חיפוש

האם כדאי לי להתקין מערכת בית חכם?

מערכת הבית החכם מאפשרת לכם לשלוט על מספר רב של מערכות חשמל בבית בו זמנית. ניתן לכבות או להפעילה מרחוק, ובאופן כללי, תשדרג את רמת החיים שלכם משמעותית.

הבית החכם יכול לאפשר נוחות ואיכות חיים ועל הדרך לחסוך לכם בהוצאות החשמל. אבל לפני שאתם רצים לטלפון להזמין חשמלאי, כדאי שתכירו קצת את סוגי המערכות שהשוק יודע להציע, ומהם היתרונות של כל אחת מהן.

 

איך מערכת בית חכם עובדת?

המערכת עובדת על בקר שמפעיל ומפקח על כל המערכות החשמליות שבביתכם. המערכת תותאם באופן אישי לבית הלקוח, כך שתוכלו להגדיר לה מראש תרחישים קבועים. תרחיש הינו פעולה המפעילה באופן אוטומטי כמה מערכות שתגדירו במקביל, לפי הצורך האישי שלכם.

לדוגמא, תוכלו להגדיר כי במידה והמערכת תזהה חדר ריק, תכבה את האורות והמזגן באופן עצמאי ( דבר שיוכל לחסוך לכם מאוד בהוצאות החשמל). שומרי השבת שבניכם, יוכלו להגדיר תרחיש שבת במערכת, שיקבע מראש את ההתנהלות עם מערכת החשמל בבית במהלך כל השבת, לפי הצורך האישי שלכם.

 

מה לגבי אבטחה?

לאלו מכם שדואגים לאבטחה של הבית, תוכלו להגדיר מספר מערכות במקביל אשר יגבירו את רמת האבטחה בביתכם בצורה אידיאלית.

לדוגמא, תוכלו לשלב את דריכת האזעקה עם תאורת הגינה. כלומר כשהאזעקה תפעל בלילה, האורות בגינה ידלקו במקביל, ומערכת השמע בסלון תפעיל מוזיקה בצורה אוטומטית כך שתינתן התחושה שיש אנשים ערים בסלון.

 

סוגי מערכות בית חכם

ישנן שלוש מערכות מרכזיות שמשפיעות על אופן התקנת מערכת הבית החכם.

 

מערכת בית חכם על גבי קווי תקשורת נפרדים

למען האמת זוהי מערכת הבית החכם המומלצת ביותר. אולם, כדאי שתיקחו בחשבון שאת התקנתה ניתן לבצע רק בשלבי הבניה של הבית, או במהלך שיפוץ, מכיוון שהתקנתה דורשת מערכת חשמל שונה ממערכת החשמל הרגילה שיש ברוב הבתים.

 

מערכת בית חכם על גבי קווי החשמל בבית

אם תבחרו במערכת מסוג זה, בעל המקצוע יחליף את המתגים הקיימים בביתכם למתגים חכמים יותר, כך שהתקשורת בבית תעבוד על גבי גל קבוע של מערכת החשמל. מדובר בתחליף זול יותן מן הפתרון הקודם, אך זמן תגובתה של המערכת איטי יחסית בגלל הגובה הנמוך של התדר.

 

מערכת בית חכם על רשת אלחוטית/ גלי רדיו

המתגים הקיימים יוחלפו למתגים אלחוטיים. קחו בחשבון שהמערכת הזו יחסית מוגבלת, ועלולות לצוץ בעיות והפרעות בקליטה לפעמים. ולמרות זאת, מדובר בפיתרון די יעיל.

 

בשנים האחרונות בית חכם הינה תופעה שצוברת תאוצה באופן די מדהים, מה שבעבר היה נדמה כמדע בדיוני כיום הופך למציאות, בהתאם לעידן הדיגיטלי בו אנו חיים. ניתן לומר שלא רחוק היום בו כל קבלן יהפוך מערכת בית חכם לסטנדרט כאשר יציג את הבית ללקוחותיו.

התקינו מערכת בית חכם בביתכם, ותיהנו מנוחות מקסימאלית ועל הדרך, חסכו קצת באנרגיה.

אילוסטרציה של מערכת בית חכם

אולי תאהבו גם את

הדברת חולדות ירוקה

מזג האוויר הישראלי הוא כר פורה להופעה של מזיקים ומכרסמים שונים. אחת החיות הכי נפוצות שחודרות אל הבתים שלנו באופן בלתי רצוי זו החולדה. החולדה

קראו עוד »
קוסם
אמן חושים בדרום

אתם מחפשים את הדרך הכי טובה שיש לעשות אירוע מיוחד לעובדים שלכם באזור דרום הארץ? לא רוצים לקחת אותם שוב לערב קריוקי רגיל? אם כך,

קראו עוד »