חיפוש

איחוד תיקים: להפסיק לתבוע בתוך החובות שלך

ככל שהחובות שלך גדלים יותר ויותר וצוברים חזיתות חדשות מול יותר ויותר נושים, בשלב מסוים ניתן לטבוע בתוך ים החובות – קשה יותר להסדיר כל אחד מהם, ישנה בירוקרטיה מסובכת מול לשכות ההוצאה לפועל ולעיתים פשוט אי אפשר להסתדר עם כל כך הרבה חובות.

למזלך, בימינו קיימת פרוצדורה שיכולה לפתור את הבעיות האלו – איחוד תיקים. במאמר זה יוסבר אודות היתרונות של ההליך ועל אופן היישום של החלטה לאחד את התיקים השונים.

 

על אילו תיקים מדובר בכלל?

איחוד תיקים, פשוטו כמשמעו, איחוד תיקי ההוצאה לפועל לכדי תיק אחד שכולל את סך החובות לנושים השונים תחת לשכת הוצאה לפועל אחת.

מהם היתרונות של איחוד תיקים?

כאשר בוחרים בהליך איחוד תיקים יש לכך מספר יתרונות משמעותיים שמסייעים מאוד לבעלי החוב לנהל את החובות שלהם ולצאת מהם באופן החלק ביותר. (מידע נוסף אודות איחוד תיקים ניתן למצוא גם בעמוד הזה – https://www.yml-law.co.il/פשיטת-רגל-מול-איחוד-תיקים)

 

קלות ניהול

כאשר ישנם תיקים רבים בלשכות רבות של הוצאה לפועל מדובר על מצב ובו קשה מאוד להשתלט על סך החובות – צריך להתנהל מול גופים בירוקרטיים רבים, צריך להגיש מסמכים רבים וקשה לראות את התמונה הרחבה יותר במצב כזה.

כאשר התיק מאוחד מול לשכת הוצאה לפועל אחת ניתן לראות באופן שוטף את כל החובות ולהתנהל רק מול גוף אחד בהסדרה שלהם.

על אף שנראה שמדובר ביתרון שולי למעשה זהו יתרון משמעותי מאוד. ראשית, הוא חוסך זמן רב בניהול החובות, ניתן להגיש את התשלומים למקום אחר, הכל מוסדר במקום אחד וקל לעקוב אחרי החובות השונים. שנית, חוסכים בירוקרטיה רבה של הסדרה חודשית בלשכות ההוצאה לפועל השונות.

 

פשטות ההליך

האפשרות לאחד תיקים היא פעולה פשוטה יחסית שניתן לעשות בקלות – החלטת האיחוד צריכה להיות מאושרת על ידי רשם ההוצאה לפועל בלבד.

בעוד שניהול של תיקים רבים מול ההוצאה לפועל משמעם שצריך להיות נתונים למרותם של רשמים רבים, אשר יכולים לקבוע תנאים שונים לניהול החובות, כאן מדובר ברשם אחד אשר פוסק – זהו יתרון אך בו בעת חסרון.

 

וודאות

המשמעות היא שבכל חודש סך תשלום החובות יהיה זהה (מספר אחוזים מסוים מהחוב – כקבוע בחוק, לצד הגמשות של הרשם) ולא משתנה בין חוב לחוב (שכן יכולות להיות החלטות אחרות לרשמים אחרים). התשלום הזהה מאפשר וודאות ותכנון לעתיד של פירעון החוב.

 

סוגי החובות שניתן לאחד

את רוב החובות ניתן לאחד במסגרת תהליך של איחוד תיקים, אולם ישנם מספר חובות שלא ניתן לאחד. ראשית, חוב מזונות לא ניתן לאחד – מתוך נקודת מבט שהפירעון שלו צריך להיקבע בנפרד, כך גם לגבי חובות לא כספיים.

לסיכום, מדובר בהליך פשוט שמקל מאוד על ניהול הליכי החוב ומקנה וודאות לבעל החוב באשר לאופן שבו פורע את חובותיו בעתיד.

איש שמנסה לא ליפול לחובות

אולי תאהבו גם את

פשעי אינטרנט
מהן עבירות מחשב ואינטרנט?

עולם המחשבים והאינטרנט פתח אפשרויות חדשות רבות עבור כולנו, אך יחד איתן צמחו גם סוגים חדשים של עבירות. עבירות מחשב ואינטרנט הם מעשים פליליים המבוצעים

קראו עוד »