חיפוש

כל השלבים בהגשת הבקשה לקבלת אישור פטור ממס הכנסה

שמעתם לאחרונה שאתם עשויים להיות זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה? אם כך, כדאי שתדעו שמדובר בהליך פשוט וקל שאינו דורש מכם יותר מידי התעסקות. ובכל זאת, כדאי שתדעו מהם השלבים בהגשת הבקשה, כדי שתוכלו לבצע אותה במהירות וללא עיכובים. נפגשנו עם מומחים בתחום שסייעו לנו לרכז את השלבים שאתם צריכים להכיר מקרוב. הנה כל המידע שכדאי שתכירו בנושא:

 

השלב הראשון בהגשת בקשה לקבלת אישור פטור ממס הכנסה – שלב בדיקת הזכאות

רגע לפני שתמהרו להוציא מסמכים מסוימים, אתם צריכים בכלל לבדוק שיש לכם זכאות לקבלת הפטור. שמענו לא פעם על אנשים שפנו מיד אל המוסד לביטוח לאומי בדרישה לקבל את האישור המיוחל וגילו שהם בכלל לא עומדים בקריטריונים לקבלתו. כדי שלא תבזבזו לעצמכם זמן יקר, כדאי שתדעו מהם הקריטריונים שאתם צריכים לעמוד בהם. עליכם להיות בעלי תעודת עיוור\ בעלי 100 אחוזי נכות לצמיתות\ בעלי 89 אחוזי נכות משוקללים לצמיתות. שימו לב – אם קיבלתם נכות עד 184 יום, לא תוכלו לקבל פטור.

 

השלב השני בהגשת בקשה לקבלת אישור פטור ממס הכנסה – שלב הכנת המסמכים

אם הגעתם לשלב זה, אתם כנראה עונים על הקריטריונים שצפויים לאפשר לכם לקבל אישור פטור ממס הכנסה. כעת, עליכם לרכז את כל המסמכים שמוכיחים את זכאותכם. אם אתם עיוורים, תצטרכו להכין את תעודת העיוור שברשותכם. אם קיבלתם אחוזי נכות מטעם חברי הוועדה שהתקיימה במשרדי הביטוח לאומי, עליכם לאסוף את המסמכים שמאשרים זאת. לאחר שתרכזו את המסמכים הדרושים, תעברו לשלב הבא.

 

השלב השלישי בהגשת בקשה לקבלת אישור פטור ממס הכנסה – שלב הגשת המסמכים

בשלב זה אתם צריכים להגיע אל פקיד השומה שנמצא בקרבת עיר המגורים שלכם. תמסרו לפקיד את כל המסמכים שדרושים לכם כדי להגיש את הבקשה ותמלאו מראש טופס 1516. את הטופס תצטרכו להגיש גם כן אל הפקיד ולהמתין במשך כמה שבועות עד שתקבלו אישור על הזכאות.

 

צריכים עזרה בהגשת הבקשה? אל תהססו

לא פעם אנחנו שומעים על אנשים שמתקשים ביישום שלבי הגשת הבקשה לקבלת אישור לפטור ממס הכנסה. יש מי ששומעים את המושג "בירוקרטיה" ומאבדים את הצפון, ובצדק. כל מה שנוגע לענייני בירוקרטיה במדינה אכן גורמים לא פעם לכאב ראש. כדי שתוכלו להקל על עצמכם, אתם יכולים לפנות אל חברה שבקיאה בתחום ותסייע לכם בכל ההליך. מדובר בחברה שיש בה אנשי מקצוע שמכירים את כל הנהלים של הביטוח הלאומי ושל מס הכנסה, כך שהם יכולים לסייע לכם בכל שלושת השלבים שצוינו לעיל.

 

לסיום

עד כאן שלושת השלבים שאתם צריכים ליישם כדי להגיש בקשה לקבלת אישור פטור ממס הכנסה. אנו מאחלים לכם בהזדמנות זו שתיישמו את השלבים הללו במהירות, בקלות ותצאו מהם עם זכאות לפטור מתשלום מס הכנסה. בהצלחה!

תעודת פטור ממס הכנסה

אולי תאהבו גם את

הדברת חולדות ירוקה

מזג האוויר הישראלי הוא כר פורה להופעה של מזיקים ומכרסמים שונים. אחת החיות הכי נפוצות שחודרות אל הבתים שלנו באופן בלתי רצוי זו החולדה. החולדה

קראו עוד »
קוסם
אמן חושים בדרום

אתם מחפשים את הדרך הכי טובה שיש לעשות אירוע מיוחד לעובדים שלכם באזור דרום הארץ? לא רוצים לקחת אותם שוב לערב קריוקי רגיל? אם כך,

קראו עוד »