חיפוש

הלבנת הון – עונש

העולם בו אנו חיים עובד בצורה מאוד הגיונית וברורה. על התנהגות חיובית אנחנו זוכים לקבל סנקציות חיוביות, ועל התנהגות בעייתית ככל הנראה נקבל סנקציות שליליות. אפשר לפגוש את נושא זה בשיטות חינוך, בבתים וגם בבתי הספר, וגם בפעולות יום יומיות אותן אנו עושים. כך למשל על עבודה טובה במשרד ייתכן ותקבלו קידום, ועל פשע שתבצעו תזכו לענישה. בואו נדבר על הלבנת הון – עונש.

שטרות של כסף

הלבנת הון

נתחיל מלהסביר מה היא הלבנת הון. הלבנת הון היא נושא מדובר מאוד בסדרות טלוויזיה וסרטים למשל, אך הלבנת הון מתרחשת גם בחיים האמיתיים כמובן. הלבנת הון היא למעשה תהליך בו מתבצעת הסתרה או הסוואה של מקור ההון, כמו גם את זהות בעליו, שלב זה נקרא גם "הרשמה". לאחר מכן מאחדים את ההון עם הון לגיטימי ו"כשר", שלב זה נקרא "ריבוד". למעשה, באמצעות שלבים אלו, ניתן להשתמש בהון שימוש נוסף, שלב שנקרא "הטמעה".

הלבנת הון למעשה משמשת מגוון רחב של עוסקים בתחומים כמו מימון של ארגוני טרור וציוד, סוחרי סמים, ארגוני פשע ועוד.

חקיקה

חוק איסור הלבנת הון התש"ס-2000 הוא בעל כמה וכמה סעיפים הנוגעים בכל תחום הלבנת ההון. החוק, למשל, כולל את החובה לדווח על הוצאה או הכנסה של כספים ממדינת ישראל, כמו כן הסתרת המקורות או הבעלים של ההון, החזקה ברכוש אסור, ועוד. כמובן שאדם העובר על החוק ויבצע הלבנת הון – ייענש.

הלבנת הון – עונש

מתוך חוק איסור הלבנת הון התש"ס-2000 נגזרים מספר עונשים אפשריים, בהתאם לעבירת הלבנת ההון שבוצעה. למשל, קיימים עונשים של 5 עד 10 שנות מאסר למי שיסתיר את זהות בעל ההון, את המקום בו הנמצא, והסתרת פרטים נוספים. הענישה היא כבדה במיוחד על הלבנת הון, היות ומדובר בעבירות חמורות שעוברות על הקודים המוסריים, ויש להעניש בעקבותיהן בהתאם.

עונש של 7 שנות מאסר יוטל על אדם שיבצע פעולה ברכוש אסור ששוויו למעלה מ-150,000 ש"ח. גם כאן העונש כבד במיוחד בהתאם לגודל העבירה ובהתאם לפגיעה בקוד המוסרי.

עבריינים שיבצעו פעולות הלבנת הון שקשורות במימון מעשי טרור, צפויים לעונש של בין שנתיים ועד מאסר עולם. קיים גם שיתוף פעולה בין לאומי בין הממשלות, על מנת לאפשר חשיפה ותפיסה של עבריינים שפועלים בתחומי מדינות זרות.

כפי שניתן להבין, תחום הלבנת ההון גורר אחריו עונשים כבדים במיוחד ולא בכדי. אם מעניין אתכם להרחיב את ידיעותיכם, או אם חלילה עברתם על החוק וביצעתם בעצמכם הלבנת הון, אתם מוזמנים להתייעץ איתנו, להיכנס לאתר ולהיות חשופים לכל הפרטים אותם צריך לדעת, בין אם ביצעתם ובין אם לא ביצעתם עבירת הלבנת הון.

למאמר נוסף בנושא הר הביטוח – יעילות שלא מהעולם הזה – לחצו כאן.

אולי תאהבו גם את