חיפוש

מהי תולעת הפארק? והאם יש דרך להתמודד איתה?

איננו תמיד מודעים לסיכונים שאנחנו יוצרים כאשר אנחנו לוקחים את הכלבים שלנו לטיול.

אחד התופעות השכיחות והנוראיות ביותר שקורות לכלבים שלנו היא הידבקות באותה תולעת הפארק אשר מהווה תולעת טפילית המדביקה עיקר כלבים.

מה זה התולעת הזו? איפה אפשר למצוא אותה? מה עלינו לעשות אם אנחנו חושבים שהכלב שלנו נדבק בה? בואו נבצע סקירה קצרה ונעזור לכם כמה

שאפשר.

 

מי את תולעת הפארק?

מדובר בעצם בתולעת עגולה וטפילית שמדביקה בעיקר כלבים. אנשים חושבים שהכלב שלהם לא יכול להדבק בה אם הם לא מגיעים לפארק עם הכלב אלא מטיילים במקומות אחרין אבל מדובר בשם מטעה ומדובר בתולעת שיכולה להופיע בכל מקום והיא מאוד שכיחה ויכולה לתפוס את החמוד שלנו בכל מקום בעצם. אופן ההדבקה של התועלת מתחיל דווקא בצואה, הצואה של הכלב מכילה את ביצי התועלת אשר החיפושיות הזבל הקטנות אוכלות אותם. לאחר מכן החיפושית משמשת בתור הנשא של התולעת הנוראית הזו ואז הכלב כשהוא אוכל חומרים מסויימים בין אם את הצואה של הכלב או כל חומר אורגני רקוב אחר הוא נדבר במחלה האיומה הזו. לאחר מכן התולעים משתחררות ומתחיל להגיע לקיבה ואל העוקרים ובכך מתבגרות תוך גופו של הכלב שלנו והן יוצאות בצואה של הכלב וככה מתחיל לו הגלגול מחדש.

 

איך נדע שיש לכלב שלנו את התולעת?

אנחנו נזהה כל מיני ביטויים שהתולעת גורמת לגוף הכלב, אנחנו נראה שיעול וקושי בבליעה ואפילו הקאות של הכלב מה שמהווים כתסמינים קלאסיים. לפתע נזהה ירידה חדה במיוחד במשקלו של הכלב, ואפילו עלול להגיע לבעיות נוירולוגיות קשות כתוצאה מההגעה של אותן התולעים הנוראיות לעמוד השדרה, דבר שעלול לגרום לדימום פנימי ואפילו למוות של חברנו הטוב ביותר.

 

איך מאבחנים את המחלה של תולעת הפארק אצל הכלב?

כאשר אנחנו רואים את התסמינים הללו אצל הכלב עלינו לקחת את הכלב ישירות לוטרינר. הכלב דבר ראשון יעבור צילום רנטגן מסודר בכדי לבחון האם יש סימנים לתולעת. אם הוטרינר יזהה את הסימנים לכך יבצע אנדוסקופיה מגרונו של הכלב בכדי לזהות את אותן התולעים הבוגרות. את הטיפול יבצעו או בעזרת זריקות שונות שימנעו את בעיית התולעת ובמקרים קיצוניים זה עלול להתגלות אף כגידול סרטני ולכן אסור בתכלית האיסור לא לתת את הטיפול הרפואי הדרוש.

לסיכום חשוב להבין שמדובר במחלה נוראית ולכן חשוב לזהות סימנים בדחיפות ולקחת את הכלב שלנו לטיפול מהיר וחשוב לדעת לתת לו את כל הכלים בכדי למנוע את המצב הזה. ההמלצה הראשית היא להתייעץ ולחקור ולהבין את הסיכונים שיש בעניין התולעת. תנו לכלב שלכם את ההגנה שמגיעה לו בכדי שישאר איתכם ככל שאפשר. לרשימת המוצרים המלאה לחיית המחמד לחצו כאן.

 

זחל

אולי תאהבו גם את