חיפוש

מי יכול למשוך כספים מתיקון 190?

תיקון 190 מאפשר לזכאים למשוך את הכספים שצברו והרוויחו בהשקעה וחיסכון במסלול קופת גמל, עם הטבות מס ואף מבלי לשלם מס. התיקון מאפשר גם מסלולי השקעה נוחים ומוזלים והוא משתלם במיוחד למי שזכאי לו. אז מי יכול למשוך כספים עם הקלות מס לפי תיקון 190 ואיך זה יכול לעזור לכם? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

מהו תיקון 190?

תיקון 190 הוא תיקון המאפשר לבני הגיל השלישי לחסוך ולהשקיע את כספם, ולאחר מכן להנות מהכסף שהשקיעו ביחד עם הטבות מס ייחודיות ומסלולי השקעה משתלמים במיוחד. התיקון נועד על מנת לעודד צעירים ומבוגרים לחסוך את כספם לעת זקנה במסלולים משתלמים של קופות גמל להשקעה. מידע נוסף על תיקון 190 תוכלו למצוא בקישור במצורף.

 

מהן ההטבות הניתנות לפי תיקון 190?

כאמור, תיקון 190 מאפשר לקבל הטבות במס וכן מסלולי השקעה משתלמים בקופות גמל לרבות דמי ניהול נמוכים, מעבר השקעות ללא תשלומים נוספים ועוד. אלה הזכאים למסוך את כספם לפי תיקון 190 יוכלו למשוך אותו ללא תשלומי מס כלל במידה ובחרו למשוך בצורה תקציבית (קצבה קבועה בכל חודש), ואלו שבחרו למשוך בצורה חד פעמית את כל כספם (משיכה הונית) יוכלו להנות מהנחה בתשלומי המס ולשלם 15% בלבד על הרווחים במקום 25%.

 

מי יכול למשוך כספים ולהנות מהטבות מתיקון 190?

הטבות המס הניתנות בעת משיכת הכספים מקופת הגמל לפי תיקון 190, ניתנות רק לבני 60 ומעלה. מטרת התיקון היא לאפשר לבני הגיל השלישי להנות מהכסף שהרוויחו וחסכו בקופת הגמל לקראת הפרישה לפנסיה או בזמן הפרישה עצמה וכך יוכלו להגדיל את קצבת הפנסיה שלהם.

 

מה לגבי מי שעדיין לא בגיל הזכאי?

מי שטרם הגיע לגיל 60 יוכל גם הוא להנות ממסלולי קופת גמל משתלמות במיוחד אך לא יוכל למשוך את כספו עם הטבות המס. יחד עם זאת, ניתן לחסוך את הכסף בקופת הגמל ולמשוך אותו עם ההגעה לגיל 60 או לאחריה ואז להנות מהטבות המס הניתנות לפי תיקון 190. מומלץ לעשות זאת מבעוד מועד ולתכנן את כספכם לקראת הפרישה לפנסיה.

 

האם כדאי לחכות עד הגעה לגיל הזכאות להטבות תיקון 190?

היות וניתנות הטבות מס משתלמות במיוחד אכן במקרים רבים מומלץ לחכות עד הגעתם לגיל הזכאות וכך לשלם פחות למס הכנסה. הדבר משתלם במקרים רבים אך תלוי במצבכם הכלכלי ולכן כדאי להתייעץ עם איש מקצוע המתמחה בתחום.

 

אז מהו תיקון 190 ומי יכול להנות מההטבות הניתנות לפי התיקון?

לסיכום, תיקון 190 הוא תיקון המאפשר לבני 60 ומעלה למשוך את הכספים שחסכו והרוויחו בקופות גמל ביחד עם הטבות מס – ללא תשלום מס כלל במשיכה תקציבית ובתשלום מס של 15% בלבד במשיכה הונית.

תיקון 190

אולי תאהבו גם את

תרגום תואר מחול
מי רשאי לתרגם תואר מחו"ל?

כאשר אנשים ממדינות שאינן דוברות עברית או שאינן דוברות אנגלית משיגים תארים בחו"ל ורוצים לממש הזדמנויות לימודיות או מקצועיות בישראל, תרגום התואר שלהם הופך להיות

קראו עוד »