חיפוש

המטבעות הדיגיטליים נעים להכיר

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים נכנסים לעולם של המטבעות הדיגיטליים, ואם גם אתם רוצים להיות חלק מההצלחה, יש כמה דברים שכדאי שתדעו. מטבעות דיגיטליים אכן מהווים אפיק השקעה מרכזי, אולם יש להם כמה חסרונות שלא ניתן להתעלם מהם. אנחנו כאן כדי לתת לכם את כל המידע על מה זה קריפטו וזה יעזור לכם להחליט אם גם אתם רוצים להיכנס לעולם המטבעות הללו.

 

מטבעות דיגיטליים

מטבעות דיגיטליים או מטבעות קריפטו, הם מטבעות שבניגוד לכל הכסף שאנחנו מכירים אין להם ביטוח מוחשי בצורה של מטבעות או שטרות. המטבעות הללו נמצאים על גביה של רשת מחשבים בלבד, וכל המסחר והשימוש בהם מתבצע דרך הרשת הזו. רשת המחשבים היא רשת שמצד אחד גלויה לכל המשתמשים בה, וכל אחד מהם יכול לראות את כל המידע שקיים בה.

מנגד, מי שלא חלק מהרשת לא יכול לראות את המידע, וגם במקרה של פריצה לאחד המחשבים, שאר המידע של הרשת יהיה נסתר מפני הפורץ. תחום האבטחה עדיין מהווה האתגר המרכזי בעולם הקריפטו, וההצלחה של התחום הזה תלויה בו לא מעט.

 

ההבדל בין מטבעות דיגיטליים לכסף רגיל?

מלבד העובדה שהכסף הדיגיטלי לא קיים בצורה מוחשית, הבדל מרכזי נוסף נעוץ במקור הכוח של הכסף הזה. בניגוד לכל הכסף שאנחנו מכירים בעולם שנחשב הילך חוקי במדינה כזו או אחרת, הכסף הדיגיטלי הוא יוזמה של אנשים פרטיים, ואין אף מדינה שעומדת מאחוריו. ככל שיותר אנשים יסכימו לעשות בו שימוש, כך הערך שלו יהיה גדול יותר בשל העובדה שהוא יהיה רלוונטי יותר.

 

מה הערך של כסף דיגיטלי?

בדיוק כמו מניות בבורסה, גם כאשר מדברים על מטבעות דיגיטליים חשוב להבין שיש אלפי סוגים של מטבעות כאלו, ובהתאמה כמובן הערכים שלהם שונים אחד מהשני. המטבע המפורסם ביותר הוא כמובן הביטקוין, אולם מלבדו יש עוד הרבה מאוד מטבעות. באתרים המרכזיים שעוסקים בתחומי שוק ההון ניתן לראות בכל רגע נתון את הערך העדכני של כל אחד מהמטבעות הללו.

 

איך קונים מטבע דיגיטלי

באופן דומה לזה שבו אנחנו קונים מניות בבורסה, כך ניתן גם לקנות מטבעות דיגיטליים. ברשת ישנן לא מעט חברות שמציעות לכם לרכוש דרכן את המטבע, וכל מה שאתם צריכים להחליט הוא הכמות שבה אתם מעוניינים. עם זאת, לפני הקנייה חשוב להבין שמדובר על תחום מורכב במיוחד שעתידו לוט בערפל, ולכן הכניסה להשקעות בתחום צריכה להיעשות בצורה זהירה.

 

לסיכום

מטבעות דיגיטליים מאפשרים לכם להיות בעלים על כסף שלא שייך לאף מדינה, ולמעשה ההצלחה שלו תלויה במידת ההסכמה שתהיה לגביו. כיום, המטבעות הללו עוד לא מהווים משהו שאפשר לעשות בו שימוש בצורה נרחבת, ולכן יש אנשים שנמנעים מלבצע השקעה במטבעות הללו. בעתיד, ייתכן שיותר ויותר מדינות יקבלו את המטבע, מה שכמובן יעלה את הערך שלו בצורה דרמטית.

המטבעות

אולי תאהבו גם את

ניכוי מס במקור
מה זה ניכוי מס במקור?

ניכוי מס במקור אמור לסייע לעצמאים ולפועלים בשוק ההון לדוגמא, לקבל את הרווחים שמגיעים להם בעקבות המכירות שהם מבצעים. בפועל, רבים לא כול כך מבינים

קראו עוד »
כרטיס אשראי
מה זה רישום בי די אי שלילי?

למרות שאחד מהדברים הכי משמעותיים שיש לנו בחיים זו ההתנהלות הכלכלית שלנו, כולנו גם עושים טעויות וכולנו זקוקים לעזרה ברגעים מסוימים. אתם רוצים לקחת משכנתא

קראו עוד »