חיפוש

איך הקורונה משפיעה על מחירי הדירות להשקעה באנגליה?

תקופת הקורונה מציבה אתגר בפני כל בעלי העסקים, היזמים והמשקיעים בגלל שהמגפה עצמה נוטה להיות גלובאלית ובלתי צפויה. אבל מה זה אומר ספציפית על מחירי הדירות באנגליה ומתי אפשר לנצל את זה? הנה כל התשובות.

 

העולם כולו נמצא בחודשים האחרונים בעיצומה של התמודדות עם מגפת קורונה. בגלל החיידק שמכונה COVID 19, בעלי עסקים וגם יזמים או משקיעים מגלים שהם צריכים לחשוב מחוץ לקופסא על מנת לייצר הכנסות. ספציפית יותר, אפשר לראות את הקושי גם אצל כאלה שכבר יש להם נכסי נדל"ן או מקרקעין. מצד שני, יכול להיות שזו בדיוק התקופה לנצל את המצב על מנת לרכוש עוד נכסים ולבסס את ההשקעה.

 

אנגליה כדוגמא להשפעת הקורונה על הנדל"ן

החיידק שגורם למגפת הקורונה מתאפיין בכך שהוא לא מפריד בין גבולות ושהוא בלתי צפוי. לכן אין טעם לנסות לבדוק השפעה גלובאלית רחבה מדי, אלא עדיף להתמקד במדינה ספציפית. אם למשל לוקחים את אנגליה בתור דוגמא, ניתן יהיה ללמוד מכך על האופן שבו מגפה מן הסוג הזה משפיעה גם על מחירי הדירות להשקעה וגם על פוטנציאל התשואה.

 

השוכרים דוחים תשלומים – אבל המחירים נשארים יציבים

במובן מסוים, מה שקורה עם השקעות נדלן באנגליה בתקופת הקורונה דומה קצת לישראל. ראשית, גם באנגליה מציעים חלק מהבנקים אפשרות לדחיית תשלומי והחזרי הלוואות או משכנתאות. במקביל, בעלי דירות מתחשבים בשוכרים שלהם ומציעים להם תנאי גישור או מימון נוחים שלא היו קיימים בעבר. אז כפועל יוצא מכך, השוכרים דוחים תשלומים – אבל המחירים נשארים יציבים.

נכון שהייתה ציפייה מסוימת לקריסה במחירי הנדל"ן והמקרקעין, גם באנגליה וגם בישראל, אבל זה לא ממש קרה. אם כבר, התחום הספציפי שבו ניתן לראות ירידה של מחירים הוא הנדל"ן המניב והמסחרי: בגלל שרוב העובדים נשארים בבית ולא מגיעים למשרד, שוכרי המשרדים והחברות הגדולות מתחילים להשתחרר מהחוזים שלהם.

 

כל משבר הוא הזדמנות להשקעה

החדשות הטובות הן שגם ההשפעה על מחירי הדירות וגם ההשפעה על מחירי הנכסים של הנדל"ן המניב יכולה להיות הזדמנות טובה להשקעה. משקיעים שיש להם כעת את המשאבים, את ההון ואת הסבלנות הנדרשים, יכולים להפיק רווח יחסית גבוה מירידת המחירים שמאפיינת את ההשקעות באנגליה ובמדינות נוספות באירופה.

 

למה דווקא אירופה?

ההתמודדות של יבשת אירופה עם הקורונה טובה יותר משל ישראל. באירופה לא ממהרים לסגור בתי ספר, אין קבוצות לחץ והמאבק הוא דיפרנציאלי לפי אזורים בסיכון ולא גורף ואגרסיבי. לכן, מי שמחפש איפה להשקיע יכול להמשיך להתעניין במחירי הדירות באנגליה ולנצל את הקיפאון המסוים על מנת לרכוש אותן. אם רוצים לקחת סיכון גבוה יותר שבצדו גם תשואה גבוהה יותר, אפשר לעשות את אותו דבר גם עם נדל"ן מניב.

 

אנגליה

אולי תאהבו גם את

תכנון בנייה
טיפים לרכישת קרקע

בעבור רובנו רכישת דירה או בית היא מהרכישות המשמעותיות והחשובות שנבצע במהלך חיינו. בין אם מדובר על השקעה ובין אם מדובר על מגורים, רכישת דירה

קראו עוד »