חיפוש

מה הדרך הנכונה להרחיק יונים לצמיתות?

הרחקת מזיקים היא מטרד נפוץ בשגרת חיינו. אולם בניגוד להדברת מזיקים כמו נמלים או תיקנים, בה דפוסי הפעולה ברורים, תחום הרחקת היונים מסועף יותר ממה שנהוג לחשוב. מורכבות הבעיה של קינון היונים בבתים ובבניינים בפרט (בשל גובהם), סיפקה יצירת שלל פתרונות בנושא הרחקת היונים לאורך השנים. אז מה הדרך היעילה ביותר למגר את התופעה אחת ולתמיד? ננסה לבחון זאת.

 

התקנת רשתות

באם אתם גרים בבניין קומות, ובפרט בקומות הגבוהות, הרי ששם, מעצם הטבע שלהן, זהו מקום הקינון המועדף על היונים בשטחים עירוניים. פתרון מוכר ומוכח הוא התקנת רשתות. היא נחשבת להומנית במיוחד משום שהיא מניעתית ולא פוגעת ביונים באופן אקטיבי, בשונה מתרסיסי דחייה או דוקרנים. מטרת הרשת היא לחסום את הגישה לחללים שונים ברחבי הבניין כמו מסתורי כביסה, מרפסות וגגות. חשוב לציין כי התקנת הרשתות בבניינים חייבות להתבצע רק על ידי אנשי מקצוע שהוסמכו לכך ובעלי רישיון לעבודה בגובה. פרטים נוספים אודות התקנת רשתות מקצועית אפשר למצוא למשל באתר https://tzevetg.co.il

 

סוגי רשתות

ישנן מספר סוגי רשתות הזמינות בשוק. רשת הפוליאתלין נחשבת איכותית ועמידה, הן בפני יונים והן בפני נזקי מזג האוויר. מתוך כך היא עמידה גם בפני חום השמש ויכולה לשמש פתרון למקומות חשופים. צבעה של הרשת לבן והיא בולטת יותר מאשר למשל הרשת השקופה, אולם עמידותה של האחרונה פחותה יותר, וכן היא מועדפת בעיקר במקומות מוצלים שכן היא אינה חוסמת קרינת UV מהשמש.

 

פתרונות אלקטרוניים להרחקת יונים

פתרונות נוספים הקיימים בשוק שהתפתחו בשנים האחרונות יחד עם הטכנולוגיה הם פתרונות אלקטרוניים שונים כגון מפיקי צלילים צורמים לבעלי כנף שאינם מורגשים לבעלי חיים. פתרון נוסף הוא מתקן ייחודי בשם אלקטרוטייפ, שמותקן באזורים הרלוונטיים ושולח זרמים עדינים של רטט המתפרשים אצל היונה כ"טורף". הזרם החשמלי מרתיע אותה ועשוי להרחיקה מן האזור לצמיתות.

 

פריסת דוקרנים

דוקרנים, ובפרט דוקרני נירוסטה שנמצאו עמידים לאורך זמן ואפקטיביים יותר, עשויים לחסל את בעיית היונים בביתך. פריסה נכונה, שלרוב יכולה להתבצע על ידי אנשי מקצוע מיומנים, תמנע נחיתה של יונים באזורי קינון עדיפים עליהן ותוכל לסכל את הבעיה בטרם היא יוצאת משליטה. על פי מומחים, דוקרני הנירוסטה עדיפים באופן גורף על דוקרני פלסטיק, שכן הם אינם מתחממים ומגיעים בתצורות שונות המותאמות למידות המשטחים מהם נדרש להרחיק את היונים לצמיתות.

 

הבטחה למיגור הבעיה – עזרה מקצועית

מתוך סך כל השיטות להתמודדות עם בעיית יונים במקום המגורים, רוב הפתרונות ארוכי הטווח מוכחים ומומלצים- אולם כפי שלא ננסה לתקן מקרר בעצמנו או לטפל בבעיית צנרת מורכבת, חשוב לא להקל ראש בבעיה ולפנות למרחיק יונים מקצועי לכל דבר ועניין. כך יהיה ניתן ליישם את הפתרון בצורה המיטבית ולהרחיק את היונים לצמיתות.

יונים

אולי תאהבו גם את

תרגום תואר מחול
מי רשאי לתרגם תואר מחו"ל?

כאשר אנשים ממדינות שאינן דוברות עברית או שאינן דוברות אנגלית משיגים תארים בחו"ל ורוצים לממש הזדמנויות לימודיות או מקצועיות בישראל, תרגום התואר שלהם הופך להיות

קראו עוד »