חיפוש

מדריך בחירת מקלחון לבית – הפריטים החשובים שכדאי לדעת

בין אם אתם נכנסים אל בית חדש לגמרי או אתם בעיצומו של שיפוץ ורוצים לשדרג את חדר האמבטיה שלכם, יש כמה דברים שחשוב שתדעו לגביי מקלחונים וחדרי האמבטיה שלכם. הנה המדריך המלא לבחירת מקלחון לבית, איך לבחור את המקלחון המומלץ עבורכם, מה חשוב להקפיד בהתקנה ועוד.

 

בטיחות היא מעל הכל

לפני הכל, חשוב מאוד לבחור בזכוכית שעומדת בתקן ישראלי. בכדי לעמוד בתקן זה, הזכוכית צריכה להיות אחת מתי סוגי זכוכית: או זכוכית מחוסמת או זכוכית רבודה. זכוכית מחוסמת היא זכוכית שבמקרה ולא עלינו, נתקלים בה, במקרה והיא נשברת היא נשבת לרסיסים קטנים שכמעט ולא פוגעים בבני אדם.

 

אז הזכוכית לא יוצרת סכיני זכוכית כמו שנוצרים כאשר זכוכית רגילה נשברת. זכוכית רבודה היא זכוכית שבנויה משכבות, בין הזכוכית ישנה שכבה של פילם דביק. במקרה של תאונה, הרסיסים יישארו דבוקים אל הפילם ולא יתפזרו לכל עבר.

 

מקלחון פינתי, חזיתי, מוכן או בכלל בהתאמה אישית

כאשר אנחנו נמצאים לפני בחירה של סוג המקלחון, עלינו קודם כל להתחשב בתנאי השטח וגם בעיצוב שהיינו רוצים. לעיתים לא נותרת לנו ברירה, ואנו צריכים להתאים את המקלחון בהתאם לנתוני חדר הרחצה שכבר קיימים. אין זה אומר שאנו אמורים להתפשר על סוגי מקלחונים מסוימים. כי גם מקלחון חזיתי או פינתי יכולים להיות מרווחים ונראים נהדר מבחינת עיצובם.

 

המקלחון שבסופו של דבר יבחר הוא מקלחון שיתאים לכם מבחינת תקציב והמידות של החדר מקלחת שלכם. במקרה למשל והתקציב שלכם נמוך יחסית וחדר הרחצה נחשב סטנדרטי, תוכלו לרכוש מקלחון מוכן. מקלחונים שהם בהתאמה אישית לרוב עולים יותר, אך הם יותר איכותיים ממקלחונים שכבר מוכנים. במקרה והמידות של חדר הרחצה שלכם אינו סטנדרטי, תצטרכו להתאים את המקלחון לחדר הרחצה שלכם בהתאמה אישית לרוב.

 

שימו לב לאופן ההתקנה

אחת הבעיות השכיחות ביותר באופן ההתקנה היא הטעויות בשלבי המדידה. שלבי מדידה הם שלבים מכריעים בהתאמה של המקלחון אל חדר הרחצה שלכם. בישראל, נכון להיום, קירות רבים הם עקומים ובעל המקצוע יהיה חייב להיות מקצועי על מנת למדוד את הזכוכית בצורה נכונה בהתאם לזווית המקלחת שלכם.

 

ישנם מצבים שאפילו בעל המקצוע יהיה צריך לחתוך באלכסון בכדי להתאים את הזכוכית לקירות שלכם. במקרה כזה, וודאו שבעל המקצוע יודע שהוא יצטרך להשתמש בחומרי סיליקון על מנת למלא את הרווחים. אך כמובן שאם מדובר בבעל מקצוע מקצועי ונאמן הוא ידע את העבודה לגמרי לבדו. לכם נותר רק לוודא שהוא מידע אתכם על כל השלבים.

 

לסיכום

אחד הדברים החשובים ביותר שעליכם לוודא כאשר אתם בוחרים מקלחון, הוא שהזכוכית של המקלחון היא זכוכית שאושרה בתקן הישראלי והיא אינה יכולה להיות מסוכנת עבור אף אחד בבית. חשוב לבחור בעל מקצוע מיומן ומקצועי אשר יתאים את המקלחון למקלחת שלכם מבחינת גודל ומבחינת עיצוב.

אולי תאהבו גם את

איך בוחרים שידת איפור?

בחירה של שידת איפור עשויה להיות עניין מורכב. מי שבחרו בעבר שידה שכזו יודעים כי צריך להכיר בכמה קריטריונים חשובים שיאפשרו לבחור את השידה המתאימה

קראו עוד »
שטיחים זולים
שטיחים בזול? יש חיה כזאת

השטיחים הביתיים מלווים אותנו כבר מזה מאות שנים, כשהם מהווים אלמנט יוקרתי ואף סמל סטאטוס למעמד מכובד בימים עברו. כיום, עם התפתחות עולם התעשייה וטכנולוגיות

קראו עוד »