חיפוש

האם זה חוקי לתעד שיחה או התכתבות עם עובדי הרשות המקומית?

קיימים מקרים בהם תיצרו קשר עם נציגים של הרשות המקומית שלכם, ותרצו להקליט ולתעד את השיחה לצורך ראיות ושימושים עתידיים. אם זה המצב, אתם בטח תוהים לעצמכם האם פעולה זו היא חוקית והאם אתם יכולים לבצע אותה. התשובה לכך היא מורכבת, ולפיכך מצאנו לנכון לפרט לכם על התחום במאמר זה שלפניכם.

 

למי החוק מתיר להקליט שיחה?

אדם רשאי להקליט שיחה רק אם הוא אחד מהצדדים בשיחה, כלומר לא ניתן להקליט שיחה אם אינך משתתף בה ואם הדברים שנאמרים בה לא מופנים כלפיך. אחרת מדובר בהאזנת סתר וזה דבר שהוא אינו חוקי ומהווה עבירה פלילית. אחד מהצדדים בשיחה חייב לדעת שהשיחה מוקלטת וזה צריך להתבצע בהסכמה.

החוק מתיר הקלטת שיחה כשצד אחד אינו מודע לעצם ההקלטה. דבר זה למעשה מתיר לכם להקליט שיחת טלפון עם עובד רשות מקומית שאתם מבצעים.

 

הקלטה לשם גרימת נזק

אמנם על פי הפסקה הקודמת נדמה שזה חוקי להקליט שיחות, אך יש כמה מקרים שהחוק יתייחס אליהם כפסולים. אם ההקלטה של השיחה נעשתה בשביל לייצר נזק לאחד מהמשתתפים שבשיחה, לא ניתן יהיה להשתמש בהקלטת השיחה כראיות. לפעמים אנשים מקליטים שיחה כדי "לתפוס על חם" התנהגות לא נאותה, ומאלצים את הצד השני של השיחה לחשוף את עצמו.

דבר זה רלוונטי גם במקרים בהם ההקלטה היא לצורך פגיעה בפרטיות או סחיטה. כדי להבין האם המקרה שלכם עומד בחוק או לא היכנסו לאתר עו"ד דני אורדן וצרו קשר עם עורך דין מומחה בתחום.

 

שימוש בהקלטות

אם הקלטתם שיחה עם נציג רשות מקומית וזאת בניגוד לחוק, דבר זה אומר שלא תוכלו להשתמש בהקלטות לשום מטרה, וגם יכול להיות שתואשמו בעבירה פלילית. על כן אם אתם רוצים להקליט שיחה ולהשתמש בה בהמשך לצורך הוכחות כאלה ואחרות, הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות הוא להגיד לעובד הרשות המקומית בשיחה שאתם מקליטים אותה ולבקש את הסכמתו.

בנוסף, מומלץ להתייעץ עם עורך דין לפני ביצוע הקלטות כאלה ואחרות כדי שהוא יוכל להנחות אתכם כיצד לעשות זאת בצורה החוקית ביותר.

 

ומה עם תיעוד התכתבות?

אם בהתכתבות מסוימת שלכם עם נציג של הרשות המקומית יש ראיות מסויימות שאתם רוצים להשתמש בהן בהליכים משפטיים או לצורך הוכחה כזו או אחרת, ניתן להביע אותן כראייה אם הן עומדות במספר תנאים. קודם כל, ששני הצדדים מעורבים בצורה ישירה בשיחה.

כלומר יש התכתבות פעילה של שני הצדדים שיודעים במה מדובר ומגיבים בהתאם. תנאי נוסף הוא ששני הצדדים מסכימים על כך שמה שכתוב בהודעות הוא נכון והוא אמת. עדיין יש זהירות מסויימת בבתי משפט בעת בחינה של ראיות התכתבות, על כן יש לקחת זאת בעירבון מוגבל.

עו"ד

אולי תאהבו גם את