חיפוש

הקשר בין מחלות חניכיים למחלות לב

מומחים בתחום הבריאות יודעים שיש קשר בין מחלות חניכיים למחלות לב. עובדה זו התגלתה לנו לאחרונה והחלטנו להעלות אותה למודעות, כדי לאפשר לכם, הגולשים, להכיר בה מקרוב ולשמור על בריאות הגוף. מדריך זה יציג בהרחבה את הקשר שבא לידי ביטוי בין השתיים ויספק טיפים חשובים שיאפשרו להפחית את הסיכוי להופעת מחלות אלה.

 

תכירו את החיידקים שמקשרים בין המחלות

הקשר בין אי שמירה על היגיינת הפה לבין מחלות לב ידוע למומחים בתחום רפואת השיניים מזה שנים רבות. מחקרים שנערכו בתחום גילו שהדבר בא לידי ביטוי בעקבות קבוצה של חיידקים שמייצרת מושבות ב – 2 האזורים הבאים בו זמנית:

  • חניכיים
  • בעוקרים שמזינים את הלב

 

ניתן להבין מכך שקיומן של מחלות חניכיים עשויות להוביל תוך זמן קצר להתפתחות המושבות באזור הלב.

 

מהי דרך הטיפול המומלצת?

מי שסובלים ממחלות חניכיים שונות כמו נסיגת חניכיים, שגורמות בין היתר למחלות לב, צריכים קודם כל לפנות לרופא המטפל. שכן, זה צפוי למסור מרשם לאנטיביוטיקה מסוימת שתסלק את החיידקים ותמנע את הגעתם ללב. חשוב לציין שאסור להתמהמה בטיפול זה, מכיוון שאי קבלת האנטיביוטיקה בזמן, עשויה להוביל להחמרת המצב.

 

לא בטוחים שאתם סובלים ממחלות חניכיים? כדאי שתכירו בהן מקרוב

לצערנו, יש לא מעט אנשים שפונים באיחור לקבלת טיפול רפואי במחלות חניכיים שונות. תרחיש זה עשוי לבוא לידי ביטוי בעקבות אי היכרות עם מאפייני המחלה. בחרנו להקדיש פסקה לנושא, כדי להעלות את המודעות לדבר ולאפשר לכם לאבחן אם אתם אכן סובלים ממחלה זו. נציין כעת את התסמינים שעשויים לבוא לידי ביטוי:

  • דימום
  • נפיחות בחניכיים
  • תזוזה של השיניים
  • נפילה של שיניים (במקרים חריגים)

 

 

כך תפחיתו את הסיכוי לחלות במחלות אלה

סביר להניח שאתם רוצים להימנע מהתפתחות של מחלות חניכיים ומחלות לב. כדי שזה יקרה, עליכם ליישם את הטיפים הבאים:

  1. לשמור על היגיינה של חלל הפה: תקפידו לצחצח שיניים פעמיים ביום, תוך הקפדה על צחצוח גב הלשון ושימוש בחוט דנטלי
  2. פנו לבדיקה שגרתית אצל רופא השיניים: מומלץ לבקר במרפאת השיניים אחת לחצי שנה, כדי שהרופא יבדוק את חלל הפה ויידע אתכם אם יש סיכוי להתפתחות של מחלות עתידיות
  3. פנו לטיפול אצל שיננית: מומלץ לבצע הסרת אבנית אצל שיננית אחת לחצי שנה

 

 

תכירו בטיפ הזהב שישמור על בריאות הפה והלב

שמירה על הגוף מפני התפתחות של מחלות חניכיים ומחלות לב אינה תלויה רק בכם, אלא גם בגורם המטפל. לכן, נמליץ לבדוק שאתם מקבלים טיפול שיניים מצד רופא מקצועי שעונה על הקריטריונים הבאים:

  • מחזיק בציוד מתקדם מבחינה טכנולוגית
  • שומר על סטריליות
  • בעל הסמכה בתחום

 

בחירה ברופא שיניים שעונה על 3 הקריטריונים הללו תאפשר לכם להיות בטוחים בכך שאתם נמצאים בידיים טובות. שימו לב, יש מה לעשות אם הרופא הנוכחי שלכם התגלה כעת כלא מקצועי. תוכלו לערוך חיפוש אחר רופא שנחשב לשם דבר בתחום. שכן, כעת יש בידיכם את המידע שיוביל לבחירה הנכונה.

 

לסיום

קבוצת חיידקים "רעים" שדוגרת בחניכיים ובקרבת הלב שלנו היא הבסיס לקשר בין מחלות חניכיים למחלות לב. שכן, היא מתפתחת כאשר ישנה פגיעה בחניכיים (דלקת, נסיגה ועוד). כעת אתם מכירים במידע הנחוץ, כך שנותר לכם רק לשמור על החניכיים שלכם, כדי שתוכלו להימנע מהתפתחות של מחלות לב שונות. נאחל שתדעו רק בריאות ושתצליחו ליישם את הטיפים שלנו לאורך זמן.

מחלת לב

אולי תאהבו גם את

אישה צועדת על מסלול
בולימיה נרבוזה – מהי?

הפרעות אכילה הן דבר נפוץ קרב נשים ונערות אך לא רק. למרבה הצער בעולם המערבי הפרעות אכילה נהיו נפוצות יותר ונותנות את אותותיהן גם בקרב

קראו עוד »