חיפוש

4  דברים חשובים שכדאי להכיר לפני תביעה מול משרד הבטחון

ישנם מספר תחומים שיכולים להיות מוסדרים באמצעות תביעה מול משרד הביטחון. לא משנה מאיזו סיבה תובעים את משרד הבטחון, ישנם מספר דברים משמעותיים שיש לזכור כאשר מנהלים תביעות מן הסוג הזה.

משרד הביטחון מרכז כמות נרחבת מתביעות הנזיקין נגד פעילות הצבא. טרם ניהול ההליכים הנזיקיים בבית המשפט, ישנו הליך מנהלי שיש לקיים מול פקידות משרד הביטחון. הליכים אלו פועלים באופן שונה מתביעות נזיקין וכפופות לחוקים נוספים, כמו חוקי וכללי המשפט המנהלי.

 

הבנת הנהלים

הדבר הראשון שיש לשים לב אליו כאשר מנהלים את ההליכים מול משרד הביטחון הוא מהם נהליו של המשרד בסיטואציות הדומות לאלו של המגיש. ניתן להבין זאת באמצעות חיפוש בתקנות השונות ובתקדימים המשרדיים השונים.

הבנה של הנהלים היא הכרחית בניהול התביעה מול המשרד מכמה מובנים. ראשית, ניתן להבין מה הם הסיכויים של התביעה. שנית, ניתן להתאים את האופן ואת סוג המסמכים המוגשים לנהלים. שלישית, הבנת הנהלים מרחיבה את התמונה באשר לתביעה.

הבנת הנהלים והתקדימים היא מלאכה מורכבת לאדם חסר השכלה משפטית. לעיתים, המפתח להצלחה בתביעה היה טמון במילה אחת, באופן שבו מפרשים אותה הפקידים ובהיכרות עם המערכת הבירוקרטית – דבר שאדם שלא מצוי בהתנהלות יום יומית מולה לא יכול לדעת.

 

ייעוץ משפטי

לכאורה, ניתן להגיש את הטפסים השונים שדורשים פקידי משרד הביטחון ללא ייעוץ משפטי. עם זאת, ללא היכרות מעמיקה עם התקדימים ועם האופן שבו המערכת פועלת עלולות ליפול טעויות רבות בהגשת המסמכים שתקטין משמעותית את הסיכויים להצליח בתביעה.

הטעויות יכולות להיות בסוג המסמכים המצורפים, באופן שבו המסמכים והראיות מוגשות, בלוח הזמנים או בכל עניין בירוקרטי או מהותי אחר. עורך הדין שמתמחה בתביעות משרד בטחון מכיר את המערכת לאורכה ולרוחבה – מה שמסייע להגדיל משמעותית את קבלת הפיצויים הדרושים.

 

תיעוד

כאשר מגישים את כל פרטי התביעה השונים יש לוודא שיש תיעוד מדויק של כל מה שמעוניינים לטעון. טענה משפטית שנטענת ללא הגיבוי המתאים היא טענה חלשה מאוד שאף יכולה להחליש את הטיעונים המשפטיים האחרים.

באופן כללי – ככל שהיה תיעוד משמעותי יותר בעת קרות הנזק, למשל במידה ותובעים על הנזק שנגרם לרכוש בעקבות פעולה צבאית, ככל שאופן גרימת הנזק היה מתועד ומצבו של הרכוש טרם הנזק מתועד, הסיכויים לקבל פיצויים עולים משמעותית.

 

מהירות

לאחר קרות הנזק יש לפעול במהירות המרבית על מנת לממש את זכות התביעה האזרחית. ככל שעובר יותר זמן עלולים הן לפספס את לוח הזמנים שקבע משרד הביטחון להגשת התביעות האלו, בנוסף להתיישנות טבעית של הראיות ושל העדים (הזיכרון עלול להיחלש).

לסיכום, כאשר מגישים תביעה למשרד הביטחון יש להבין את הנהלים היטב, לשכור ייעוץ משפטי, לתעד כמה שיותר ולפעול במהירות המרבית. כל אלו מעלים דרסטית את סיכויי הצלחת התביעה.

 

man-4207514_640 (1)

אולי תאהבו גם את

פשעי אינטרנט
מהן עבירות מחשב ואינטרנט?

עולם המחשבים והאינטרנט פתח אפשרויות חדשות רבות עבור כולנו, אך יחד איתן צמחו גם סוגים חדשים של עבירות. עבירות מחשב ואינטרנט הם מעשים פליליים המבוצעים

קראו עוד »