חיפוש

מה היא רשלנות רפואית באבחון סרטן המוח?

סרטן המוח הנפוץ ביותר הוא גליובלסטומה מולטיפורמה. מדובר במחלה קשה ואגרסיבית, אשר תוחלת החיים של הלוקים בה הוא זמן קצר מאז האבחנה – כשנה בלבד. עם זאת, טיפול במחלה עשוי לשפר את איכות החיים של החולים בה, ואף להאריך את תוחלת החיים הצפויה שלהם במספר חודשים בודדים.

 

מהם הסימנים המקדימים של המחלה?

כמו כל סוג סרטן, גם לגידול גליובלסטומה מולטיפורמה יש תסמינים רבים ומגוונים. כידוע, חלקים שונים במוח אחראים על תפקודים שונים, ולכן הופעת תסמין מסוים תלויה במקום במוח בו נמצא הגידול. ניתן לחלק את התסמינים לתחום הנוירולוגי, קוגניטיבי ופסיכיאטרי.

תסמינים נוירולוגיים:

  • פרכוסים
  • אובדן זיכרון

תסמינים קוגניטיביים:

  • בחילות
  • הקאות

תסמינים פסיכיאטריים:

  • פסיכוזות
  • שינויי מצב רוח

 

מקור הגידול – תאים בריאים או סרטניים?

כאשר מאבחנים את מחלת הסרטן, קובעים באיזה סרטן מדובר – ראשוני או שניוני. גידול ראשוני הוא גידול שמקורו בתאים תקינים, ואילו גידול שניוני הוא גידול שנובע מתאים סרטניים.

 

כיצד מאבחנים גליובלסטומה מולטיפורמה?

לעיתים קרובות המחלה מתגלה במהירות עקב הופעת תסמינים פתאומיים כמו פרכוסים ואובדן זיכרון. אך, ישנם מקרים שבהם תהליך האבחון מתבצע באופן סדיר, בעקבות הופעת תסמינים קלים והדרגתיים, ופנייה בעקבותיהם לרופא המשפחה. לאחר דיווח על תסמינים אשר עלולים להעיד על גליובלסטומה מולטיפורמה, המטופל עשוי להישלח לסדרת בדיקות – בדיקת מערכת העצבים, בדיקות דימות, ביופסיה ובדיקות דם שונות.

 

חשיבות האבחון המוקדם

אבחון מוקדם של מחלות, ובמיוחד של מחלות סרטן המוח, הוא חשוב במיוחד – הוא עשוי לשפר את איכות החיים ולהאריך את תוחלת החיים של המטופל. לאור זאת, אבחון המחלה בשלב מאוחר מדי עלול להחמיר את מצב החולה באופן משמעותי.

 

מה היא רשלנות רפואית באבחון סרטן המוח?

רשלנות רפואית היא מתן שירותים רפואיים תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה, כאשר הסטייה גרמה לנזק למטופל. רמת הזהירות הסבירה, היא בהתייחס לרופא סביר בתחום דעת זה. כלומר יש להשוות את חוות הדעת שניתנה, או את הטיפול שהתקבל – להתנהגות של רופאים אחרים העוסקים בתחום זה. רשלנות רפואית באבחון של גליובלסטומה יכולה לבוא לידי ביטוי באי מתן טיפול הולם, גרימת נזק במהלך הטיפול או חוסר מעקב לאחר הטיפול.

 

איך ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית באבחון גליובלסטומה?

מטופל אשר קיבל טיפול שאינו הולם, ובעקבותיו נגרמו לו נזקים, עשוי להיות זכאי לפיצויים במידה ויוכיח כי הרופא המטפל התרשל בתפקידו. כדי למקסם את גודל הפיצוי שתקבלו, יש להיעזר בעורכי דין המתמחים בנושא של תביעות רפואיות.

 

לסיכום

גליובלסטומה מולטיפורמה היא אחת מסוגי הסרטן הקשים ביותר. למחלה יש מספר סימנים מקדימים, אשר קשורים לתחום הנוירולוגי, קוגנטיבי ופסיכיאטרי. אבחון מוקדם של המחלה עשוי להמעיט את תסמיניה, ובכך לשפר את אורח החיים של החולים.

חוֹק

אולי תאהבו גם את

אישה צועדת על מסלול
בולימיה נרבוזה – מהי?

הפרעות אכילה הן דבר נפוץ קרב נשים ונערות אך לא רק. למרבה הצער בעולם המערבי הפרעות אכילה נהיו נפוצות יותר ונותנות את אותותיהן גם בקרב

קראו עוד »