חיפוש

דפיברילטור חיצוני אוטומטי – החשיבות למיקומו

אחד המכשירים החשובים ביותר בתחום רפואת חרום הוא דפיברילטור. מכשיר זה (בעברית קיבל את המילה מפעם) יודע לזהות אירוע לב (דום לב וכדומה) ולהציל את חיים בהתאם לפעולות אשר המכשיר עושה. כיום רצוי שיהיה בכל מקום מכשיר שכזה ואף במקומות ציבוריים עם מעל ל- 500 נוכחים, הימצאות דפיברילטור הינה בגדר חובה על פי חוק.

 

אז מה זה בעצם דפיברילטור חיצוני אוטומטי?

הדפיברילטור הוא קופסא קטנה יחסית אשר מתחברת בעזרת אלקטרודות אל גוף המטופל באזור הלב, המיקום הספציפי הינו על פי ההנחיות. דפיברילטור אוטומטי יזהה אם יש צורך במתן שוק חשמלי בהתאם לאבחון שהוא עושה למצב המטופל (יזהה אם המטופל בדום לב או איזשהו אירוע לב). את השוק הוא ייתן בעצמו באופן אוטומטי או שהמפעיל יצטרך ללחוץ על כפתור.

ברוב הדפיברילטורים האוטומטיים ישנן אף הוראות קוליות ברורות (גם בעברית), וכאשר המכשיר מזהה שאין צורך בשוק חשמלי הוא ייתן הוראות החייאה. גם לאחר השוק החשמלי יינתנו הוראות החייאה. על דפיברילטורים אלו אין צורך להתמקצע אך כדאי לעבור הדרכה קצרה, לעומתם יש דפיברילטורים (חצי אוטומטיים למשל) אשר על מנת להשתמש בהם חובה לעבור הסמכה. כדי ללמוד עוד דפיברילטורים, רכישתם, השכרתם או כדי לברר על קורסי עזרה ראשונה כנסו לאתר המרכז לרפואת חרום.

 

מיקומים

כאמור, כיום ניתן למצוא בכמעט כל מקום דפיברילטורים, כאשר במקומות ציבוריים הם לרוב יהיו אוטומטיים כדי שכל אחד יוכל לתפעל אותם. בכל זאת, רצוי שמישהו במקום יעבור הדרכה מסוימת על השימוש. בנוסף ניתן לרכוש באופן אישי או לבניין.

 

במקומות ציבוריים

במקומות עם הרבה אנשים כאמור על פי חוק יהיה דפיברילטור זמין, ואף הגישה אליו אמורה להיות עם הכוונה מסודרת והוא יהיה במקום נגיש.

 

אישיים

כיום ניתן להזמין ולרכוש דפיברילטורים אוטומטיים חיצוניים באופן אישי. אם אדם נמצא בסיכון לאירוע לב או פשוט רוצה לשמור על ראש שקט, הוא יכול לקנות מכשיר. אפשר לשמור את הדפיברילטור בבית או אפילו לקחת אותו למקומות. אולי דפיברילטור אוטומטי חיצוני נשמע כמו משהו גדול, מסורבל וכבד אך למען האמת הוא קטן, קומפקטי וקל (שוקל כ- 1.5 קילו גרם).

 

בניינים

מקום נוסף אשר ניתן למצוא בו דפיברילטור הוא בניינים מסוימים. יש מספר בניינים אשר רכשו דפיברילטורים אוטומטיים, דבר חכם ואחראי למקרה שאדם מתוך הבניין יעבור התקף, כיוון שכך ניתן יהיה לתת לו מענה בחרום ועוד במקום בו אמורים להיות מספיק אנשים לעזור לו.

 

מדוע הוא נקרא חיצוני

דפיברילטור אוטומטי חיצוני נקרא חיצוני מכיוון שהוא עומד בניגוד לדפיברילטור מושתל. דפיברילטור מושתל הוא התקן אשר משתילים באזור הלב בניתוח כירורגי והוא עובד שונה (אך עם תכלית דומה).

 

לסיכום

לסיכום, דפיברילטור אוטומטי חיצוני הינו מכשיר לשעת חרום במקרה של דום לב. ניתן למצוא אותו במקומות ציבוריים ואף לרכוש באופן אישי או כבניין.

דפיברילטור

אולי תאהבו גם את

אישה צועדת על מסלול
בולימיה נרבוזה – מהי?

הפרעות אכילה הן דבר נפוץ קרב נשים ונערות אך לא רק. למרבה הצער בעולם המערבי הפרעות אכילה נהיו נפוצות יותר ונותנות את אותותיהן גם בקרב

קראו עוד »