חיפוש

גירושים בנעים הליכות – אפשר להתגרש בטוב

בשנים האחרונות הגירושים עשו תפנית, כאשר רבים מהזוגות המתגרשים עושים זאת בהסכמה ובטוב. המאמר יתאר כיצד אפשר להתגרש גם אחרת.

 

גירושים בטוב ומרצון

גירושים הם תהליך מורכב וכואב הן מבחינה רגשית והן מבחינה כלכלית ובמיוחד עם מעורבים בו ילדים. למרות זאת, בשנים האחרונות הטרנד החדש הוא להתגרש בטוב, בשיתוף פעולה ובהסכמה. כך אין מלחמות בבית המשפט, אין הוצאות על עורכי דין ולעיתים אף שומרים על קשר לאחר הגירושים.

כשמדובר על גירושים בטוב בני הזוג עושים ביניהם הסכם כתוב בו הם קובעים את אופן חלוקת הרכוש, החזקה על הילדים שיכולה להיות עדיין משותפת, הסדרי ביקורים במידה והילדים במשמורת של אחד מבני הזוג ועוד נושאים החשובים להם. לכל אורך השנים בני הזוג חסכו, בין אם באופן עצמאי ובין אם דרך העבודה, קרנות השתלמות, קופות גמל, חסכונות לפנסיה, עשו ביטוחי משכנתא, ביטוחי בריאות וכד'.

כספים אלו נשכחו או שלא יודעים היכן הם מתנהלים וכעת שהגיע זמן חלוקת הרכוש צריך למצוא אותם ולרשום גם אותם בהסכם הגירושים. אחת הדרכים הטובות למצוא את החסכונות והכספים המשותפים היא להיכנס לאתר כדוגמת https://silver-mountain.co.il ולבדוק על פי מספר תעודת הזהות מה יש לכם והיכן זה נמצא. כך גם מבחינת הצד הכלכלי מתגרשים בטוב ויודעים שהקפתם את כל העניינים הכספיים.

 

שיתוף פעולה בהסכם הגירושים

את הסכם הגירושים ניתן לכתוב לבד, באמצעות עורך דין או באמצעות מגשר המתמחה בדיני משפחה. לאחר שההסכם מנוסח ועל דעת שני בני הזוג הוא צריך לקבל תוקף משפטי ומוגש לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה. את טקס הגירושין הסטנדרטי יש לעבור בבית הדין הרבני אך אישור על ההסכם ניתן לקבל גם בבית משפט אזרחי.

לחילופין, ניתן לקבל אישור על ההסכם ורק אז לעשות את הטקס הדתי של הגירושים. למעשה בני הזוג מגיעים פעם אחת לבית הדין הרבני כדי שהבעל ימסור את הגט ואינם צריכים להגיע יותר לבית המשפט ולא לעבור דיונים משפילים וכואבים במידה ויש הסכם משותף.

 

אילו הדגשים מופיעים בהסכם גירושים מרצון?

כאשר מתייחסים בהסכם הגירושים למזונות ילדים צריך לתת דגש לסכום המזונות ותוספות שונות כמו הוצאות על טיפולי שיניים, חוגים וכד', הצמדות למדד, תאריך קבוע בו הם ישולמו, כיצד מתחלק התשלום וכד'. על פי החוק מי שמשתכר יותר משלם יותר אך במידה ויש הסכם כתוב ניתן להחליט על החלוקה לבד.

דגש נוסף הוא הסדרי הראייה והמשמורת. האם המשמורת משותפת והילדים יגורו בשני בתים בכל מחצית מהשבוע, האם יגורו רק אצל הורה אחד וההורה השני ייקח את הילדים פעם בשבוע, בחופשות וסופי שבוע לסירוגין, כיצד יתבצעו נסיעות לחו"ל בהתאם להסדר הראייה וכן הלאה. יש לכתוב גם את חלוקת הרכוש המשותף ולתת דגש לחסכונות, לדירה, לתכולתה, לתשלום המשכנתא, זכויות פנסיוניות וכד'.

זוג ידיים

אולי תאהבו גם את