חיפוש

מתי, באילו מקרים ואיך מגישים תביעה לרשלנות רפואית?

הגשת תביעה בעקבות רשלנות רפואית זה לא עניין של מה בכך. שכן, יש צורך בהיכרות מעמיקה עם הפרמטרים שמובילים להגדרת המקרה כ"רשלנות רפואית". מדריך זה ירכז בפניכם את המקרים הנפוצים שבהם ניתן להגיש תביעה לרשלנות רפואית. הישארו כאן ותגלו את כל המידע הנחוץ לכם, כולל אופן הגשת התביעה.

 

רשלנות רפואית – מהי?

רבים מאתנו מגיעים לקבלת טיפול רפואי לאחר שנפצענו או חלינו, תוך מתן אמון מלא בצוות הרפואי שמקבל אותנו במקום. לצערנו, יש מקרים שבהם האמון נשבר, משום שהצוות הרפואי (הרופאים, מנתחים, אחיות וכו') מעניק טיפול שאינו תואם לסטנדרט הטיפולי המקובל. תרחיש זה מעמיד את החולים בסיכון להתפתחות של נזקים רפואיים ולעיתים הדבר עשוי אף להוביל למוות. מצבים אלה מצריכים בירור מעמיק מצד עורך דין נזיקין, כדי שניתן יהיה לבדוק אם אכן אירעה רשלנות שמאפשרת הגשת תביעה לבית המשפט. בשורות הבאות נרחיב בפניכם את המצבים שבהם תצטרכו לברר פרטים אודות הגשת תביעה לרשלנות רפואית.

 

טעות באבחון

בחרנו להציג תחילה את הרשלנות הנפוצה ביותר שבאה לידי ביטוי במתן אבחון שגוי למטופל. מדובר במצב שבו הרופא מוסר לידי המטופל אבחנה שגויה שגורמת בסופו של דבר לאי טיפול הולם במצבו הרפואי שמתדרדר עם הזמן. תרחיש מסוג זה עשוי להיות הרסני עבור מטופלים שסובלים ממחלה שמצריכה טיפול מידי. לחצו על הקישור הבא ותקבלו את המידע המלא בנושא, כדי שתוכלו לדעת איך להתנהל אם חוויתם רשלנות שכזו: https://sh-t.co.il/.

 

רשלנות שבוצעה במהלך ניתוח

לצערנו, קורה לא פעם שמתקיימת רשלנות בניתוח שבאה לידי ביטוי בדרכים שונות, לדוגמא:

  • המטופל נותח באזור לא נכון
  • המטופל לא קיבל הרדמה מלאה כפי שסוכם מראש
  • נותר ציוד רפואי בתוך גופו של המטופל ועוד

 

פגמים ושגיאות שאירעו תוך שימוש במכשירים רפואיים

שימוש במכשור רפואי לקוי עשוי גם כן להוביל להגשה של תביעת רשלנות רפואית. מדובר בדרך כלל בכלים פגומים או כאלה שתוחזקו באופן לקוי. לצערנו, צוותים רפואיים עשויים להשתמש במכשירים אלה מתוך חוסר תשומת לב ולהוביל לפציעה חמורה של המטופלים. מדובר למשל בצג מוניטור לקוי שמראה תמונת מצב שגויה בנוגע ליולדת והעובר. האחריות בבדיקת המכשור הרפואי מוטלת על הצוות הרפואי שצריך לבצע תיקונים בעת הצורך.

 

חוויתם רשלנות רפואית? פנו בהקדם לעורך דין מומלץ!

מטופלים שחוו רשלנות רפואית צריכים לגשת בהקדם האפשרי לעורך דין נזיקין שנחשב לשם דבר בתחום. נסביר שמדובר בתביעה מורכבת שמצריכה איסוף של נתונים ופענוח שלהם. עליכם ליישם את 3 השלבים הבאים אם אתם סוברים שאירעה לכם פגיעה בעקבות רשלנות רפואית:

 

שלב ראשון – כניסה אקראית לאתר של עורך דין שעוסק בתחום הרשלנות הרפואית

עליכם לערוך חיפוש אקראי אחר עורך דין שבקיא ברשלנות רפואית. בדקו בשלב זה את התוכן שמופיע באתר, כדי לראות הוא עסק בעבר ברשלנות דומה לזו שאירעה לכם. רק לאחר שתגלו שהוא עוסק בתחום זה, תוכלו להמשיך לשלב הבא.

שלב שני – קריאת חוות דעת

כעת תצטרכו לקרוא ביקורות שנכתבו ברחבי הרשת אודות עורך הדין הנבחר. שכן, כך תוכלו לגלות אם מדובר בבעל מקצוע שנחשב למומלץ בתחום.

שלב שלישי –  יצירת קשר

קראתם חוות דעת חיוביות אודות עורך הדין? זה הזמן לפנות אליו ולשמוע את חוות דעתו בנושא.

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך המקיף שהציג בפניכם את כל המידע החשוב שיאפשר לכם להגיש תביעה על רשלנות רפואית. נאחל בהזדמנות זו שתקבלו את הפיצויים המגיעים לכם כחוק ושלא תדעו עוד רשלנות לעולם.

רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את

פשעי אינטרנט
מהן עבירות מחשב ואינטרנט?

עולם המחשבים והאינטרנט פתח אפשרויות חדשות רבות עבור כולנו, אך יחד איתן צמחו גם סוגים חדשים של עבירות. עבירות מחשב ואינטרנט הם מעשים פליליים המבוצעים

קראו עוד »