שיפור הבריאות הרגשית

אנשים בריאים מבחינה רגשית מפעילים שליטה על תחושותיהם והתנהגותם. הם מסוגלים להתמודד עם אתגרי החיים, לבנות קשרים חזקים ולהתאושש מכישלונות. אך בדיוק כפי שדרוש מאמץ לבנות בריאות פיסית או לשמור עליה, כך גם עם בריאות נפשית ורגשית.

שיפור הבריאות הרגשית הוא חוויה מתגמלת המאפשרת הנאה מכל היבטי החיים, כולל חיזוק מצב הרוח, בניית חוסן פיסי ונפשי ותוספת הנאה כללית בחיים. בריאות נפשית או רגשית מתייחסת לרווחה הפסיכולוגית. היא כוללת את הדרך בה אדם חש לגבי עצמו, האיכות של מערכות היחסים שלו, ויכולתו להתמודד עם רגשות וקשיים.

להיות בריא מבחינה נפשית או רגשית הוא הרבה מעבר לחיים חופשיים מדיכאון, חרדה או בעיות פסיכולוגיות אחרות. במקום העדר מחלת נפש, בריאות נפשית ורגשית מתייחסת לנוכחות תכונות חיוביות.

בדומה לכך, העדר תחושה רעה אינו מצב זהה להרגשה טובה. בעוד שחלק מהאנשים אינם מסוגלים לחוות רגשות שליליים, הם עדיין צריכים לתפקד באופן שגורם להם להרגיש חיוביים על מנת להשיג בריאות נפשית ורגשית.

תכונות חיוביות של בריאות נפשית ורגשית מאפשרות לאדם לתפקד בחיים באופן מלא יותר, לבצע פעילויות משמעותיות פורות ולקשור קשרים חברתיים חזקים במידה המרבית האפשרית. תכונות חיוביות מסייעות לך להתמודד עם אתגרי חיים ולחצים.

שיפור הבריאות הרגשית

תפקיד החוסן בבריאות נפשית ורגשית

להיות בריא מבחינה רגשית ונפשית אין פירושו שאדם אף פעם אינו עובר זמנים רעים או נתקל בבעיות רגשיות. כל אדם עובר אכזבות, אובדן ושינוי. ובעוד שאלו הם חלקים נורמאליים של החיים, הם עדיין עשויים לגרום לעצב, חרדה ומתח.

ההבדל הוא שלאנשים עם בריאות נפשית טובה יש יכולת להתאושש מהמצוקה, הטראומה והמתח. יכולת זו נקראת חוסן. יש אנשים בריאים מבחינה רגשית ונפשית, המצוידים בכלים להתמודדות עם מצבים קשים ושמירה על גישה חיובית. הם נשארים ממוקדים, גמישים ויצירתיים בזמנים רעים וטובים.

אחד הגורמים המרכזיים בחוסן הוא היכולת לאזן את הלחץ והרגשות. היכולת להכיר ברגשות ולבטא אותם כראוי, מסייעת לך להימנע מהיתקעות בדיכאון, חרדה, או מצבי רוח שליליים אחרים. גורם מפתח נוסף הוא קיום רשת תמיכה חזקה. יש אנשים מהימנים אליהם אתה יכול לפנות לקבלת עידוד ותמיכה על מנת להגביר את החוסן שלך בזמנים קשים.

בריאות גופנית קשורה לבריאות נפשית ורגשית

טיפול בבריאות גופנית הוא הצעד הראשון המשמעותי לקראת השגת בריאות נפשית ורגשית. הנפש והגוף מקושרים. כשאתה משפר את בריאותך הפיסית, אתה באופן אוטומטי חווה רווחה נפשית ורגשית גדולה יותר. לדוגמה, פעילות גופנית לא רק מחזקת את הלב והריאות, אלא משחררת גם אנדורפינים, חומרים כימיים רבי עוצמה הממריצים את הגוף ומשפרים מצב רוח. הפעילויות והבחירות היומיומיות משפיעות על הדרך בה אדם מרגיש מבחינה פיסית ורגשית.

מנוחה מספקת. כדי להשיג בריאות נפשית ורגשית טובה, חשוב לטפל בגוף, ולישון מספיק. רוב האנשים זקוקים לשבע עד שמונה שעות שינה בלילה על מנת לתפקד באופן אופטימאלי.

תזונה נכונה. נושא התזונה הוא מסובך ואין זה תמיד קל להוציאה לפועל. אך ככל שאדם לומד על מה שהוא אוכל וכיצד זה משפיע על האנרגיה ומצב רוחו, כך הוא מרגיש טוב יותר.

תרגילים להקלת הלחץ ושיפור מצב הרוח. הפעילות הגופנית היא תרופה רבת עוצמה למתח, חרדה ודיכאון. יש למצוא שיטות נוספות לפעילות גופנית קטנה מידי יום, כמו לעלות במדרגות במקום להשתמש במעלית, או לוותר על תחבורה כשמדובר במרחק הליכה סביר. על מנת לקבל הטבות בריאות נפש מרובות, מומלץ להקפיד על פעילות גופנית של חצי שעה או יותר מידי יום.

חשיפה יומית לשמש. אור השמש משפר את מצב הרוח, ומומלץ להיחשף לשמש מתונה לפחות כרבע שעה מידי יום. ניתן לעשות זאת בזמן פעילות גופנית, גינון או מפגשים חברתיים.

הגבלת האלכוהול והימנעות מסיגריות וסמים אחרים. אלו הם ממריצים העלולים לגרום לתחושה מלאכותית טובה בטווח הקצר, אך יש להם השלכות שליליות ארוכות טווח על מצב הרוח והבריאות הנפשית.

מידע נוסף:

אכילה רגשית - -שיטות מניעה

בוטוקס פוגע בהתפתחות הרגשית – נתוני מחקר

ani.co.il
צור קשר: