חיפוש

מחזור משכנתא – איך לחסוך אלפי שקלים

ניהול תקציב, לרבות תשלומי משכנתא, יכול להיות עסק מתיש במיוחד. לפעמים מגיע הרגע שבו צריך לעשות שינוי  כמו מחזור משכנתא ולחסוך בדרך זו אלפי שקלים. על כך נפרט במאמר שלפניכם.  

 

מחזור משכנתא – מה זה בעצם אומר?

מחזור משכנתא הוא בעצם שינוי ההסכם של הלווים מול הבנק לצורך מיטוב של תנאי המשכנתא והתאמתה לנוכח הגורמים המשתנים.

משכנתא היא עסקה שבמסגרתה לווים מהבנק סכום כסף משמעותי לצורך מטרות שונות, לרוב לרכישת דירה, ומחזירים את ההלוואה לאחר זמן ממושך, בתוספת תשלומים שונים כמו ריבית ועמלות.

את הכסף מקבלים בפעימה אחת, אך החזרתו תיעשה לאורך תקופה שמגיעה במקרים רבים לעשרות שנים ותהווה מעין "מכשול" שיש לצלוח בכל חודש. כמו כן, לאורך תקופת זו יחולו שינויים רבים הן במצב האישי של הלווים והן בכלכלת המדינה, והם ישפיעו על אופן החזר תשלום המשכנתא. יש לוודא שהמשכנתא שלכם מתאימה את עצמה לשינויים המתרחשים, ואם נמצא שלא – לשקול מחזור משכנתא. אם האפשרות של מחזור משכנתא מעניינת אתכם, מומלץ לבצעה בליווי יועץ משכנתאות. לפרטים נוספים לחצו כאן >>

 

יתרונות של מחזור משכנתא

היתרון המרכזי הוא כמובן החיסכון הגדול שנוצר לאחר מחזור המשכנתא, שעשוי להגיע אף לעשרות אלפי שקלים. בהתאם לתנודות המתרחשות בשוק העולמי, עלות הריבית משתנה מתקופה לתקופה. כתוצאה מכך, ייתכן וייווצר מצב בו הסכם המשכנתא שנחתם עם הבנק בזמנו, כבר לא משתלם עבורכם, ביחס לעלות הריבית כיום. על מנת להיטיב עם הלקוחות נוצרה האפשרות לבקשת מחזור משכנתא בו ייקבע הסכם חדש התואם את הריבית המשתנה. יתרון נוסף של מחזור משכנתא הוא עשיית סדר ורכישת הבנה טובה יותר של החזר המשכנתא מול הבנק. ניתן לבצע את המחזור בעזרת יועץ משכנתאות שידע לפרט את כלל המידע בהסכם, ולתרום לנו מניסיונו לצורך קבלת משכנתא זולה יותר.

 

באילו מקרים כדאי לבצע מחזור משכנתא

מחזור משכנתא מומלץ במיוחד במקרים של שינויים במצב הכלכלי של הלווים. לצורך העניין, אם נכנס לחשבונכם סכום כסף מכובד כתוצאה מירושה או השקעה מוצלחת, תוכלו לבצע שימוש בכסף לטובת החזר מהיר יותר של המשכנתא, דבר אשר ייטיב הן עימכם והן עם הבנק. לעומת זאת, מחזור משכנתא יכול לסייע רבות במקרים בהם אתם מתקשים לעמוד בהוצאות החודשיות וברצונכם לשנות את התנאים מול הבנק.

 

מחזור משכנתא חיצוני

ניתן ואף מומלץ לבדוק אפשרויות של מחזור משכנתא בבנקים שאינם הבנק שלכם. זהו אינטרס של כל הבנקים לנסות ו"לפתות" אתכם להצטרף אליהם והם יעשו זאת במקרים רבות באמצעות הצעה למחזור משכנתא משתלם יותר מהבנק הנוכחי שלכם. ביצוע הליך זה עלול להיות מסובך יותר, אך אם התנאים מאפשרים זאת, ייתכן ומדובר בהזדמנות שאסור לפספס.

 

סיכום

מחזור משכנתא הוא שינוי ההסכם שלכם מול הבנק ביחס לאופן החזר ההלוואה שניתנה לכם. היתרונות המרכזיים של הליך זה הם חיסכון כסף רב לאחר קבלת תנאים טובים יותר וקבלת תמונה מלאה וברורה יותר של אופן החזר המשכנתא. מומלץ לבצע מחזור משכנתא בתקופה בה הריבית נמוכה או לאחר שינוי בהכנסותיכם.

מתעניינים במחזור משכנתא חיצוני? מדובר באפשרות מסובכת הדורשת ליווי של יועץ משכנתאות, ויחד עם זאת, ייתכן והיא יכולה לחסוך עבורכם כסף רב.

מחזור משכנתאות

אולי תאהבו גם את

תרגום תואר מחול
מי רשאי לתרגם תואר מחו"ל?

כאשר אנשים ממדינות שאינן דוברות עברית או שאינן דוברות אנגלית משיגים תארים בחו"ל ורוצים לממש הזדמנויות לימודיות או מקצועיות בישראל, תרגום התואר שלהם הופך להיות

קראו עוד »