חיפוש

איך להשתמש במנגל גז

אם עד היום תפעלת מנגל פחמים וזו הפעם הראשונה שלך בהכנת בשר על מנגל גז, חשוב שיהיו לך את הכלים להשתמש בו. מדובר בתפעול שונה לחלוטין מזה של מנגל פחמים וחשוב להתנהל עם המנגל גז בהתאם להנחיות הבאות כדי לשמור על המכשיר עצמו וגם כדי להבטיח שהבשרים יהיו אכילים.
מנגל גז, בדומה לכל מכשיר חשמלי אחר, מגיע עם הוראות מפורטות. לכן, אם זו הפעם הראשונה שאתם משתמשים במנגל גז, מומלץ לקרוא את ההוראות הבאות:.

  1. בדיקת בלון הגז

לפני כל שימוש במכשיר כמו מנגל גז, חשוב לבדוק שבלון הגז מחובר למנגל כדי למנוע מצב של דליפה שעלול להיות מסוכן מאוד ולאחר מכן, לפתוח אותו כדי לאפשר זרימה של גז. דבר נוסף, צריך לבדוק שהבלון מכיל מספיק גז לשימוש הנוכחי, כדי שלא ייגרם מצב בו ייגמר הגז באמצע הכנת הארוחה.

 

  1. הדלקת המנגל ושימון הרשתות

כעת ניתן להדליק את המנגל, רצוי לחמם את הרשתות מעט.
לאחר מכן, יש למרוח מעט שמן לבישול. אפשר להשתמש בספריי שמן או לחילופין, במברשת סיליקון או נייר סופג שנטבלו בקערת שמן.

 

  1. לכוון את הטמפרטורה של הגריל

החימום הראשוני צריך להיות בטמפרטורה גבוהה יחסית, כזו שתגיע לסביבות ה-300 מעלות ולמשך עשר דקות בערך (כדי לבדוק מהי הטמפרטורה, יש לבדוק את המדחום. ברגע הנחת הבשר על הרשת, הוא ייצרב באופן שיעניק לו טעם מיוחד).

 

  1. הנחת הבשר או העוף על הגריל

לאחר שהגריל חומם מראש, אפשר להניח את הבשר או העוף ולהמתין במשך דקה לפחות.

 

  1. הפיכת הבשר תוך העברתו ממקום קר למקום חם על הרשת

חשוב להזיז את הבשר לאזור אחר על הרשת, אזור שהבשר לא היה מונח עליו קודם כדי לחמם אותו מחדש.

 

  1. לשים לב למכסה

בגריל גז, למכסה יש תפקיד חשוב. הוא שומר על החום, תכונה שמתאימה למצבים בהם רוצים צלייה איטית, כזו שמתאימה בדרך כלל לנתחי בשר עבים. במידה ומכינים נתחי בשר דקים, כדאי להשאיר את מכסה הגז פתוח כדי לאפשר לבשר לקבל מכת חום.

 

  1. לשים לב למדף החימום

גריל גז כולל בדרך כלל מדף חימום שנמצא מעל הרשת של הצלייה. אפשר להשתמש במדף בשביל לחמם קלות את הפיתות ולתת להם טעם עדין של בשר. יש גם אפשרות לבשל באופן איטי את הבשר לאחר שהוא נצלה.

 

  1. ניקיון הגז בסיום השימוש בו

הגשתם את הבשרים, וכולם התיישבו לאכול. זה לא השלב לכבות את המבער, כדאי לחכות דקה או שתיים כדי שהשמן יתנקז. רק לאחר ההמתנה, אפשר לכבות את המבערים ולסגור את בלון הגז.
כעת ניתן לנקות את הרשת באמצעות מברשת שמותאמת לניקוי גריל גז ולאחר מכן, להוציא את שאריות השמן שנותרו במגש השומן ולנקות גם אותו.

מנגל גז

אולי תאהבו גם את

רטבים דלי שומן לעל האש

רוצים לעשות על האש בצורה בריאה ואיכותית יותר? ובכן, באמצעות המומחים של וובר אספנו בעבורכם המלצות לרטבים דלי שומן אשר יאפשרו לכם להעניק ארוחה בריאה,

קראו עוד »