חיפוש

הדברת חולדות ירוקה

מזג האוויר הישראלי הוא כר פורה להופעה של מזיקים ומכרסמים שונים. אחת החיות הכי נפוצות שחודרות אל הבתים שלנו באופן בלתי רצוי זו החולדה. החולדה היא מכרסם, שרוב האנשים לא בדיוק שמחים לראות בקרבתם. למרבה הצער, בלא מעט בתים החולדות מרגישות בבית, ואם אתם רוצים למנוע את המצב הזה ולטפל בו, אנחנו כאן כדי לספר על הדברת חולדה.

 

חולדות

החולדות הן מכרסם שנמצא בסביבה האנושית כבר שנים רבות. מלבד התחושה הלא נעימה שחולדות מעוררות בקרב בני אדם, יש גם סכנה לא קטנה בהימצאות של חולדות במרחב שלנו. החולדה עלולה להביא איתה זיהומים, לנשוך ולזהם את הסביבה שבה היא נמצאת. חולדות גם עלולות לגרום נזק לרהיטים, ספות ומזרונים ואף להגיע אל מוצרי המזון שנמצאים אצלנו בבית.

נוכחות של חולדות נגרמת בשל מגוון סיבות, אולם מהרגע שבו הבחנתם בחולדות אצלכם בבית, חשוב להבין שאתם חייבים לטפל בבעיה הזו כמה שיותר מהר. אי טיפול בבעיה יגרום לחולדות נוספות להגיע אליכם לבית, ויקשה עוד יותר על הטיפול במצב הקיים. 

 

הדברת חולדה

את הטיפול בחולדות ניתן לחלק לשני אופנים. האופן הראשון הוא טיפול המתמקד בהוצאת החולדות. את הטיפול הזה נעשה במקרה שבו הבחנו בחולדות שנמצאות במרחב שלנו. בהמשך נסביר לכם איך בדיוק לזהות חולדות אצלכם במרחב, אולם ברגע שזה קרה אתם צריכים קודם כל להתמקד בהוצאת החולדות הקיימות. האופן השני מתמקד בצורך למנוע הגעה של חולדות נוספות אל הבית.

את שני הדברים הללו ניתן לבצע באמצעים טבעיים או באמצעיים מלאכותיים. לכל אמצעי יש את היתרונות והחסרונות שלו, אולם לפני שנסביר עליהם כדאי להכיר את הדרכים הכי נפוצות להרחקה של חולדות. ההיכרות עם הדרכים היא הצעד הראשון שיעזור לכם להחליט בהמשך באיזה אופן תרחיקו את החולדות מהבית שלכם. 

 

ריסוס

האפשרות הראשונה שעומדת לרשותכם היא ביצוע של ריסוס ושימוש בחומרי הדברה. ריסוס היא שיטה ותיקה לטיפול במזיקים ומכרסמים מתוך הנחה שחומר ריסוס איכותי יגרום למוות של אותם מזיקים. גם בהקשר של חולדות ריסוס יכול להועיל, אך חשוב לזכור שחולדה נחשבת למזיק יחסית עמיד מה שאומר שאתם צריכים כמות לא קטנה של רעלים כדי להתמודד איתה בהצלחה. 

אם אתם מגלים שיש לכם חולדות בבית, ההדברה תתבצע בעזרת הנחה של רעלים במוקדים מרכזיים בבית מתוך הנחה שהחולדות יגיעו בשלב כזה או אחר אל המקום שיש בו את הרעל וייפגעו ממנו. יש שיטות שונות בהן ניתן לעשות את זה, וחשוב להיעזר באיש מקצוע שיודע מה המקומות המתאימים לפזר בהם רעל מהסוג הזה. 

 

מלכודות

שיטה נוספות שפופולרית בעיקר אל מול עכברים וחולדות היא פיזור מלכודות. המלכודות הן כלי יעיל בתפיסה של אותם מזיקים כאשר המנגנון בו המלכודות עובדות הוא די זהה בכל סוגי המלכודות. על המלכודות מונח פיתיון שאמור למשוך את החולדה אליה. מיד שהחולדה תגיע אל הפיתיון היא נלכדת ולא יכולה לזוז, וברגע שאנחנו רואים את זה נוכל לסלק אותה מנגד עיננו.

בדיוק כמו ההדברה, גם בעת שימוש במלכודות צריך לדעת כיצד להכין את המלכודות כדי שהן יפעלו בצורה טובה. הנחה הפיתיון, מיקום המלכודות השונות והשימוש בהן צריך להיעשות בצורה מקצועית כדי שכמה שפחות זמן יעבור מהרגע שבו פרסנו את המלכודות עד לרגע שבו נוכל להיות בטוחים שהסביבה שלנו נקייה מהנוכחות של החולדות. 

 

מה החיסרון בשיטות הקיימות

על אף שאלו שתי שיטות הפופולריות ביותר להדברה, יש לכל אחת מהם חסרונות לא מבוטלים. שימוש ברעלים לצורך הדברת חולדה עלול להזיק לנוכחים בבית, מה גם שהוא גורם למוות של החולדות, דבר שאין לנו סיבה אמיתית לעשות. החולדה אמנם קצת מזיקה, אבל ניתן להרחיק אותה מהבית גם בלי להרוג אותה, דבר שאי אפשר להשיג אם משתמשים באותם רעלים קטלניים.

שימוש במלכודות גם הוא עלול להרוג את החולדות, וגם אם החולדות יישארו בחיים זה אומר שאתם הולכים לפגוש אותם לאחר הלכידה, דבר שהרבה מאוד אנשים היו שמחים להימנע ממנו. כך או כך, הרצון שלנו הוא לגרום לכך שלא תהיינה חולדות בסביבה שקרובה אלינו, וזו הסיבה שכדאי לכם להכיר את האפשרות להדברת חולדה בצורה ירוקה. 

 

הדברה ירוקה

בהדברה ירוקה אנחנו לא גורמים למוות של החולדות, וגם לא מפזרים מלכודות כדי למצוא אותן. בשיטה הזו איש מקצוע יגיע אליכם הבייתה, ויבצע סריקה מדוקדקת אחרי החולדות מתוך כוונה למצוא אותן. ברגע שהחולדות יהיו אצלו אתם תהיו בטוחים שהסביבה שלכם נקייה מהן, ותוכלו לחזור לשהות בבית בצורה שקטה ובטוחה. ההדברה הזו היא ירוקה מכמה סיבות.

הסיבה הראשונה היא שאנחנו לא משתמשים בחומרים מסוכנים שנחשבים כמזיקים לסביבה. החומרים הללו אמנם יעילים בהשמדה של מזיקים אולם לא ניתן להתעלם מהנזק שיש בפיזור שלהם, וזה עוד בלי לדבר על הנזק שנגרם בעת הייצור של החומרים הללו. בנוסף, החולדה תחזור אל הטבע, המקום הרגיל שבו היא צריכה להיות ולא תסיים את חייה רק בגלל שהיא נכנסה לבית. 

 

למה דווקא הדברה ירוקה

הדברה ירוקה היא הדרך המומלצת מכמה סיבות. הראשונה היא שמדובר על שיטת ההדברה הכי טובה לסביבה שלנו. בנוסף, בשיטה הזו אתם לא צריכים לפגוש את החולדות. איש המקצוע שמבצע את ההדברה יגיע אליכם לבית וישהה אצלכם במשך שעה עד שהוא ימצא את החולדה. גם אם החולדה לא תמצא תמיד נוכל לעשות שימוש בשיטות האחרות, כדי להשאיר את הבית שלכם נקי. 

הדברה ירוקה היא גם הדרך הטובה ביותר עבורכם לישון בשקט. פיזור מלכודות או רעלים לא ירגיע אתכם עד שלא תראו בעיניים שלכם את החולדה יוצאת מהבית. בהדברה ירוקה סביר להניח שבתוך שעת העבודה איש המקצוע שמבצע אותה כבר ימצא את החולדה, מה שיאפשר לכם להיות בטוחים שבחולדה הזו כבר לא תיתקלו בשנית. 

 

איך עושים את זה בפועל

הדברה ירוקה מבוססת על הניסיון של מי שמבצע אותה. כל מה שתצטרכו לעשות הוא פשוט להצביע על המרחב שבו ככל הנראה החולדה נמצאת, והוא כבר ידע מהי הדרך המהירה ביותר למצוא אותה. עבור מי שלא מצוי בעולם הזה זה יכול להיראות כקסם, אולם לאנשי המקצוע יש דרכים ברור לעשות את זה. 

 

מניעה

הדבר האחרון שחשוב לנו לספר לכם הוא איך למנוע מלכתחילה את המצב שבו חולדות מגיעות לסביבה שלכם. הקפידו על סביבה נקייה עד כמה שניתן, סגרו פתחי ביוב שמאפשרים כניסה מבחוץ אל הבית ואל תשאירו שאריות מזון בסביבה הקרובה שלכם. פחי הזבל הקרובים צריכים להיות סגורים, וכמובן שיש לפנות אותם לעיתים קרובות. בצורה הזו החולדות יישארו רחוק מכם. 

 

לסיכום

הופעה של חולדות היא לא דבר נדיר, ולכן חשוב להכיר את הדרכים שבהן ניתן להתמודד עם התופעה הזו. האופציות הרגילות הן הדברת חולדה באמצעות רעלים או מלכודות. האופציות הללו יעילות יחסית אולם יש להן לא מעט חסרונות, מה שאומר שכדאי לכם לקחת ברצינות את האופציה של הדברה ירוקה, שבה יגיע אליכם איש מקצוע שפשוט יחפש בידיים את החולדה עד שהוא ימצא. 

לפרטים נוספים על הדברת חולדות ירוקה ניתן להיכנס ל – https://perfect-hadbarot.co.il

אולי תאהבו גם את

קוסם
אמן חושים בדרום

אתם מחפשים את הדרך הכי טובה שיש לעשות אירוע מיוחד לעובדים שלכם באזור דרום הארץ? לא רוצים לקחת אותם שוב לערב קריוקי רגיל? אם כך,

קראו עוד »