חיפוש

האם חייבים רואה חשבון כדי לבצע תיאום מס?

בימינו, יוקר המחייה בישראל מחייב לא מעט אנשים לעבוד ביותר מעבודה אחת על מנת להתפרנס בכבוד. על כל הכנסה שעובד מקבל הוא נדרש לשלם מס הכנסה למדינה – וכך נוצר מצב שבו אדם שעובד ביותר מעבודה אחת, משלם מס עודף. כדי להימנע מעודף התשלום, ניתן לבצע תיאום מס בכל זמן במהלך שנת המס. מהו תיאום מס, והאם נדרש רואה חשבון על מנת לעשות זאת?

 

מהו תיאום מס?

כאמור, כל עובד במדינת ישראל מחויב לשלם למדינה מס על הכנסותיו. מס ההכנסה בישראל הוא פרוגרסיבי, ומחושב לפי מדרגות מס – ככל שהכנסתו של העובד גדולה יותר, כך הוא ישלם מס גבוה יותר על הכנסתו.

עם זאת, סכום המס שעל כל עובד לשלם מחושב רק אחת לשנה – כך שהוא לא רגיש לשינויים שנערכים בחייו של העובד במהלך שנת המס (שינויים כמו התחלת עבודה ביותר ממקום אחד, החלפה בין עבודות במהלך השנה, קבלת שכר ממספר מקורות הכנסה שונים שחייבים במס, עבודה רק בחלק מהשנה מכל סיבה שהיא ועוד).

במקרים אלו, כדאי לערוך תיאום מס – להודיע לרשויות המס על מצבכם החדש, וכך תוכלו להימנע מתשלום מס על כל אחד ממקורות ההכנסה שיש לכם בנפרד.

 

האם תיאום המס נעשה רק באמצעות רואה חשבון?

אנשים רבים המבקשים לערוך תיאום מס, עושים זאת באמצעות רואה חשבון או יועץ מס מקצועי שמבצעים את השירות עבור העובד. זוהי אמנם דרך נפוצה לערוך תיאום מס, אך זוהי אינה הדרך היחידה!

תיאום מס תוכלו לעשות גם באופן עצמאי ומקוון, דרך אתר רשות המיסים. דרך זו תדרוש מכם להזין את פרטיכם האישיים באתר, לצרף טופס 116 ומסמכים רלוונטיים נוספים (כמו תלושי שכר ממקומות העבודה שלכם), ופקיד השומה יחליט מהו שיעור המס שניתן לנכות מההכנסות שלכם. אפשרות נוספת היא לגשת עם המסמכים הרלוונטיים אל פקיד השומה באזור מגוריכם, כאשר הפרוצדורה היא דומה אך אינה נערכת באופן מקוון.

 

לא ביצעתם תיאום מס במהלך שנת המס? ייתכן שמגיעים לכם החזרי מס!

חשוב לדעת שתיאום מס ניתן אמנם לערוך בכל עת במהלך שנת המס, אך לא ניתן לערוך לאחר תום שנת המס. עם זאת, במידה ונגבה מכם מס עודף ולא הספקתם לבצע תיאום מס במהלך שנת המס – תוכלו לקבל החזרי מס מטעם המדינה!

את כל הפרטים אודות החזרי מס והנסיבות שבהן תוכלו להיות זכאים להם, תוכלו למצוא באתר האינטרנט https://www.hagana.co.il. באתר אף תוכלו לבדוק את זכאותכם להחזרי מס, באמצעות מענה על מספר שאלות קצרות שקשורות למהלך חייכם. השאלון הוא מהיר, נערך ללא כל תשלום או התחייבות ונועד אך ורק למען רווחתכם. מי יודע, אולי מגיעים לכם כמה אלפי שקלים בחזרה מהמדינה?

מחשבון ומטבעות

אולי תאהבו גם את

ניכוי מס במקור
מה זה ניכוי מס במקור?

ניכוי מס במקור אמור לסייע לעצמאים ולפועלים בשוק ההון לדוגמא, לקבל את הרווחים שמגיעים להם בעקבות המכירות שהם מבצעים. בפועל, רבים לא כול כך מבינים

קראו עוד »
כרטיס אשראי
מה זה רישום בי די אי שלילי?

למרות שאחד מהדברים הכי משמעותיים שיש לנו בחיים זו ההתנהלות הכלכלית שלנו, כולנו גם עושים טעויות וכולנו זקוקים לעזרה ברגעים מסוימים. אתם רוצים לקחת משכנתא

קראו עוד »