חיפוש

הכירו את לימודי ה-CBT  

אם את אשת מקצוע בתחומי החינוך והטיפול, ומעוניינת להכשיר את עצמך בשיטה מוכחת ויעילה, כדאי לך לשמוע על לימודי CBT. במסגרת הלימודים, יוקנו לך כלים לטיפול בשיטה מקובלת ומבוקשת, ותעברי הכשרה יסודית ומעמיקה, שתאפשר לך לזהות את צרכי המטופלים, ובפרט את צרכיהם של ילדים ונוער הנזקקים לטיפול בקשיים שונים. 

טיפול CBT, או בעברית, טיפול קוגניטיבי התנהגותי, מוכר מזה שנים כשיטה בדוקה ויעילה לטיפול קצר טווח ביעד נקודתי. הטיפול הינו טיפול יעיל ממוקד ואף בעל תוצאות מוכחות, ומטרתו תקיפה מדויקת של הקושי עמו מתמודד האדם שמגיע לטיפול. אם הנושא מעניין אותך, כדאי לך לקרוא עוד על לימודי CBT – טיפול קוגניטיבי התנהגותי.

 

הגישה הקוגניטיבית התנהגותית – עקרונות ומקורות

הגישה הקוגניטיבית התנהגותית מבוססת בין היתר על ההנחה שיש להתמקד בדפוסי חשיבה לא פרודוקטיביים על מנת לשנות התנהגות לא רצויה או בעייתית של מטופל.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי הוא טיפול נקודתי קצר טווח, ובהתאם לכך מתאים למטופלים ומטופלות שמגיעים עם יעד מסוים אותו הם שואפים להשיג, או בעיה נקודתית אותה מעוניינים לפתור. למשל, חרדות, קשיים חברתיים או הפרעות אכילה. בבעיות כגון אלה אף נמצאו הוכחות ליעילות של טיפול קוגנטיבי התנהגותי.

 

לימודי CBT – מהי מטרתם ולמי הם מיועדים?

מטרת לימודי סיביטי היא הכשרת נשות טיפול, בעלות ניסיון והשכלה מתאימים, לטיפול CBT, כלומר לטיפול בגישה קוגניטיבית התנהגותית. הלימודים מיועדים להקניית ידע תיאורטי מרכזי וכן לספק לתלמידות כלים מעשיים, למשל כיצד יש לקבל מטופל, לבצע אינטייק, וכמובן כלים מעשיים הנדרשים בתהליך הטיפול לשם הבאת המטופל אל המטרה שנקבעה מראש.

 

מבנה הלימודים

לימודי CBT מתקיימים במשך שנתיים, בשנה הראשונה עיקר הלמידה תוקדש להבנת השיטה והיכרות עם המטופל, ואילו בשנה השנייה, הלימודים הופכים מעשיים יותר ומכוונים יותר לטיפול ממוקד, כך שיעסקו בהכרות עם הבעיות בהן נעסוק בטיפול CBT ובטיפול ממוקד לצרכיהם של ילדים ונוער. זאת, מתוך חשיבה כי הנרשמות לקורס זה הן עובדות הוראה, מטפלות בתחומים חינוכיים או יועצות חינוכיות, כך שעיקר עבודתן מתרחשת מול ילדים ובני נוער.

 

דרישות קבלה

ראשית, מכיוון שמדובר במסלול לימודים לחרדיות, מדובר במסלול הפתוח לנשים בלבד. אחת מהדרישות המקדימות להגשת מועמדות לתוכנית היא תואר אקדמי מתאים קודם – למשל תואר בייעוץ חינוכי, בעבודה סוציאלית או בטיפול באמנות.

שנית, לאור האוריינטציה הטיפולית של התוכנית, היא פתוחה לבעלות ניסיון טיפולי בלבד כך שהמועמדות נדרשות להציג הוכחות לניסיון שכזה. בנוסף יש לספק המלצות מתאימות, וכן לעבור ראיון, המתקיים באופן מקוון לאחר הרישום והסינון הראשוני.

 

האם מדובר בתואר או בלימודי תעודה?

לימודי CBT מיועדים לבעלות תואר והם אינם לימודי תואר אקדמי כשלעצמם, אלא לימודי תעודה. התעודה המוענקת למסיימות מסלול הלימודים העומדות בכל חובותיהן היא תעודה מטעם מכון פסגות. בנוסף, עבור תלמידות שהינן מורות במערכת החינוך הפורמלית, לימודי CBT נחשבים לצורך גמול השתלמות.

לימודי סיביטי

אולי תאהבו גם את