חיפוש

אילו טעויות נפוצות עושים בלקיחת משכנתא

הרבה אנשים לוקחים משכנתא ובטוחים שהם עושים את הדבר הנכון, אך לא תמיד כך הדבר ואפילו ישנן כמה טעויות נפוצות שפשוט כדאי ואפשר למנוע.

 

משכנתא מתכננים

כיום, נדמה לרבים שלא ניתן לקנות בישראל דירה מבלי לקחת משכנתא מהבנק, ועל כן, הם מסכימים להרבה דברים מתוך חוסר ידע ומחשבה כי כולם רוצים את הטוב ביותר בשבילם. אולי גם המחשבה על כך שאין ברירה אחרת, גורמת לרבים פשוט להסכים. בכל מקרה, חשוב להבין כי משכנתא היא ללא ספק החלטה שצריך לתכנן, לשבת עם דף ועט ולהבין מה בגדול הולך לקרות להכנסות של הלקוח או הזוג, הוצאות מתוכננות, תוכניות לעתיד וכל דבר נוסף שיכול להיות רלוונטי להליך.

 

לוקחים משכנתא בלי להתייעץ

בהמשך לכך שאנשים רבים לוקחים משכנתא אך מעטים מבינים בה, טעות נפוצה היא להתחייב לבנק להצעה הראשונה או השנייה שניתנת מבלי להתייעץ עם אנשי מקצוע שבאמת מבינים ולמודי ניסיון בתחום המשכנתאות. ייעוץ משכנתאות נתפס אצל רבים כבזבוז כסף, אך הדבר לא בהכרח כך ודווקא יכול לחסוך אלפי שקלים עבור אלו שכן יבדקו מה אומרים המומחים על המצב שלהם ואפילו יתנו למומחים לעשות עבורם את המשא ומתן מול הבנקים.

 

מתפשרים על הביטוח

הסכמה על משכנתא יכולה לקחת זמן רב ולהוציא הרבה כוחות מאלו המבקשים אותה ועל כן, פעמים רבות מגיעים אנשים למצב של הסכמה על משכנתא עייפים ומותשים. אך התהליך לא מסתיים כאן, במקביל לכך נדרשים מבקשי המשכנתא לרכוש גם ביטוח משכנתא כתלות במצב הבריאותי שלהם ובשווי הנכס. גם כאן חשוב להשיג הצעה טובה כמה שאפשר ולא להתפשר על הביטוח בגלל התהליך המעייף שדרשה המשכנתא.

 

לא משווים הצעות

בדומה לכל בחירה, כניסה לחוזה, הלוואה וכו', שאנשים עושים בחיים, יש הכרח לבצע בדיקה מעמיקה סביב נושא המשכנתאות ולקבל כמה הצעות מכמה בנקים ואפילו גופים חוץ בנקאיים, שונים. השוואת ההצעות והאפשרות לבחור מתוך מבחר גדול יותר מהצעה אחת, הופכים את הבחירה במשכנתא להרבה יותר בטוחה בידיעה שנעשתה בדיקה רלוונטית ושההצעה שנלקחה היא באמת המיטבית. לרוב יועץ משכנתאות יכול לעשות זאת עבורכם אך אם החלטתם לצאת לדרך בלעדיו, דאגו לעשות זאת בעצמכם.

לקיחת משכנתא היא עניין רציני אשר גם דורש שיתייחסו אליו כך. תוכלו למצוא את כל הפרטים באתר משכנתא טיל על מנת להבין מה כדאי ומה לא כדאי לעשות כאשר לוקחים משכנתא. בכל מקרה, חשוב מאוד להתחיל את התהליך בתכנון העתיד, הבנה מה עוד תרצו לעשות מבחינה תקציבית, מה צפי השכר וההכנסות החודשיות ואפילו איפה תרצו לגור או להיות בעלי נכס בעוד שנים רבות. דווקא בגלל שמדובר בחוזה לטווח ארוך מאוד כדאי להשקיע כמה שיותר מחשבה ומאמץ טרם החתימה עליו.

מחשבון ובית

 

אולי תאהבו גם את

ניכוי מס במקור
מה זה ניכוי מס במקור?

ניכוי מס במקור אמור לסייע לעצמאים ולפועלים בשוק ההון לדוגמא, לקבל את הרווחים שמגיעים להם בעקבות המכירות שהם מבצעים. בפועל, רבים לא כול כך מבינים

קראו עוד »
כרטיס אשראי
מה זה רישום בי די אי שלילי?

למרות שאחד מהדברים הכי משמעותיים שיש לנו בחיים זו ההתנהלות הכלכלית שלנו, כולנו גם עושים טעויות וכולנו זקוקים לעזרה ברגעים מסוימים. אתם רוצים לקחת משכנתא

קראו עוד »