חיפוש

כל כמה זמן צריך רענון נהיגה

חזרתם הביתה מהעבודה וגיליתם בתיבת הדואר שלכם מכתב ממשרד התחבורה. המכתב מזמן אתכם לבצע רענון נהיגה, ואתם מתבאסים שתצטרכו להתאים את לוח הזמנים שלכם בשבועות הקרובים אל קורס רענון נהיגה אליו אתם מוזמנים. אבל אל דאגה, קורס רענון נהיגה לא ילווה אתכם לכל החיים, אלא רק ברגעים מסויימים, אז בואו נבדוק כל כמה זמן צריך רענון נהיגה.

 

מה זה קורס רענון נהיגה?

עו"ד תעבורה מסביר כי קורס רענון נהיגה מטרתו, פשוטו כמשמעו, לרענן. היות ועשיתם את שיעורי הנהיגה שלכם לפני הרבה זמן, וכך גם את מבחן התיאוריה שלימד אתכם על התמרורים השונים ואת המשמעות שלהם, יש צורך בלרענן את המידע מדי פעם.

בקורס אתם לא עומדים ללמוד את הכל מחדש, אלא פשוט לרענן את הזיכרון שלכם לגבי מה שאתם כבר יודעים, ובינינו, מי מכם שנוהג על בסיס קבוע, לא מדובר כאן על איום בשבילו, היות והוא נפגש עם החומרים של הקורס מדי יום בכבישים, באופן מעשי.

הקורס הוא קורס קצר שמתפרש על יומיים בלבד. בסוף קורס רענון נהיגה מתבצע מבחן מסכםשאותו תצטרכו לעבור בציון מסויים, ואחריו תקבלו תעודה שמעידה על כך שלקחתם חלק בקורס רענון נהיגה.

 

כל כמה זמן צריך רענון נהיגה?

קורס רענון נהיגה יש לקחת באחד מהמקרים הבאים:

1. נהגים שלהם 3 שנות ותק בנהיגה על רכב פרטי, או נהגים שחגגו 21, מוזמנים לקורס רענון נהיגה לנהגים חדשים.

  1. נהגים שמאז שקיבלו את רישיון הנהיגה שלהם חלפו 5 שנים, ומוזמנים לקורס רענון.
  2. נהגים שביצעו עבירות תנועה שבגינן החלטו לצבור נקודות חובה, יגיעו לקורס נהיגה נכונה – מונעת.

 

מה קורה אם לא לוקחים חלק בקורס רענון נהיגה?

קורס רענון נהיגה הוא אינו המלצה אלא חובה על מנת להמשיך ולהשאיר את רישיון הנהיגה שלכם בתוקף. מרגע שתקבלו את הזימון לקורס רענון נהיגה, תעמוד בפניכם תקופת זמן של עשרה חודשים לבצע את הקורס. אי ביצוע של קורס רענון נהיגה יגרור אחריו באופן ישיר אי חידוש של רישיון הנהיגה שלכם, שבעקבותיו כמובן לא תוכלו לנהוג עוד.

 

מאז שהוצאתי את הרישיון אני בכלל לא נוהג – האם זה עדיין חובה בשבילי?

בגדול, בין אם אתם משתמשים ברישיון הנהיגה שלכם ובין אם לא, אתם מחוייבים להגיע ולקחת חלק בקורס רענון נהיגה. במידה ואתם לא מעוניינים בחידוש רישיון הנהיגה שלכם והוא אינו משמעותי בשבילכם, תוכלו לבדוק מול משרד התחבורה מה משמעות העניין, כשבהחלט ייתכן שבמידה ולא תבצעו רענון נהיגה ותוקפו של רישיון הנהיגה הקיים שלכם יפקע– תצטרכו בסופו של דבר להשלים את כל התהליך מחדש, כולל שיעורי רענון, תיאוריה מחודשת וטסט.

 

לסיכום..

קורס רענון נהיגה הוא הרבה פחות נורא ממה שאתם אולי עלולים לחשוב, ובסך הכל מדובר כאן על יומיים שתצטרכו להקדיש לטובת העניין. בהצלחה!

כללי נהיגה

אולי תאהבו גם את