חיפוש

איטליה שאתם לא מכירים

"לה דולצ'ה ויטה" – החיים הטובים, ללא ספק אחד הביטויים שמתארים את איטליה בצורה מדויקת ומסבירים בלי יותר מדי גינונים מדוע איטליה מככבת

ברשימת היעדים הפופולאריים ביותר בקרב התיירים הישראלים, מזה לפחות שני עשורים.

אם כך, אין זה מפתיע כי באיטליה תוכלו למצוא כל סוג של טיול וחופשה שאתם חפצים בהם, החל מטיול תרמילאים למטיבי לכת ועד נופש במלונות יוקרה מפנקים במיוחד. בהתאם, את הטיול באיטליה תוכלו לתכנן כמעט בכל תקציב ואף למצוא שפע של פעילויות שתוכלו להנות מהן (בין אם בגפכם ובין אם בחברת המשפחה כולה) לאורך השנה כולה.

היסטוריה מרתקת, נופים עוצרי נשימה, מבנים מרשימים, אתרי מורשת והיסטוריה, פארקים ירוקים רחבי ידיים, מוזיאונים רבים, עיירות שוקקות חיים, כפרים ציוריים, שווקים ומה לא – איטליה עמוסה בכל טוב ומחכה לכם שתגלו אותה. ואם ב"כל טוב" עסקינן, אז גם המטבח המקומי נחשב לאחד הטובים ביותר בעולם (וללא צל של ספק הפופולארי ביותר) כך שמה שבטוח הוא שתצאו שבעים ומרוצים.

 

העיר שכדאי לכם לראות

ועדיין, כמו ברוב מדינות אירופה כמו הולנד או גרמניה, כאשר התייר הממוצע חושב על חופשה באיטליה, לרוב מדובר בחופשה אורבנית באחד מהיעדים הפופולארים הבאים – רומא בירת איטליה, מילאנו (בירת האופנה), טוסקנה היפהפיה או ונציה על תעלותיה וגשריה הרבים. ואת מי שוכחים? נכון, ורונה. וביננו זה חבל, כי היא אומנם קטנה אך לורונה קסם מיוחד במינו שאין דומה לו בכל רחבי ארץ המגף.

ורונה הממוקמת בצפון איטליה מלאה במבנים מיוחדים שנשמרו היטב עם השנים ומעניקים לחופשה בה אווירה יוצאת דופן בה ההיסטוריה נוכחת בכל צעד ושעל ומקנה אפילו לשיטוט רגלי בין סמטאות העיר תחושה מלכותית משהו, או לכל הפחות כאילו הייתם ניצבים בסרט תקופתי בסגנון דרמה-רומנטית.

 

אטרקציות לכל המשפחה

מוזיאונים, אטרקציות, בתי קפה ונקודות תצפית בהן עוצרים זוגות אוהבים – לורונה יש שפע של אתרים בהם תוכלו להנות ולשמחת חובבי האינסטגרם הכל מוקפד ופוטוגני להפליא. במהלך הסיור בעיר תופתעו לגלות כי למרות שהיא משדרת הוד ויוקרה, ורונה דווקא לא יקרה ביחס לשכנותיה וניתן לנפוש בה גם בתקציב סביר מבלי לוותר על האטרקציות המרכזיות ועל האוכל המצוין שהיא ניחנה בו.

כמה מקומות שלא כדאי לפספס:

המרפסת של יוליה – ורונה היא העיר בו המחזה "רומיאו ויוליה" מתרחש והמרפסת המפורסמת מהווה את אחת מהאטרקציות המרכזיות בעיר וללא ספק המתוירת ביותר.

כיכר ארבה – אחת הנקודות המרכזיות בעיר בה מבנים מרשימים מהתקופה הרומית ושוק שוקק חיים. זוהי נקודה טובה להגיע ממנה לאטרקציות הפופולאריות או לצאת ממנה לסיור בין סמטאות העיר.

מבצר קורסו קסטלבווקיו – על גדותיו של נהר אלדיג' שוכן המבצר היפהפה אשר טומן בחובו מוזיאונים, תערוכות ופינות חמד נסתרות מהן יהנו חובבי ההיסטוריה וכל מי שרומנטיקן בנפשו.

שדרות ג'וזפה מנציני – ה-מקום לחובבי הקניות ואופנת העילית. השדרות המפורסמות הן המקום הכי שיקי בעיר ומרוכזות בהן חנויות של מותגי יוקרה בינלואמיים וחנויות בוטיק של מעצבים מקומיים בהן ניתן למצוא מציאות מעניינות.

 

סיכומו של דבר

ורונה היא מקום שלא תרצו לפספס. היא מלאה בקסם וניתן לנפוש בה בתקציב נוח, בעיקר אם תקפידו שלא להגיע אליה בשיא עונת התיירות (חודשים יוני-אוגסט).

דבר נוסף שיכול להוזיל את החופשה הוא הזמנת כרטיסי הטיסה והמלונות בורונה מראש ולא לחכות לדקה ה-90, ולרכוש את כרטיס האטרקציות Verona Card אשר יקנה לכם כניסה חופשית לחלק מהאתרים והנחה גדולה לאחרים. תהנו!

 

חוף

אולי תאהבו גם את

סירה
עיר חטאים? לא מה שחשבתם

עיירות קיט עם אווירה צעירה וקלילה, כפרים מסורתיים, שווקים צבעוניים, חופים הלקוחים מגלויה עם חולות זהובים ומי טורקיז צלולים, בעלי חיים, אוכל מעולה ומחירים זולים

קראו עוד »