חיפוש

מה זה תוכנית שיווקית ולמה אתם צריכים אחת כזאת

עבור רבים, תוכנית שיווקית נשמעת כמו כותרת מפוצצת ומעיקה שמביאה עימה התעסקות בנושאים לא מוכרים. כל עסק מוכרח להבין את חשיבותה של בניית תוכנית שיווקית ותכנון אסטרטגיית שיווק לטווח הקצר והארוך, למען תוחלת החיים של העסק והגדלת ההכנסות שלו. במאמר זה נדגיש את חשיבותה של תוכנית זו ולמה כל עסק מוכרח להחזיק בה.

 

תוכנית שיווקית- מפת ניווט הכרחית

כמו שלא ניכנס לאוטו ללא מטרה ופשוט נתחיל לנסוע, כך גם לא כל רעיון עסקי ראשוני יכול פשוט להזין את עצמו ולהפוך לאימפריה. אין פתרונות קסם, ולכן כל עסק תלוי בבניית תוכנית שיווקית שתתווה את הדרך ותנווט את העסק אל היעדים הרצויים ואל הגשמת החזון שלו.

 

אז מהי תוכנית שיווקית?

תוכנית שיווק תכלול את השאיפות, היעדים וסדר העדיפויות של החברה בתחילת דרכה. היא בעצם פועל יוצא של התוכנית האסטרטגית של הארגון או החברה והיא קריטית להצלחת העסק. היא תכלול בין היתר את המאפיינים הבאים:

  • אסטרטגיה תקשורתית והאמצעים ליישומה, כמו פרסום, שיווק, יחסי ציבור וכן הלאה.
  • מדיניות תמחור– קביעת המחיר עבור המוצר, המותג או השירות שהעסק מספק.
  • אסטרטגיית שירות– בניית תוכנית השירות כחלק מרכישת מוצר או כחלק מהשירותים המסופקים על ידי החברה.
  • מדיניות הפצה– מכירה ברשת או בחנויות פרונטליות, נקודות מכירה זמניות, טלמרקטינג וכן הלאה.
  • הערכת השוק– הערכה של קהל היעד הפוטנציאלי ונתח הכנסות על פי מדיניות השיווק שהוגדרה.
  • סדר העדיפויות של העסק בטווח הקצר והארוך.

 

תמהיל שיווק- חלק קריטי בתוכנית השיווקית

על מנת לעמוד ביעדי השיווק שהוגדרו בתוכנית השיווקית שלכם, יש להבין את חלוקת ריכוז המאמץ השיווקי בפלטפורמות השיווק השונות. ישנם אמצעים מגוונים רבים כדי להגשים את היעדים שהצבתם, ויש להבין את מידת ההשקעה הרצויה בכל אמצעי, על פי אופי המוצר אותו אתם מבקשים לשווק- ובהתאם לחשב את העלויות של כל השקעה.

למשל, קידום ממומן בפייסבוק יתאים לעסקים שאינם בקיאים בתחום אך יש לקחת בחשבון שמדובר בעלות של לפחות 1,500 שקלים בכל חודש. כמובן שקמפיין ממומן לקידום המוצר שלכם יביא תוצאות מהירות וסביר שיחזיר את ההשקעה במהרה במקרה כזה.

 

פנייה לייעוץ במהלך גיבוש תוכנית שיווקית

בשל המשקל הרב שיש לקביעת התוכנית השיווקית והשפעתה על העסק שלכם, מומלץ לפנות לחברה מקצועית המתמחה במיתוג עסקי וגיבוש אסטרטגיית שיווק לעסקים גדולים, קטנים ובינוניים, ללא תלות באופי המוצר או קהל היעד. הייעוץ והליווי אמנם כרוכים בעלויות מסוימות, אך לא גבוהות כמו המחיר שאתם עלולים לשלם במקרה של תכנון ליקוי של התוכנית השיווקית ואי עמידה ביעדי העסק שלכם.

 

למה זה כל כך חשוב?

התוכנית השיווקית משפיעה בהכרח ובאופן ישיר על ההכנסות העתידיות שלכם. היא חשובה גם לקביעת התקציב וחלוקת משאבי העסק בהתאם למחלקות השונות, בדגש על ייצור, שיווק, הפצה ועוד. לכן יש לבצע תוכנית שיווקית בדיוק ובזהירות, על מנת שתבטיחו את הצלחת העסק ותאריכו את ימיו לשנים רבות.

תכנית שיווק

אולי תאהבו גם את

קידום אורגני: למה זה חשוב?
קידום אורגני: למה זה חשוב?

כולם מסביב שואלים בזמן האחרון על קידום אורגני ללא הפסקה. בהתחלה חשבנו שהשיחות האלה תופסות אותנו בגלל שאנו עוסקים בתחום, אך מכרים, חברים וקרובי משפחה

קראו עוד »