חיפוש

הגישו נגדי תלונה במשטרה – מה לעשות?

באם הוגשה נגדך תלונה במשטרה, כדאי שתחשוב בכובד ראש כיצד להתלונן עם התלונה באופן הטוב ביותר. התנהלות נכונה עם התלונה היא זאת שעשויה לקבוע אם התיק ייסגר במהירות או האם יווצר סיבוך ארוך ומייגע.

 

כיצד לפעול?

ככלל, באם הינך נתון במצב בו הוגשה נגדך תלונה, חשוב מאוד לעצור ולא לפעול בפזיזות. ההמלצה היא לפעול במשנה זהירות, בכל מה שקשור לפעולותיך, בכדי להימנע משגיאות. כיצד מומלץ להתנהל בסטואציה בה אתה הוגשה נגדך תלונה במשטרה ועל מה כדאי לך להקפיד? כל התשובות יפורטו בהמשך.

 

אופן התגובה במצב בו הוגשה נגדך תלונה במשטרה

כדי להצליח להתמודד עם סטואציה בה הוגשה נגדך תלונה במשטרה, כדאי לעקוב אחר הטיפים הבאים:

  1. שמירה על איפוק – במצב בו הוגשה נגדך תלונה במשטרה, אתה עשוי להיות נתון ברגשות שליליים, כגון: הלם, דכדוך, כעסף עצב וכד'. אף על פי כן, חשוב מאוד שתצליח לשלוט בעצמך ותתגבר על הרגשות השליליים, מאחר ואם תתן להם לשלוט בך, הם עלולים לחבל ביכולת שלך להגן על עצמך במהלך הליך החקירה וכיו"ב. במצבים מסוים, כאשר מוגשת תלונה במשטרה נגד אדם מסוים, הוא מרגיש בצורך לנקום במי שהגיש נגדו את התלונה. אולם, הרצון בנקמה לא בהכרח יכול לסייע לחשוד ואפילו להיפך, הוא יכול לגרום לו לעשות פעולת נגד, כנקמה, שתגרום להחרפת מצבו.
  2. הכנת אסטרטגיה של הגנה – ההמלצה היא שתחשוב היטב באופן מושכל איך להגן על שמך ובהתאם, לגבש אסטרטגיית הגנה מסודרת. באופן זה, תוכל להגדיל את סיכוייך לסגור את התיק שנפתח כנגדך במשטרה.
  3. התייעץ עם עורך דין – אם אתה נמצא במהלך חקירה במשטרה, יש בידיך את הזכות להיפגש עם עורך דין מיידית. זכות זו קיימת עבור כל חשוד ועל החוקרים ליידע אותו בנוגע לזכות זו. מסיבה זו, במידה והחוקרים ישללו ממך את הזכות להיפגש עם עורך דין ובאופן זה, יגרמו לך להודות במידע שיכול הלפליל אותך, תהיה לך הזכות לבקש בבית המשפט לפסול את ההודאה הזו, משום שהיא הושגה באמצעים פסולים. בהרבה מצבים, בית המשפט פוסל ראיות שהושגו שלא לפי חוק.
  4. במידה והואשמת שלא בצדק, תנסה לאסוף הוכחות לצורך חפותך. באמצעות צילומים, הקלטות ואפילו באמצעות עדים, תוכל לנסות להוכיח כי הינך חף מפשע.
  5. במהלך החקירה, תהיה עירני ככל הניתן ותשתדל להימנע מלומר דברים שעלולים לסבך אותך בנוכחותם של החוקרים.
  6. בנוסף, ניתנת לך הזכות לשמור על זכות השתיקה, אשר עפי"ה, הינך רשאי לשתוק במשך החקירה ולא להגיב כלל. על החוקרים מוטלת החובה ליידע אותך בנוגע לזכות זו.

 

יחד עם זאת, כדאי לקחת בחשבון, כי לשתיקה במהלך החקירה עשוי להיות מחיר בהמשך ההליך הפלילי, משום שהיא יכולה לשמש כראייה המצטרפת לראיות אחרות כנגד החשוד.

תחנת משטרה

אולי תאהבו גם את

פשעי אינטרנט
מהן עבירות מחשב ואינטרנט?

עולם המחשבים והאינטרנט פתח אפשרויות חדשות רבות עבור כולנו, אך יחד איתן צמחו גם סוגים חדשים של עבירות. עבירות מחשב ואינטרנט הם מעשים פליליים המבוצעים

קראו עוד »