חיפוש

איך התחיל השימוש בדוד?

דמיינו לעצמכם – איך היו נראים החיים שלנו ללא דוד? דוד שמש משמש אותנו גם לחימום המים בחודשי החורף, כאשר אין שמש, ודוד חשמל משמש אותנו בחודשי הקיץ כאשר הוא מנצל את אנרגיית השמש על מנת לחמם את המים, ללא צורך בהפעלה חשמלית.

 

איך הכל התחיל?

עוד בעבר אנשים חשבו שהצורך במים חמים בכל ימות השנה הוא צורך בסיסי בימינו. על מנת לספק את הצורך, הומצא דוד החשמל – שנועד לחמם את המים תוך שימוש באנרגיה חשמלית.

עם הזמן הבינו כי במדינות חמות, כמו מדינת ישראל למשל, יש פוטנציאל לחמם את המים גם ללא צורך באנרגיה חשמלית. כך הומצא דוד השמש, על ידי מדען ישראלי בשם ד"ר צבי תבור. הוא עסק במחקר על אנרגיה סולרית, וכיצד ניתן לנצל אנרגיה זו לשימושים הכרחיים. דודי השמש נכנסו לשימוש בישראל החל משנות החמישים של המאה העשרים.

מאז, השאר היסטוריה – בני אדם משתמשים בדוד חשמלי ובדוד שמש באופן יום יומי. בישראל אף חוקק חוק בשנת 1976, שקובע שבכל בית בישראל יש להתקין דוד שמש, על מנת לחסוך בחשמל.

 

ממה מורכב דוד שמש?

כאמור, דוד שמש חוסך בחשמל, ועל כן הוא חיוני לשמירה על הסביבה ולשיפור איכות חיינו ללא צורך בבזבוז אנרגיה. תהיתם פעם ממה הדוד החשמלי מורכב, ומה מאפשר לו להיות המוצר החסכוני והיעיל שהוא?

דוד שמש מורכב ממיכל אגירה ומקולט השמש. קולט השמש הוא זה שאמון על קליטת קרני השמש והופך אותן לאנרגיית חום. זהו פיתוח טכנולוגי ישראלי ייחודי, שמאפשר את החיסכון בחשמל ובכסף.

מיכל האגירה הוא זה שמכיל את המים, מחובר לקולט השמש וכך בעצם המים מתחממים רק מאנרגיית החום שמתקבלת בקולט. מיכל האגירה מורכב מגוף החימום, מתרמוסטט (שהוא וסת טמפרטורה שמודד את חום המים, וכך יודע מתי ניתן להפסיק את הפעולה של חימום המים), מאיץ חום (מאפשר חימום מהיר יותר של המים) ומיכל האגירה עצמו – שעשוי ממתכת ועטוף בחומר שמונע הצטברות חלודה.

את פירוט הרכיבים השונים שבדוד ותפקידם תוכלו למצוא באתר דודים – עם כל המידע הרלוונטי. באתר אף תוכלו למצוא מידע על תיקון תקלות בדוד, מהן התקלות הנפוצות בדוד, כיצד תוכלו ןתקן תקלות אלו בעצמכם או להזמין טכנאי מוסמך לשם כך.

 

תקלה באחד מרכיבי הדוד

במידה והדוד שלכם לא מוציא מים חמים כפי שהוא אמור לעשות, כנראה שמדובר בתקלה באחד מרכיבי הדוד או בנזילה. על מנת לטפל בתקלה, מומלץ להזמין הביתה טכנאי מוסמך בעל תעודת טכנאי דודים.

רק אם התיקון יבוצע על ידי טכנאי מוסמך תוכלו להיות בטוחים שהתקלה אכן תתוקן. יש אופציה לתקן גם באופן עצמאי, אך יש לזכור שתיקון חובבני עשוי לגרום לנזק גדול ובלתי הפיך.

 

דודים תעשייתיים גדולים

אולי תאהבו גם את

איך בוחרים שידת איפור?

בחירה של שידת איפור עשויה להיות עניין מורכב. מי שבחרו בעבר שידה שכזו יודעים כי צריך להכיר בכמה קריטריונים חשובים שיאפשרו לבחור את השידה המתאימה

קראו עוד »
שטיחים זולים
שטיחים בזול? יש חיה כזאת

השטיחים הביתיים מלווים אותנו כבר מזה מאות שנים, כשהם מהווים אלמנט יוקרתי ואף סמל סטאטוס למעמד מכובד בימים עברו. כיום, עם התפתחות עולם התעשייה וטכנולוגיות

קראו עוד »