חיפוש

למה צריך מנדפים במעבדה ואילו סוגים קיימים?

בכל מעבדה יש מנדפים איכותיים שמשמשים את עובדי המקום. שכן, מביני עניין בתחום יודעים שעליהם להציב מספר מנדפים ברחבי המעבדה, כדי לקבל סביבה סטרילית. מדריך זה יציג בהרחבה את הצורך במוצר זה. הישארו כאן ותגלו מהם מנדפים? למה צריך אותם? ומהם הסוגים הקיימים בשוק נכון להיום?

 

נעים מאוד, מנדפים

המנדפים הם מכשירים מתקדמים שמסננים את הרעלים שנמצאים במעבדה ופולטים במקומם אוויר נקי דרך צינור המסנן. מדובר במכשירים חשמליים שנראים כמו אקווריום מזכוכית שכולל מסנני אוויר מיוחדים. בחירה במנדפים למעבדה צריכה להתבצע תוך בירור אודות רמת האטימות והבידוד. שכן, אלה צריכים להתבצע ברמה הגבוהה ביותר.

נעים מאוד, מנדפים

 

מדוע נעשה שימוש במנדפים?

במעבדות שונות ברחבי הארץ והעולם נעשית עבודה שכוללת דגימה וייצור של מוצרים שעשויים להדיף חומרים כימיים. אלה עלולים להכיר חומרים רעילים עבורנו, בני האדם, כך שחשוב לשמור על כך שהם לא יגיעו לדרכי הנשימה של העובדים. הצבתם של מנדפים במעבדות מונעת מתרחיש אימים זה להתקיים. שכן, המנדפים מסננים את החומרים המסוכנים שנפלטים לאוויר, כך שהאוויר במעבדה נשאר נקי.

רואי לציין שיש הסבר נוסף לקיומם של המנפים, מלבד השמירה על בריאות העובדים. שכן, אלה מאפשרים לשמור על ייצור סטרילי של חומרים שונים. כך שיצור של רכיבי נשק, חומרי ניקיון או תרופות יכול להתבצע על הצד הטוב ביותר, מבלי שיהיה עליהם חומרים שיתגלו בהמשך כמסוכנים לשימוש.

 

תכירו את המנדפים הנפוצים

נהוג לחלק את המנדפים ל – 2 סוגים:

  1. מנדף כימי נייד
  2. מנדף כימי נייח (קבוע)

 

נדגיש שעליכם לבדוק מראש את דרך הפעולה של המנדף הנבחר, כאשר ההמלצה היא לבחור במנדפים שמגיעים עם צינור סליקה. שכן, מכשיר זה מנטרל את החומרים הרעילים ומעביר אותם אל מחוץ למבנה, כך שחלל המעבדה נותר נקי ובטוח.

 

כך תבחרו במנדף איכותי במיוחד

כידוע, בחירה במנדפים זה לא עניין של מה בכך. בשלב זה ברור לכם שתצטרכו לרכוש מנדף שמבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. שכן, מנדף שיתגלה כלא איכותי, עשוי לפגוע בבריאות העובדים ולגרום לנזק משמעותי לקו הייצור שעלול להכיל חומרים רעילים. רכישה של מנדף איכותי במיוחד מצריכה בירור אודות חברות שנחשבות לשם דבר בתחום. נמליץ לשוחח עם בעלי מעבדות, כדי שאלה ימסרו לכם את חוות דעתם בנוגע למנדפים הקיימים ברשותם. לצד זאת, ניתן גם לקרוא חוות דעת שנכתבו ברחבי הרשת מצד גורמים מוסמכים.

 

מילים אחרונות לסיום

הצורך במנדפים במעבדות הוא החרכי. שכן, אלה מאפשרים לשמור על אוויר נקי ועל פס ייצור סטרילי. בשלב זה אתם מכירים בכל המידע הדרוש, כך שתצטרכו רק לשים את האצבע על מנדף איכותי שישמור על תקינות המעבדה שברשותכם. נאחל בהזדמנות זו שתבצעו בחירות נכונות גם בהמשך הדרך.

מילים אחרונות לסיום

אולי תאהבו גם את

אישה צועדת על מסלול
בולימיה נרבוזה – מהי?

הפרעות אכילה הן דבר נפוץ קרב נשים ונערות אך לא רק. למרבה הצער בעולם המערבי הפרעות אכילה נהיו נפוצות יותר ונותנות את אותותיהן גם בקרב

קראו עוד »