חיפוש

אילו טיפולים אלטרנטיביים קיימים נגד דורבן ברגל

כואב לך העקב? כאב שאינו עובר? תחושה של דקירה עמוקה?

כדאי לבדוק אצל רופא אורתופד מומחה אם אתה סובל מדורבן. לרוב מדובר בכאב שעובר כאשר מאפשרים לרגל להיות במנוחה לזמן מה, אך לעיתים המצב

יכול להחמיר.

אורתופדים רבים מציינים כי דורבן הינה אחת התלונות השכיחות בקרב מטופלים. זו מחלה שפוגעת בגברים ובנשים כאחד. היא עלולה לקרות בעקבות מצבים הבאים:

  1. עמידה לזמן ממושך, למשל, אצל אנשים שעובדים בשירות לקוחות בחנויות.
  2. עיסוק בספורט באופן קבוע. למשל אצל אנשים שעוסקים בריצה, הליכה ולעיתים בענפי ספורט שכוללים קפיצות.

 

האורתופד אבחן שאני סובל מדורבן ונתן לי תרופה, אך אני מעוניין בטיפול אלטרנטיבי, מה האפשרויות?

כשמדובר במצב של טיפול בדורבן, חשוב לדעת שיש מגוון אפשרויות טבעיות לטיפול, אין צורך ללכת מיד על האפשרות התרופתית שרופאים רבים ממליצים עליה.

 

הטיפולים האלטרנטיביים שקיימים נגד דורבן ברגל הם:

  • פיזיותרפיה

ניתן לבקש מהרופא המטפל הפניה לפיזיותרפיה, במכון לפיזיותרפיה תוכל לקבל טיפול פיזי שעשוי להקל על הכאב. בסיום הטיפול, סביר להניח שהמטפל ימסור לך תכנית טיפולים עצמאית אותה תוכל לבצע בביתך כדי להעלות את הסיכויים להחלמה מהירה יותר.

 

  • רפלקסולוגיה

יש הטוענים כי זהו הטיפול הטוב ביותר לדורבן. הרפלקסולוגיה מתמקדת בכף הרגל והיא כוללת טיפול בפן הפיזי, אך לא רק, אלא גם בפן הנפשי.
כאשר תגיע למטפל ברפלקסולוגיה, כנראה שתישאל מספר שאלות כלליות ורק לאחר מכן, המטפל יתחיל קודם בעיסוי ממוקד באזור העקב. מטרת העיסוי היא לפזר את הגודש שנוצר שם וגרם לדלקת. חשוב לקחת בחשבון כי מדובר בטיפול כואב, אך הוא ממוקד במטרה ומאוד עוזר בסופו של דבר.
דע לך כי זהו רק החלק הראשון של הטיפול. החלק השני הוא החלק המעניין, זהו החלק ההוליסטי. במהלכו המטפל יבדוק מהי הסיבה להיווצרות הדלקת דווקא בשלב זה של חייך. תיבחן האפשרות האם מדובר בכאב שנבע מתוך פעילות פיזית כלשהי שבוצעה ללא הכנה נכונה מראש (כלומר, אם לא ביצעת חימום לפני הפעילות) או אם מדובר בקושי רגשי שגרם לכך.
הרפואה מן המזרח מאמינה כי קיומם של קשיים מנטליים עשויה להביא לכאבים פיזיים. אם למשל אתה חווה תקיעות בחיים שלך או שיש מועקה שמטרידה אותך, סביר להניח כי אלו גרמו לכך שתחוש בכאב. לפי רפואה זו, ברגע שתטפל לעומק בכאב הנפשי, הכאב הפיזי יעבור (חשוב לציין כי זה אך ורק במידה והפציעה שלך לא נובעת מהיבט פיזי).

 

  • שיאצו

אם טרם התנסית בטיפול שיאצו, דורבן ברגל הוא לגמרי הזדמנות. מדובר בטיפול שחולש על שרירי התאומים ומאפשר איזון אנרגטי והפחתת הכאב. אמנם הטיפול עצמו יכול להיות קצת כואב, אבל התוצאה בהחלט שווה את הסבל הזמני.

כעת יש בידך את הטיפולים האלטרנטיביים שעשויים להקל על הדורבן, עלייך רק לבחור את הטיפול המתאים.
החלמה מהירה!

 

טיפול רפואי

אולי תאהבו גם את

אישה צועדת על מסלול
בולימיה נרבוזה – מהי?

הפרעות אכילה הן דבר נפוץ קרב נשים ונערות אך לא רק. למרבה הצער בעולם המערבי הפרעות אכילה נהיו נפוצות יותר ונותנות את אותותיהן גם בקרב

קראו עוד »