חיפוש

טיפים לרכישת קרקע

בעבור רובנו רכישת דירה או בית היא מהרכישות המשמעותיות והחשובות שנבצע במהלך חיינו. בין אם מדובר על השקעה ובין אם מדובר על מגורים, רכישת דירה בד"כ מקבלן או ממוכר מגלגלת לפתחנו מוצר מוגמר, דירה קיימת בפרט קבוע . מהטעם הזה לישראלים רבים קורצת האפשרות לרכוש קרקע ולבנות בית בו אפשר לעשות כל מה שרוצים מבחינה עיצובית וככה באמת "לבנות את בית חלומותינו".

שטחים

מה חשוב לדעת לפני שרוכשים קרקע?

מטבע הדברים, הצפיפות בישראל נמצאת בעיקר במרכז הארץ ולכן מירב השטחים הפתוחים נמצאים באזורים מרוחקים יותר ובפריפריה.

בבואנו לבדוק מגרש, בראש ובראשונה חשוב לדעת מיהו בעל הזכויות במגרש המיועד לקנייה או לחכירה. האם אדם פרטי או שמא מנהל מקרקעי ישראל? על ידי השגת נסח רישום המגרש בטאבו מלשכת רישום המקרקעין, על פי מספר הגוש והחלקה, וכן על ידי קבלת אישור ממנהל מקרקעי ישראל, אפשר לוודא שהאדם אשר מוכר את המגרש הוא אכן בעל הזכויות בו וכי לא חלים שעבודים או עיקולים שונים, הערות אזהרה או צו הריסה על המבנים אשר מצויים על המגרש.כמו כן יש לברר אילו זכויות בניה קיימות בקרקע, מהו ייעוד הקרקע, האם לבנייה או לחקלאות, האם מדובר בקרקע המיועדת לבניה מיידית, כמה יחידות דיור ניתן לבנות עליה, מהו מספר הקומות המותר לבניה, מהם אחוזי הבניה ועוד. כדי לברר זאת, יש לפנות לוועדה המקומית לתכנון ובניה בבקשה לברר את תוכנית המתאר עבור המגרש, המפרטת את אפשרויות הבניה עליו.

למרות שודאי שנצא לדרך עם תכנית עבודה מסודרת הכוללת תקציב, הסכום הסופי שנוציא על בנית בית מהמסד ועד הטפחות יעלה בד"כ לפחות עשרות אלפי שקלים יותר מהמתוכנן בתקציב. בבנית בית פרטי יש גורמים נוספים ודברים שקורים במהלך הבניה שמחייבים אותנו בסופו של דבר, להוציא סכום כסף גבוה יותר מהמתוכנן ויש לקחת זאת בחשבון מראש, ולהיות מוכנים לחריגה מהחישוב התקציבי שתכננו בהתחלה. כמו כן, יש לקחת בחשבון היטלי פיתוח הנקבעים לפי שטח הקרקע והבניה, שנגבים על ידי הרשות המקומית..

להתייעצות עם עורכת דין לרכישת קרקע – https://brunolaw.co.il

משכנתאות נפרדות לשטח ולבית

בדיוק כפי שאנשים לוקחים משכנתא לפני שהם רוכשים בית, כך לבנקים יש מסלולים למשכנתאות לרכישת קרקע והתהליך דומה למדי. לאחר תהליך ביצוע רכישת הקרקע תוכלו לקחת משכנתא נוספת ובעזרתה לבנות את הבית.

היתרון העיקרי הנובע מהפרדה זו נעוץ בכך שבמסגרת משכנתא לרכישת המגרש, הלווה לא נדרש להציג היתרי בניה ותוכניות עתידיות לבניית הבית, שכן מדובר בהליכים נפרדים לחלוטין. המשכנתא ניתנת במקרה זה במיוחד עבור רכישת המגרש, לרוב בתנאי מימון זהים או דומים לתנאים הניתנים במסגרת משכנתא לבניית הבית.. הדרך לחיסכון בהמשך תעבור דרך איחוד משכנתאות ושינויי הריבית, אך זה קורה בשלב מאוחר יותר של התהליך.

אולי תאהבו גם את