חיפוש

כיצד לבחור שיפוצניק

ההחלטה על עריכת שיפוצים בבית, היא אחת ההחלטות היותר חשובות שמשפחה יכולה לקבל. מצד שני, בחירת השיפוצניק (כתבה של תוכנית יצאת צדיק) שיעשה את העבודה עלולה להתגלות כאחת הבעיות המרכזיות, אם לא הבעיה הקשה ביותר בכל התהליך. נושא המקצועיות בשיפוצים בישראל טרם הוסדר די צרכו, ותחום השיפוצים מוצף אנשים הטוענים למקצועיות, אבל אינם מסוגלים לבצע עבודה מקצועית, או אינם מנוסים די צרכם בביצוע פרויקטים מורכבים. כיצד נוצר מצב שבו יכולים להתקיים שיפוצניקים ברמה נמוכה בענף הבנייה והשיפוצים? איך בכל זאת ניתן לבחור שיפוצניק איכותי, שיוכל לבצע את עבודת השיפוצים ברצינות? להלן התשובות.

איש עבודה

היסטוריה קצרה של השיפוצים בישראל

החל מקום המדינה ועד לתחילת שנות השבעים של המאה הקודמת, היה תחום קבלני הבניין והשיפוצים בכללותו, תחום פרוץ ובעייתי. בתחילת שנות השבעים הוכרז על  תפקיד חדש – רשם הקבלנים. הרשם כאמור אחראי על רישום קבלנים בפנקס הקבלנים, הנמצא באחריותו הכוללת של שר השיכון. קבלן שאיננו רשום בפנקס הקבלנים, איננו יכול לעסוק בענף, ועיסוק ללא רישום עלול לגרור עונשים כבדים, קנסות וכלא. מנגד, על מנת להירשם בפנקס, חייב הקבלן להוכיח מקצועיות, ידע ויכולת לשלוט בפרויקטים גדולים. תחום השיפוצים, לעומת זאת, לא הוסדר בחוק ונשאר פרוץ. רק בשנים האחרונות נעשים ניסיונות למקצוע גם את הענף הזה. ואולם עדיין ניתן למצוא שיפוצניקים לא מוסמכים, העוסקים בתחום באופן חובבני. אנשים כאלה לא יכולים להשתתף במכרזים בפרויקטים גדולים, אבל אין מניעה שיעסקו בשיפוצים בבתים פרטיים ועסקים, ללא כל רישיון.

כיצד לבחור שיפוצניק שיעשה את העבודה בצורה טובה

אף שרבים מהמומחים לשיפוצים טרם נרשמו בפנקס הקבלנים כנדרש, הרי יש קבלני שיפוצים שנרשמו, וגם עמדו בכל התנאים הנדרשים, על מנת להוציא את הרישום מהכוח אל הפועל. התנאים כאמור כוללים שילוב של השכלה מקצועית וניסיון, יחד עם יכולת מוכחת בביצוע פרויקטים בסדרי גודל הולכים וגדלים. קבלני שיפוצים מהסוג הזה, הם בהחלט אנשי המקצוע שכל אחד רוצה לראות אצלו. כיון שכך, הדבר הנכון ביותר הוא לבחור קבלני שיפוצים רשומים שגם ידעו להעריך את עלות השיפוץ. כמובן שאפשר לקבל מידע נוסף אודות מחיר שיפוץ מטבח במאמר באתר Bioabroad

ואולם יש עוד אמת מידה חשובה לבחירת אנשי מקצוע כאמור – המוניטין והשם הטוב. על מנת לבדוק את הנושא הזה, די בחיפוש קצר ברשת האינטרנט. אם שמו של קבלן מסוים מופיע תדיר בהקשרים שליליים, הרי שהבחירה שלו לא תהיה המעשה הנכון ביותר. מנגד, קבלנים שאין כנגדם רישומים שליליים, הם אלה שמביניהם כדאי לבחור. ובצעד האחרון בהחלט – אם יש המלצות חיוביות על קבלן מסוים, בעיקר אם הממליץ הוא חבר, קרוב, מכר או אדם אחר שאמין עליכם, הרי שכנראה שמדובר בבעל המקצוע הנכון. לאחר כל ההמלצות, אם הקבלן יכול להצביע על מקומות שבהם הוא ביצע שיפוצים וניתן לראות ולבחון אותם, יהיה בכך משום תועלת רבה.

אם יש בדעתך לבצע שיפוצים, ואם אין לך מושג כיצד לבחור שיפוצניק, זה המקום הנכון עבורך. אנו נסייע לך למצוא את בעל המקצוע הנכון עבורך, שיבצע את מלאכת השיפוצים על הצד הטוב ביותר, במהירות הרבה ביותר האפשרית.

אולי תאהבו גם את