חיפוש

כיצד למנוע כפל ביטוחים?

משפחות רבות משלמות כפל ביטוחים שחלקם מיותרים וגוררים הוצאות גבוהות ומיותרות. המאמר יפרט מה המשמעות של כפל ביטוחים וכיצד ניתן למנוע זאת.

 

המשמעות של כפל ביטוחים

במהלך השנים בין אם דרך העבודה ובין אם באופן פרטי אנו רוכשים פוליסות ביטוח שונות ולא מודעים לכך שהן כפולות וכוללות את אותו כיסוי. דהיינו, פוליסת בריאות מטעם העבודה ופוליסת בריאות של קופת חולים, פוליסת תאונות אישיות פרטית ואותה פוליסה ברכישה קבוצתית מטעם העבודה, ביטוחי שיניים כפולים, ביטוח אובדן כושר עבודה כפול, ביטוח חיים פרטי וביטוח חיים של המשכנתא וכד'.

למשל, אם יש לכם נזק במבנה הדירה, ביטוח המבנה של המשכנתא מכסה עד 100 אלף ₪ ולא יותר. כלומר תקבלו את הכסף מביטוח המשכנתא אך לא תוכלו לתבוע אותו גם מביטוח הדירה הפרטי וגם כך אתם חייבים לבטח את המבנה עבור המשכנתא.

יותר מביטוח אחד בכל נושא הוא מיותר מאחר וכאשר תקבלו פיצוי מחברת הביטוח לא תקבלו אותו משתי הפוליסות בשל השיפוי (תשלום עבור ההוצאות כנגד קבלות) והפיצוי יהיה שווה בין המבטחים. על פי נתונים של רשות שוק ההון כ-65 מיליון ישראלים רוכשים ביטוחים כפולים כאשר הנפוצים ביותר הם ביטוחי הבריאות, ביטוחי חיים למקרי מוות וביטוחי תאונות אישיות. אז למה לשלם כפול?

 

כיצד למנוע כפל ביטוחים?

מכיוון שלא מודעים תמיד לכפל הביטוחים הזהים ומשלמים עבור שירותים זהים ניתן לחסוך את ההוצאות ולשנות את הדברים. בשלב הראשון מומלץ להיכנס לאתרים כדוגמת https://harhabituach.co.il ולבדוק אלו ביטוחים יש לכם. למשל, אם יש לכם ביטוח בריאות בקופת החולים וביטוח בריאות פרטי, אחד מהם מיותר.

בשלב השני חשוב להתייעץ עם סוכן הביטוח על איזה ביטוח אפשר לוותר, מה עדיף להשאיר וכך לחסוך עלויות כפולות. סוכן ביטוח מקצועי יוכל להמליץ לכם על חברת הביטוח הטובה ביותר לצרכים שלכם ולהימנע מכפילות. הסוכן יבצע השוואת מחירים והשוואה בין הפוליסות, ינתח אותן ויעבד את הנתונים כך שתוכלו לחסוך בהוצאות.

 

האם ניתן למנוע כפל ביטוחים באופן עצמאי?

ניתן להיכנס ללא עלות להר הביטוח של משרד האוצר ועל ידי הקשת מספר תעודת זהות ותאריך הנפקת התעודה לבדוק באופן עצמאי אלו ביטוחים יש לכם. בכל שורה שתופיע תקבלו פרטים על החברה המנהלת את הביטוח ותוכלו ליצור איתם קשר.

אך על מנת לעשות שינוי מהותי וסדר בין כל הביטוחים תזדקקו לסיוע מקצועי. סוכן הביטוח לא רק יעשה עבורכם את הבדיקה, הוא ימנע מכם לחכות זמן ארוך לנציג שירות של חברת הביטוח, יחסוך לכם זמן להשוות מחירים ופוליסות זהות בין המבטחים השונים ויעניק לכם ייעוץ רלוונטי ומקצועי באיזה ביטוח כדאי לבחור ומאיזה ביטוח להיפטר.

המטרה היא לשפר את תנאי הביטוח שלכם ולחסוך בכסף ואת זה בדיוק עושה סוכן הביטוח.

משפחה בית רכב

אולי תאהבו גם את

תביעת ביטוח סיעודי
מהי תביעת ביטוח סיעודי?

תוחלת החיים של כולנו נמצאת במגמת עלייה. כפועל יוצא מכך, שיעור הקשישים באוכלוסייה הולך וגדל בהתאם. חלק ניכר מאותה אוכלוסיית קשישים נזקק בשלב כזה או

קראו עוד »