיתוס הזה. בארה"ב, מס ירושה הוא מס ירושה ומס עיזבון הוא מס עיזבון. מדובר בשני סוגי מס נפרדים. מס עיזבון מוטל על השווי של הנכסים השונים שהשאיר אחריו המנוח לאחר מותו לירושה.

מס העיזבון מוטל, כמו מס הירושה, כאשר העיזבון של המנוח ממוקם בשטחי ארה"ב. מס העיזבון מוטל גם על אזרחים אמריקאיים וגם על אזרחים זרים. אזרחים זרים נאלצים לשלם 35% מס על נכסים בשווי של 60,00 דולר ומעלה, בעוד שאזרחי ארצות הברית נאלצים לשלם מס של 40% על נכים בשווי של 11 מיליון דולר ומעלה, כך שהחוק מטיב עימם במקרה הזה.

 

הבדלים בין השניים

ההבדל העיקרי בין שני המיסים הללו היא העובדה שמס הירושה מוטל על היורשים עצמם, בעוד שמס העיזבון מוטל על הרכוש של המנוח. בנוסף, שיטות המיסוי של כל אחד מהמיסים האלו שונות.

 

מדרגות מס ירושה

מדרגות המיסוי של מס ירושה נחשבות לרחבות באופן יחסי, כאשר ניתן למסות ב-18% ועד 40%. טווח זה משתנה במקרים שונים, כאשר יש השפעה גם עקב אזרחות היורש וגם עקב המדינה בה מתבצע המיסוי.

 

חשוב לדעת

ישנן הגבלות והחרגות שונות על מיסוי ירושה. למשל, קיימת החרגה של מס עד סכום מסוים כאשר היורש הוא בן או בת הזוג של המוריש. בנוסף, מי שמנסה לעקוף את מיסוי הירושה באמצעות הענקת מתנות יצטרך בכל זאת לשלם מס.

מס ירושה

אולי תאהבו גם את

ניכוי מס במקור
מה זה ניכוי מס במקור?

ניכוי מס במקור אמור לסייע לעצמאים ולפועלים בשוק ההון לדוגמא, לקבל את הרווחים שמגיעים להם בעקבות המכירות שהם מבצעים. בפועל, רבים לא כול כך מבינים

קראו עוד »
כרטיס אשראי
מה זה רישום בי די אי שלילי?

למרות שאחד מהדברים הכי משמעותיים שיש לנו בחיים זו ההתנהלות הכלכלית שלנו, כולנו גם עושים טעויות וכולנו זקוקים לעזרה ברגעים מסוימים. אתם רוצים לקחת משכנתא

קראו עוד »