חיפוש

כל הדרכים להימנע משיפוץ שמשתבש

כמעט כל אחד שיש בבעלותו דירה, רוצה לשפץ אותה בשלב זה או אחר. בישראל, מרבית הזוגות רוצים לקנות לעצמם בית שהיה שלהם. בעת הקנייה של בית או דירה, בדרך כלל אין לקונה אפשרות לעצב את הבית לטעמו המדויק, לכן בחלוף מספר שנים, אחרי שהחוב על הבית מצטמצם, מגיע הזמן לשיפוץ יסודי. נציג במאמר זה מספר דרכים שיעזרו לכם לעבור את השיפוץ בשלום. 

 

תכנון נכון של שלבי השיפוץ ולוח הזמנים

אחד הדברים החשובים ביותר לגבי שיפוץ יסודי של הבית, הוא תכנון נכון של השיפוץ, השלבים השונים שלו ולוח הזמנים בו הוא יתבצע. תכנון נכון של השיפוץ יחסוך לכם עוגמת נפש רבה בעתיד, ויאפשר לכם לצאת מהשיפוץ בלי בעיות ושיבושים לא צפויים. חשוב מאוד לוודא עם בעלי המקצוע שתזמינו, שהם יכולים לעמוד בלוח הזמנים הקבוע בתוכנית השיפוץ, ושלא ייווצרו בגינם עיכובים בכלל העבודה. בדק בית

מציאת בעלי מקצוע אמינים ומקצועיים

הטיפ הזה הוא כנראה הטיפ החשוב ביותר בכל הכתבה. מציאה של בעלי מקצוע אמינים ובעלי ותק, היא זאת שתקבע את גורל השיפוץ כולו. במהלך שיפוץ יסודי שוכרים את שירותיהם של בעלי מקצוע רבים כמו קבלן, חשמלאי, אינסטלטור ועוד.

חשוב מאוד לבדוק את בעלי המקצוע לפני ששוכרים אותם, בצורה מקיפה ויסודית. אם יש לכם חברים, קולגות או בני משפחה שכבר עברו את השיפוץ הגדול, כדאי לקבל מהם המלצות וחוות דעת על בעלי מקצוע שונים.

 

חוזה עבודה מפורט ותשלום לפי התקדמות עבודה

עם בעלי המקצוע השונים שאיתם עובדים, כדאי לעבוד באמצעות חוזה מפורט. חוזה זה יכלול את כל העבודות שאותו בעל מקצוע מתעד לבצע בעת השיפוץ, את לוח הזמנים המפורט לעבודות אלו, את מחיר העבודה, ואת הפיצויים שיקבעו במקרה של שבירת חוזה.

בנוסף לכך כדאי לקבוע עם בעלי המקצוע, שהתשלום על עבודתם יתבצע בצורה מדורגת ולפי התקדמות העבודה, ולא בתחילת העבודה או לפי לוחות זמנים קבועים שלא קשורים להתקדמות השיפוץ.

בדק בית

פיקוח על התקדמות העבודה ובעלי המקצוע

דרך נוספת לגרום לשיפוץ שלכם לעבור בשלום הוא פיקוח על העבודה שמתבצעת על ידי אנשי המקצוע השונים. פיקוח זה יכול להתבצע תוך כדי העבודה או בסיומה והוא נקרא לעיתים בדק בית. לשם ביצוע של בדק הבית, כדאי לשכור איש מקצוע בעל רישיון. רוב העוסקים בתחום זה פועלים בכל הארץ ולכן אין הבדל בין בדק בית במרכז לבין בדק בית באזורים אחרים של המדינה.

 

שיפוץ יסודי לדירה או בית – סיכום

שיפוץ יסודי ומקיף לדירה או לבית המגורים הפרטי הוא פעולה שרוב בעלי הדירות מבצעים בשלב זה או אחר בחייהם. בכדי לעבור שיפוץ זה בשלום, יש לפעול במספר דרכים. תכנון נכון, מציאת בעלי מקצוע מתאימים וחוזה מפורט יעזרו לכם לצאת מהשיפוץ בקלות.

בדק בית

אולי תאהבו גם את

בית בשיפוץ
כיצד לבחור שיפוצניק

ההחלטה על עריכת שיפוצים בבית, היא אחת ההחלטות היותר חשובות שמשפחה יכולה לקבל. מצד שני, בחירת השיפוצניק (כתבה של תוכנית יצאת צדיק) שיעשה את העבודה עלולה

קראו עוד »