חיפוש

מהי תביעת ביטוח סיעודי?

תוחלת החיים של כולנו נמצאת במגמת עלייה. כפועל יוצא מכך, שיעור הקשישים באוכלוסייה הולך וגדל בהתאם. חלק ניכר מאותה אוכלוסיית קשישים נזקק בשלב כזה או אחר לעזרה בביצוע פעולות שגרתיות ויום-יומיות, עזרה אותה ניתן לקבל באמצעות תביעת ביטוח סיעודי

 

מיהו אדם סיעודי?

הודות לעידן המודרני והתפתחות תחומי הטכנולוגיה בכלל ותחום הרפואה בפרט, תוחלת החיים שלנו נמצאת במגמת עלייה וכפועל יוצא מכך, חלקם היחסי של הקשישים באוכלוסייה הולך וגדל. מטבע הדברים, חלקם כבר אינם מסוגלים לבצע באופן עצמאי פעולות בסיסיות ושגרתיות, באופן המאפשר להם להגיש תביעת ביטוח סיעודי ולקבל גמלה חודשית בהתאם.

את המצב הסיעודי מקובל להגדיר באמצעות מספר תנאי סף, ביניהם: תושבות ישראלית והגעה לגיל פרישה; התובע מתגורר בביתו; אי קבלת קצבאות נוספות מביטוח לאומי; עמידה במבחן הכנסות מטעם ביטוח לאומי ואי יכולת לבצע מספר פעולות שגרתיות ובסיסיות באופן עצמאי.

 

תביעת סיעוד – את מי תובעים?

לא מעט אנשים מחפשים מידע על תביעת ביטוח סיעודי בכדי להבין האם הם אכן זכאים לקבל גמלה חודשית, באיזה סכום וכיצד ניתן להגיש את תביעת הסיעוד. בשלב הראשון, כדאי להבין מול מי ניתן להגיש את התביעה – המוסד לביטוח לאומי או חברת הביטוח הפרטית, במקרה בו רכשנו פוליסת סיעוד מתאימה.

 

כיצד מגישים תביעת סיעוד?

בין אם מדובר בתביעת סיעוד המוגשת באמצעות ביטוח לאומי ובין אם באמצעות חברת הביטוח הפרטית, תהליך הגשת התביעה הוא תהליך בירוקרטי בעיקרו, אשר כפי שניתן להבין, מתנהל מול גופים גדולים ומנוסים בתחום, אשר אינם ממהרים לשלם תביעות.

בכל אחד מהמקרים יהיה עלינו למלאת טופס תביעה ייעודי ולצרף את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, כאשר לאחר בחינת החומר, ייתכן ונוזמן לוועדה רפואית אשר תקבע את מידת יכולתו של התובע לבצע פעולות שגרתיות באופן עצמאי.

 

למה חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין ביטוח סיעודי?

אנשים רבים כלל אינם מודעים לזכויות המגיעות להם ונוטים לחשוב כי תשלום הפרמיה החודשית לחברת הביטוח, מהווה עבורם הבטחה לקבלת קצבה חודשית במקרה סיעודי ללא קשיים מיוחדים. אך לצערנו, חברות הביטוח אינן ממהרות לשלם את הכספים המגיעים לנו ולפיכך, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין ביטוח סיעודי.

עורך דין ביטוח סיעודי יוכל לבחון היטב את הזכויות המגיעות לנו על פי חוק וכן את תנאי הפוליסה שרכשנו ולסייע לנו להגיש תביעה בצורה המיטבית, לרבות איסוף כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים וליווי בוועדות הרפואיות השונות, באופן שיביא למקסום תוצאות תביעת הסיעוד שלנו.

 

לסיכום

מקרה סיעודי נבחן על פי קריטריונים מסוימים, בגינם ניתן יהיה להגיש תביעת סיעוד כנגד ביטוח לאומי או חברות הביטוח הפרטיות ולקבל קצבה חודשית בהתאם. היות ומדובר בתהליך מורכב ובירוקרטי בעיקרו, מומלץ להגיש את התביעה עם עו"ד המתמחה בתביעות סיעוד, כך שנוכל להעלות את סיכויי הצלחת תביעת הסיעוד שלנו באופן ניכר.

תביעת ביטוח סיעודי

אולי תאהבו גם את

גלגלי שיניים
כיצד למנוע כפל ביטוחים?

משפחות רבות משלמות כפל ביטוחים שחלקם מיותרים וגוררים הוצאות גבוהות ומיותרות. המאמר יפרט מה המשמעות של כפל ביטוחים וכיצד ניתן למנוע זאת.   המשמעות של

קראו עוד »