חיפוש

כיצד ניתן להימנע מתקיפה מינית בעידן של היום?

המודעות לתקיפות מיניות גדלה משנה לשנה, מה שמסייע להבין את ממדיה העצומים של התופעה המצערת הזו – חלק גדול מאוד מן הנשים וחלק קטן, אך משמעותי, מן הגברים חווים תקיפה מינית. מופעיה של התקיפות המיניות יכולים להשתנות ובהתאם גם האמצעים השונים שניתן לנקוט בהם על מנת להקטין את הסיכויים לתקיפה מינית.

במאמר זה ראשית תובא ההגדרה המשפטית של תקיפה מינית כמובאה בחוק העונשין הישראלי, מספר דוגמאות שהמראות מהי תקיפה מינית ולאחר מכן אמצעים שיכולים לעזור למזער את הסיכויים להיות קורבן לתקיפה מינית.

 

ההגדרה של תקיפה מינית

תקיפה מינית היא שם כולל לעבירות מין רבות שנמצאות בחוק העונשין הישראלי. אם מנסים למצוא את המכנה המשותף למקרים השונים של תקיפה מינית, ניתן להגדירה בתור התנהגות הכוללת מאפיינים מיניים וכפייה. לחילופין, גם אם ישנה הסכמה, יכול להיות שמדובר על הסכמה לא חופשית, למשל כזו שנובעת מפער תפקידים או גילאים בין שני הצדדים.

בהתאם, התקיפה המינית כוללת מצבים חמורים וקיצוניים יותר של אונס, אך כוללת גם מופעים "מרוככים" יותר בדמות מעשה סדום, מעשה מגונה או כל מופע אחר שמוגדר כעבירה בחוק העונשין.

 

מצבים שונים של תקיפות מיניות

כפועל יוצא מן ההגדרה המשפטית של תקיפה מינית, ניתן לראות שמדובר על קבוצה רחבה יחסית של מקרים שיכולים להשפיע על נשים בצורות כאלו ואחרות, החל מהחדרה של איברי מין, אברים אחרים או חפצים, כפיית מגע מסוים שלא בהסכמה, או ניצול של מעמד מסוים על מנת לקבל טובות הנאה מיניות.

 

שיחות טלפון

כאשר מסתובבים לבד – אחד האמצעים הטובים ביותר שיכולים לסייע במניעת תקיפות מיניות הוא לשוחח בטלפון. כאשר משוחחים בטלפון ישנם עדים למה שקורה והלכה למעשה אינכם לבד. התוקף יודע זאת, ולכן מי שמשוחח איתכם יכול בקלות להזמין משטרה – רק החשש מפני זה יכול פעמים רבות להרתיע מספיק את התוקף.

 

לצעוק

ניסיון החיים מלמד, שככל שהנתקפת צועקת כאשר נוגע בה התוקף – גדלים הסיכויים שהוא יברח, מתוך הסכנה שהוא ייתפס. צעקה יכולה לשרת את הנתקפת יותר טוב לעיתים מהתנגדות פיזית. שימוש באמצעי זה טוב במיוחד כאשר מדובר על מקום עם אנשים.

 

אמצעי הגנה עצמית

השימוש באמצעי הגנה עצמית שונים, גז פלפל, טכניקות התחמקות ובעיטות יכולים לעזור לקנות זמן מול התוקף ולהגדיל את הסיכויים לברוח ממנו. למשל, במידה ויודעים כיצד ניתן לבעוט או להשתחרר באופן יעיל מלפיתה – ניתן יהיה לברוח ובכך להקטין את הסיכוי לתקיפות מיניות.

 

סיכום

ליווי טלפוני, התנגדות בדמות צעקה וניסיונות השתחררות פיזיים (בין אם על ידי ריסוס גז פלפל ובין אם על ידי אמצעי הגנה עצמית) יכולים לעזור מאוד לקורבנות פוטנציאליים של תקיפה מינית למנוע את התקיפה המתרחשת.

למידע נוסף והתייעצות, ניתן לבדוק את אתר https://www.dw-law.co.il.

 

מניעת התקפה מינית

אולי תאהבו גם את