חיפוש

איך יודעים אם כלי עשוי מכסף או רק ציפוי?

בדיקת המפרט המלא של כלי כסף עוזרת לדעת מה האיכות שלהם, כמה כדאי להשקיע ועד כמה הם יהיו עמידים גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. אבל איך יודעים אם מדובר על כלי מכסף טהור או רק על ציפוי? הנה כל התשובות

השוואה בין סוגים שונים של כלי כסף מתחילה בבדיקת המפרט המלא שלהם. באמצעות המפרט המלא המתואר על ידי היצרן ניתן לדעת לא רק כמה הכלים עולים, אלא גם ממה בדיוק הם מיוצרים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כל כלי הכסף עשויים באמת כסף טהור. בפועל, המון כלי כסף מתיימרים להיות כאלה – בעוד בפועל יש עליהם רק ציפוי שטחי של כסף.

החדשות הטובות הן שניתן להתרשם מהמפרט המלא כדי לקבל מושג על סוג הכלים ועל המאפיינים שלהם. כנסו לאחים חדד ולאתר הרשמי לדוגמא על מנת להשוות בין סוגים שונים של כלי כסף איכותיים, מחולקים לפי קטגוריות ואף מעוצבים על פי מסורת חגי ישראל. אבל גם בלי קשר למפרט הטכני, יש עוד כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם בשביל לדעת אם כלי עשוי מכסף או רק ציפוי.

 

מה אפשר ללמוד מהמחיר?

המחיר יכול לתת אינדיקציה מעולה לשאלה האם הכלי עשוי כסף טהור, סגסוגת של מתכת או שיש עליו ציפוי בלבד. כאשר המחיר נמוך משמעותית בהשוואה למקובל בתחום ובענף, זה ככל הנראה אומר שהכלי לא מספיק איכותי וברור שהוא לא מיוצר מכסף אמיתי.

מצד שני, כמובן שגם מחיר גבוה מדי צריך להדליק נורה אדומה – כי הוא אולי מעיד על כך שמי שמנסה למכור את הכלי מתכנן סוג של עוקץ. לכן, הפתרון הוא להכיר את המחירים המקובלים בענף ורק אז לקבל החלטה בשאלה איזה כלי כסף לקנות.

 

מרגישים שזה כסף אמיתי

עוד דרך לדעת אם כלי עשוי כסף או רק ציפוי היא להרגיש אותו. כאשר מרימים כלי שעשוי כסף אמיתי וטהור, ניתן יהיה לחוש זאת גם מבחינת המשקל וגם מבחינת הרעש שהוא עושה אם מקישים עליו. כמו כן, בדיקה כזו לא מתבצעת רק על ידי בעלי מקצוע והיא יכולה להיות חלק בלתי נפרד ממערכת קבלת ההחלטות גם של אנשים פרטיים.

אם רוצים לקנות כלי כסף אונליין ולא יכולים להרגיש אותם ביד, הפתרון הוא לבדוק מי עומד מאחוריהם. אם מאחורי כלי כסף עומדת חברה מוכרת, מקומית, אמינה ומומלצת שיש לה המון שנות ניסיון, זה כנראה אומר שהכלים אמיתיים.

 

למה שווה להשקיע בכלי כסף אמיתיים?

בדיקה אם כלי עשוי כסף או רק ציפוי דורשת השקעה של זמן, אבל היא משתלמת. בסופו של דבר, כלים עשויים כסף טהור תמיד יהיו עמידים יותר, ייראו מעולה ויישמרו לשנים רבות.

כסף מעוצב
כסף מעוצב

אולי תאהבו גם את